Judaismus > Obecná náboženská debata

Mesiáni

<< < (10/47) > >>

achab:

--- Citace: Elazar kdy 23. Září 2008, 16:27:18 ---Ehm, Achabe, do jaké náboženské společnosti jsi to chodil předím, než ses stal židem?  ;D
Ne že by tam nebyly pointy, se kterými bych nesouhlasil, ale stejně. Ta záměna slov plnit a naplňovat, to už tady jednou bylo. S tím bych byl opatrnější. Navíc, v čem spočívá takové naplnění micvy šaatnez? Nebo v čem je rozdíl oproti jejímu plnění? (Tuto micvu jsem vybral proto, že je jednou z těch, které jsou zkrátka přikázány B-hem a není pro ni žádný racionální ani jiný důvod).

--- Ukončit citaci ---

Chodil jsem k Adventistům, než chudáci ujeli na tom, kolik z nich (z nás) přijde na zatracení jenom proto, že v deklarované vege-polívce, byl v základu vývar masitý. Ale někdo chodí gamblit a někdo se dá pokřtít. Řada ruskejch kluků byla vychovaná jako gojjim pro carovu armádu... takže se asi snažíš naznačit, že v mém myšlení jsou obsaženy  skutečnosti, které jsem poznal tam. (a proč by ne, když jsem tam chodil !! - Astro-fyzik jde na principy stvoření taky na základě toho, co poznal..)  Onkelos prej byl taky docela užitečnej kluk...   Pokud ti šlo o méně relevantní souvislosti, tak deklaruju rovnou, že mám čokla, mám ho rád a nepovažuji ho za "nesnesitelně" nekošerné zvíže, a protože se přes 25 let živím u divadla, říká se o mně občas, že jsem gay, ale s tím si tak moc jistej sám o sobě nejsem, protože mně chlapíci zas až tak neberou... udělal jsem jedno velký svinstvo svý učitelce ruštiny - už jsme si to odpustili... bylo to super !! (Ona to vůbec za svinstvo nepovažovala -- dokonalá katarze) .. NO a víc toho na sebe nevím.. Takže konečně k tématu

   rozdíl mezi plněním a naplněním : - ale to teda fakt nevim, co je na tom adventistickýho? l když ti se
a/ k jéžiškovi znaji (ačkoli neslaví vánoce)
b/ spasení řeší a to celkem fest
c/ přišli s docela jinou "ochmatikou" - že totiž roztržením opony se zrušilo to, proč ty uznáváš Ješuu za jednu jedinou z cest  - tedy lex ceremonialis - a tím se jim podařilo rozšířit svůj soubor noachidských povinností o pár starozákonních jakoby židovskejch

tedy rozdíl mezi splněním a naplněním spočívá v tom, že se snažím vědět (od toho máme talmud a od toho se celá ta nádherná knihovna židovský moudrosti od gaonim až k Mišna berura narodila !!! + PLUS  musar, ještě navíc !!!) PROČ ?
  Pravda, slyšel jsem už i názor - ale bez dalšího komentáře, že správně uvázaný modlitební řemínky na ruce vraha jsou nebi milejší, než nějaké to odfláknutí...  (s tím mám vnitřně veliký problém, ale tím vás nemusím zatěžovat, ale rozhodně mi ho nevyřeší postava Ježíše)  - ale já si nemyslím, že jsme až takovými otroky Nebes. Domnívám se, že stvoření by nemělo smysl, kdyby Sladkej požehnanej nechtěl nějakým způsobem ventilovat obě svoje základní midot. Soud i lásku.
   Další argumenty asi odmítneš. Jsou to jen příběhy. všechny skutečnosti mají  vždy čtyři levely. bez zvědomění, produchovnění a zduchovnění *tefilin, šaatnez anebo šabatu, jsou tyto instituce vyprázdněné... (klasický a slavný Izaiáš, že !!) . A to je plnění.   Vědět, že šaatnez a kilajim  je výsměch zprávě o stvoření (každý podle druhu svého), a na základě toho se mu vystříhat - je NAPLNĚNÍ. A vědět, že doba se vyvíjí od zmutované kukuřice až k umělým vláknům - to je halacha.  Nic z toho nemá se spásou a potřebou spásy nic společného... (Tedy s mojí osobní záslužnickou spásou - o tom, že na tom možná spočívá spasení světa nepochybuji  :o)

Elazar:

--- Citace: eleazar kdy 23. Září 2008, 16:12:38 ---
--- Citace: Elazar kdy 23. Září 2008, 08:09:47 ---Co myslíš tím vzkříšení Mošeho?

