Judaismus > Obecná náboženská debata
Schrána Smlouvy
Scooolie:
Já už jsem v tuhle noční hodinu nedůvtipný - k čemu směřovala otázka "jak si z toho pomáhá křesťanský svět"? K neexistenci Chrámu? Pokud ano, pak jsem odpověděl. Pokud křesťané věří, že Ježíš byl tou finální obětí, pak Chrám už dnes není třeba. Má se znovu objevit na ke konci dní, kdy mají být obnoveny židy služby v Třetím Chrámu v Jeruzalémě. Ale křesťanů se to týkat nebude - ti mají už "doobětováno."
Co se chrámu týče, mám pojetí ještě radikálnější. Chrám je tu pro nás, abychom se měli kde scházet k Jeho oslavě. Je to místo nábožensky společenské, místo určené pro společenství věřících. Jinak je zcela zbytečný. Ke vztahu s B*hem je kostel (a opět hovořím z čistě protestantského pojetí) zbytečný. Stačí ona tichá modlitba ve své komůrce, o níž se mluví v podobenství jako o následováníhodném opaku pokrytecké modlitby veřejné, na odiv úmyslně dávané (do čehož se u řady lidí návštěva kostela vejde)...
achab:
--- Citace: Scooolie kdy 16. Června 2009, 01:18:21 ---Já už jsem v tuhle noční hodinu nedůvtipný - k čemu směřovala otázka "jak si z toho pomáhá křesťanský svět"? K neexistenci Chrámu? Pokud ano, pak jsem odpověděl. Pokud křesťané věří, že Ježíš byl tou finální obětí, pak Chrám už dnes není třeba. Má se znovu objevit na ke konci dní, kdy mají být obnoveny židy služby v Třetím Chrámu v Jeruzalémě. Ale křesťanů se to týkat nebude - ti mají už "doobětováno."
--- Ukončit citaci ---
A je hned přehledno. Ještě že Ježíš na to má poněkud jiný názor.
--- Citace: Scooolie kdy 16. Června 2009, 01:18:21 ---Co se chrámu týče, mám pojetí ještě radikálnější. Chrám je tu pro nás, abychom se měli kde scházet k Jeho oslavě. Je to místo nábožensky společenské, místo určené pro společenství věřících. Jinak je zcela zbytečný. Ke vztahu s B*hem je kostel (a opět hovořím z čistě protestantského pojetí) zbytečný. Stačí ona tichá modlitba ve své komůrce, o níž se mluví v podobenství jako o následováníhodném opaku pokrytecké modlitby veřejné, na odiv úmyslně dávané (do čehož se u řady lidí návštěva kostela vejde)...
--- Ukončit citaci ---
I židé mají své "klubovny".
Scooolie:
--- Citace: achab kdy 16. Června 2009, 01:29:25 ---
--- Citace: Scooolie kdy 16. Června 2009, 01:18:21 ---Já už jsem v tuhle noční hodinu nedůvtipný - k čemu směřovala otázka "jak si z toho pomáhá křesťanský svět"? K neexistenci Chrámu? Pokud ano, pak jsem odpověděl. Pokud křesťané věří, že Ježíš byl tou finální obětí, pak Chrám už dnes není třeba. Má se znovu objevit na ke konci dní, kdy mají být obnoveny židy služby v Třetím Chrámu v Jeruzalémě. Ale křesťanů se to týkat nebude - ti mají už "doobětováno."
--- Ukončit citaci ---
A je hned přehledno. Ještě že Ježíš na to má poněkud jiný názor.
--- Ukončit citaci ---
Citujte, citujte, však pamatujte, že celá křesťanská Bible je 1) zcela správná a bezchybná, 2) vnitřně bezrozporná a veškeré zdánlivé nesrovnalosti jsou jen chybou interpretátora ;)
--- Citovat ---
--- Citace: Scooolie kdy 16. Června 2009, 01:18:21 ---Co se chrámu týče, mám pojetí ještě radikálnější. Chrám je tu pro nás, abychom se měli kde scházet k Jeho oslavě. Je to místo nábožensky společenské, místo určené pro společenství věřících. Jinak je zcela zbytečný. Ke vztahu s B*hem je kostel (a opět hovořím z čistě protestantského pojetí) zbytečný. Stačí ona tichá modlitba ve své komůrce, o níž se mluví v podobenství jako o následováníhodném opaku pokrytecké modlitby veřejné, na odiv úmyslně dávané (do čehož se u řady lidí návštěva kostela vejde)...
--- Ukončit citaci ---
I židé mají své "klubovny".
--- Ukončit citaci ---
No však. Dnes jsem dostal jeden geniální vtip - sice sem vtipy nepatří - ale ta zmínka o klubovně si ten vtip zaslouží:
Tři reformní rabíni diskutovali o tom, do jaké hloubky jdou progresivně liberální reformy v jejich kongregacích. První se holedbal: „Jsme velmi moderní. Zařídili jsme v templu snack bar, kde podáváme žíznícím různé nápoje a hladoví si mohou vybrat: falafel v pitě, hot pastrami nebo latkes s okurkovým dresinkem. A to dokonce i v průběhu bohoslužby.“ Druhý na to: „To nic není. My jsme tak progresivní, že v průběhu bohoslužeb nejen nebráníme používání mobilních telefonů, ale dokonce jsme v lavicích zřídili dobíjecí místa a v templu je možno bezdrátově připojit notebooky.“ Třetí rabín se jen usmál: „To my jsme tak liberální, přátelé, že na židovské svátky templ zavíráme.“
daniel lehotsky:
Asi sa dopustame malych nepresnosti. :). :)Treba asi ,,rozlisit" Chram a obet.Chram z hladiska ontologickeho sa da pochopit ked beresit bara Elohim precitame Bara sit-Stvoril zaklad,cize Chram.Gnozeologicky by nam mohol napomoct Izaias,,A narody pojdu za tvojim svetlom..."cize ako olej dava svetlo,tak Cram daval svetlo celemu svetu.A po zaniku,slova Jeremiasa Zelenajucou sa olivou(Izrael)...ta nazval Hospodin...pretoze svetlo ich viery vsetko rozziari." ;)No a obet ,to je asi ina kapitola.S pozdravom.
Elazar:
--- Citace: Scooolie kdy 16. Června 2009, 01:18:21 ---Co se chrámu týče, mám pojetí ještě radikálnější. Chrám je tu pro nás, abychom se měli kde scházet k Jeho oslavě. Je to místo nábožensky společenské, místo určené pro společenství věřících.
--- Ukončit citaci ---
Kdepak. Místem setkávání je synagoga nebo kostel - nikoli Chrám. To je alespoň v židovském pojetí něco úplně jiného. Nemyslím teď všechna vnější nádvoří, mám na mysli jeho "jádro", které bylo rozvržené už od dob stanu na poušti - nádvoří kněží, svatyni a velesvatyni. To určitě žádné místo na shromáždění věřících nebylo. To byl příbytek B-ha.
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana
Navštívit plnou verzi