Judaismus > Obecná náboženská debata

Smrt velekněze smiřuje ? Ježíš coby velekněz ? Co je to *korban.

<< < (13/44) > >>

achab:

--- Citace: eleazar kdy 21. Listopadu 2008, 07:57:10 --- až přijde někdo větší než Ezdráš :P :P :P

--- Ukončit citaci ---

Ezdrášovo – 2:63  (dtto neh 7:65) je podle Eleazara tím vodítkem? Nikde jinde v Ezra nenacházím náznak toho, že by musel přijít někdo „vyšší“. Takže to patrně bude onen pokyn, nejezte  ad amod kohem la-urim …
  Budiž, připustme, že se v tom  (pokud velice toužebně chceme) dá spatřit, že se kluci Jisroele rozhodli počkat  až do ježíška, ale to pořád ještě neznamená, že by Nazaretský byl veleknězem. Ergo, že by v Ezdrášovi  (nebo kdekoli jinde v *tanachu) byl zakuklen „předobraz“ na Ježíše… Vnímám, že je to hodně záležitost dobré vůle, ale tam, kde smím volit, abych pochopil uvažování partnerů, nemohou partneři tvrdit, že je to evidentní, prokazatelné atp.    Ergo – není jen jediná cesta.  (Což se ovšem nerado  slyší :o))

   A co to vlastně (podle vašich náhledů) odpovídá Tirsata  těm, co neměli papíry v pořádku?
1/ Počkejte, podaří-li se v Jeho dopuštěním obnovit kompletní Chrám a jeho služby ?
2/ Počkejte na mesiáše ?
3/ Počkejte do ježíška ?
4/ Počkejte do sv. Dyndy ?   

KarelG:

--- Citace: achab kdy 21. Listopadu 2008, 02:19:48 ---
--- Citace: KarelG kdy 20. Listopadu 2008, 22:05:27 ---
ad 4) A jak máme hledat v Tóře ten předobraz Ježíška? Aby nám to vyšlo jako v sudoku? Nebo tak, aby ho tam někdo viděl už, dejme tomu, za Ezdráše?


--- Ukončit citaci ---
Pardon, ty ho tam někde vidíš ?

--- Ukončit citaci ---
Achab: Tím prvním popsaným způsobem ano. Tím druhým ne.

KarelG:

--- Citace: achab kdy 21. Listopadu 2008, 02:17:47 ---
--- Citace: KarelG kdy 20. Listopadu 2008, 22:04:57 ---
ad úmyslné/neúmyslné zabití: Můžeš mít pravdu. Ve mně se ale všechno vzpírá uvěřit, že by někdo viděl posmívání jako horší čin nežli promyšlenou vraždu. Kromě toho ‘Nezavraždíš’ je z Tóry, ale o zákazu posmívání jsem tam nic neviděl. To bys dělal zákony přísnější než je stanovil Bůh, což je zakázáno.


--- Ukončit citaci ---

Ale v tóře to je :o))

--- Ukončit citaci ---
Achab: Proto radši píšu, že jsem to tam neviděl – což nevylučuje, že to tam někde nemůže být. A kdes to našel ty?

KarelG:

--- Citace: eleazar kdy 21. Listopadu 2008, 07:57:10 ---
--- Citace: achab kdy 21. Listopadu 2008, 02:19:48 ---
--- Citace: KarelG kdy 20. Listopadu 2008, 22:05:27 ---
ad 4) A jak máme hledat v Tóře ten předobraz Ježíška? Aby nám to vyšlo jako v sudoku? Nebo tak, aby ho tam někdo viděl už, dejme tomu, za Ezdráše?


--- Ukončit citaci ---
Pardon, ty ho tam někde vidíš ?

--- Ukončit citaci ---
Tak s tím Ezdrášem jsi si naběhl, neboť právě za Ezdráše při součtu lidu byla určitá skupinka lidí, která nemohla prokázat svůj původ z Izraele a jejich kauza byla odložena, až přijde někdo větší než Ezdráš :P :P :P

--- Ukončit citaci ---
Eleazar: S takovými kauzami se obvykle čekává na Eliáše. Nebo snad Ezdráš čekal na Ježíše? ;-)

KarelG:

--- Citace: achab kdy 22. Listopadu 2008, 18:04:04 ---
--- Citace: eleazar kdy 21. Listopadu 2008, 07:57:10 --- až přijde někdo větší než Ezdráš :P :P :P

--- Ukončit citaci ---

   A co to vlastně (podle vašich náhledů) odpovídá Tirsata  těm, co neměli papíry v pořádku?
1/ Počkejte, podaří-li se v Jeho dopuštěním obnovit kompletní Chrám a jeho služby ?
2/ Počkejte na mesiáše ?
3/ Počkejte do ježíška ?
4/ Počkejte do sv. Dyndy ?   



--- Ukončit citaci ---
Achab: ‘Počkejte do zmrtvýchvstání a do příchodu Mesiáše, syna Davidova!’ (Sota 48b)
‘Počkejte do zmrtvýchvstání nebo do příchodu Eliáše!’ (Tosefta k Sotě XIII,3)
‘Každé [slovo] ‘kněz (kohen)’ napsané defektně (jako zde) [znamená]: dokud nepřijde Eliáš’. (midráš Chasar ve-jeter)

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 
Navštívit plnou verzi