Judaismus > Obecná náboženská debata

Židovství a křesťanství - body styčné a body rozdělující

<< < (35/41) > >>

Vodník:

--- Citace: eleazar kdy 11. Listopadu 2008, 08:52:21 ---Církev z Mt 16,18 je polomytickou entitou, kterou není možno ztotožňovat z žádnou pozemskou veličinou, natožpak s Pravoslavnou církví v Čechách. Scooolie to myslím už někde vysvětloval.
--- Ukončit citaci ---
Problém je, že jak Vy tak, žel, i Scooolie si vykládáte Písmo po svém. Církev, o které je řeč v těchto verších, je ona Církev, kterou založil Ježíš Kristus a která trvá dodnes. Čas od času od ní odpadali heretici a schismatici, kteří se mezi sebou dále drobili, a odpadat jistě budou ještě nadále, ale Církev zůstává a zůstane až do konce tohoto věku.

eleazar:

--- Citace: Vodník kdy 11. Listopadu 2008, 16:08:33 ---Problém je, že jak Vy tak, žel, i Scooolie si vykládáte Písmo po svém.

--- Ukončit citaci ---
Ano, přesně tak to děláme a budeme dělat, ješto je to naše svaté právo posvěcené samotným St. Pavlem (Ř 14,5), stejně tak je Vaše právo si vykládat Písmo po Vašem.
Shodneme se natom, že se v názoru na danou problematiku neshodneme. Případně předložte další argumenty.

Vodník:

--- Citace: eleazar kdy 11. Listopadu 2008, 17:10:49 ---... je to naše svaté právo posvěcené samotným St. Pavlem (Ř 14,5)
--- Ukončit citaci ---
Vaše právo to samozřejmě je. Jestli je svaté, to nevím. A že své přesvědčení opíráte o citáty z Písma? To dělali vždycky všichni bludaři... :(


--- Citovat ---Shodneme se natom, že se v názoru na danou problematiku neshodneme.
--- Ukončit citaci ---
Ano.

sad:
quote:O tom, že by se Bůh musel zviditelňovat inkarnací jsem opravdu nikde nečetl.
Ani ja ne, mily Vodniku.
Moje formulace byla ponekud drsna, neb mam opravdu pocit, ze pro krestany se B-h Otec stava skutecne dosti nezretelnou a vzdalenou entitou. Jakpak take ne, kdyz je v centru krestanstvi J.K., ostatne jsou to hoi christianoi.
Nehodlam zde svou krestanskou prupravu demonstrovat citaty z Justina, Augustina ci pro me pomerne snesitelneho Klementa Alexandrijskeho a Origena. Nikdy jsem krestanem nebyla a s pomoci B-zi take doufam, nebudu; nicmene to neznamena, ze neznam zakladni postulaty krestanstvi ohledne vykoupeni, inkarnace atd.

P.S. Na pravoslavne cirkvi je treba ocenit, ze odmitla Anselmovu satisfakcni teorii.

Takze jsem s pozdravem

daniel lehotsky:
nikdy som krestankou nebyla a s pomoci B-i doufam,nebudu.Ze by ,,co se rado ma,tose skadliva?" :)Dane problemy by sa asi ukazali v inom svetle keby sa ludia snazili(ti,co o to stoja)pochopit,co vlastne bolo volou Jezisa.Co on chcel to v evanjeliach pulzuje,je vsak potrebne sa do toho vcitit.Je ich potreba citat onym dychom,ktory nimi vanie,s tou zvlastnou naladou co je v nich.Ked tam vkladaju urcity vseobecny ideal a ci predstavu,tak sa stiera to Ono.Chapat ku komu smeruju slova,ku grekom,rimanim,zidom a Jan je uplne o niecom inom.Uvedomit si vyznacnu skutocnost,ze Josua nic nenapisal.Len raz u Jana pisal do zeme.A tu si mozme domysliet,ze to suvisi si silou Slova.Sila pamat bola vtedy nesmierne silna.(moslimom to zostalo,a vieme co u nich hovorene melodicke slov dokaze).,,Nebo a zem pominu,ale Slova moje nepominu."

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 
Navštívit plnou verzi