--- Ukončit citaci ---
Tím myslím, že Moše je v současnosti živý člověk.
Ty věříš, že Mošeho kosti se dosud nacházejí v nějakém hrobě? Mimochodem věříš vůbec, že byl někdy někdo vzkříšen?

--- Ukončit citaci ---

Ojvavoj - a na to jsi přišel jak? Ty jsi ho potkal? Někde v hospodě? Dali jste pivo a on ti řekl, že Ješu je ten pravý?  ;D ;D
Ohledně víry ve vzkříšení, Eliša někoho vzkřísil, ne? O nikom jiném nevím. Jinak vzkříšení má přijít až za mesiášského věku, takže vzhledem k tomu, že nic takového ještě zjevně nenastalo ( :D ) tak si počkám.


--- Citace: eleazar kdy 23. Září 2008, 16:12:38 ---
--- Citace: Elazar kdy 23. Září 2008, 08:09:47 ---Dotaz:
Nemáš v tom trochu rozpor? Nejdříve píšeš o Ježíšovi, že

--- Citovat ---z větší části ano, nepovažuji Jej za Boha
--- Ukončit citaci ---
a pak

--- Citovat ---Bůh a Jeho Syn jedno jsou.
--- Ukončit citaci ---
a pak tuto (z pohledu judaismu) avoda zara korunuješ slovy

--- Citovat ---Jinými slovy, je to milost (chesed) od Boha příp. Ješuy samého.
--- Ukončit citaci ---

--- Ukončit citaci ---
Nemám. Boží Syn není Bůh, ale tvoří s ním jednu "jednotku", je prostředníkem k Bohu a má k němu nejblíže.
Osobně nejsem schopen na 100% určit, kdy se jedná o milostivost Boží a kdy o milostivost Jeho proroků. A ani to není pro praktický život zas až tak důležité. Akceptorem uctívání je stejně vždycky Bůh. A to není avoda zara.

--- Ukončit citaci ---
Aha, takže oni jsou jedno ale vlastně nejsou totéž...  :o  ;D  Nejdřív tu je Bůh a Jeho Syn jedno jsou, pak Boží Syn není Bůh, pak že tvoří s ním jednu "jednotku" a nakonec jen má k němu nejblíže. Bravo, a já už myslel, že jediné, co nikdy nepochopím, je učení o trojici a jak mohou být jeden zároveň tři - ale kam se všichni trojiční teologové hrabou na tebe. Uznávám, že i Talmudu jsou rozpory, ale ty tam jsou proto, že zkrátka dva lidé trdí dvě různé věci, neb jeen člověk mluví o dvou různých věcech - ale ty jsi tu sám a mluvíš o tom samém  ::) A jasně říkáš, že je to milost od Ješuy samého - o nějakém "akceptorovi" jsem nepsal - ty se domníváš, že tě milost od člověka může spasit? To je avoda zara.


--- Citace: eleazar kdy 23. Září 2008, 16:12:38 ---Pro Elazara a achaba: Jelikož není Chrám, oltář, Jóvely a spoustu dalších věcí, tak je hřích tak obrovský, že se asi do mé smrti nenapraví. Tak se není co divit, že galilejský rebbe, co mimo chůze po jezerní hladině umí i spoustu jiných věcí, co tvrdí, že je cesta, abych nebyl zatracen zato, že neobětuji v Chrámu.... je pro mě jediná cesta, neboť žádnou další stejně nemáme.

--- Ukončit citaci ---

Není chrám ani oltář, ale máme i jiné cesty k usmíření: Skutky milosrdenství a modlitbu třikrát denně (Avot de-rabi Natan) a nemusíme následovat falešné proroky.

Elazar:

--- Citace: achab kdy 23. Září 2008, 16:48:16 ---
--- Citace: Elazar kdy 23. Září 2008, 16:27:18 ---Ehm, Achabe, do jaké náboženské společnosti jsi to chodil předím, než ses stal židem?  ;D
Ne že by tam nebyly pointy, se kterými bych nesouhlasil, ale stejně. Ta záměna slov plnit a naplňovat, to už tady jednou bylo. S tím bych byl opatrnější. Navíc, v čem spočívá takové naplnění micvy šaatnez? Nebo v čem je rozdíl oproti jejímu plnění? (Tuto micvu jsem vybral proto, že je jednou z těch, které jsou zkrátka přikázány B-hem a není pro ni žádný racionální ani jiný důvod).

--- Ukončit citaci ---

Chodil jsem k Adventistům, než chudáci ujeli na tom, kolik z nich (z nás) přijde na zatracení jenom proto, že v deklarované vege-polívce, byl v základu vývar masitý. Ale někdo chodí gamblit a někdo se dá pokřtít. Řada ruskejch kluků byla vychovaná jako gojjim pro carovu armádu... takže se asi snažíš naznačit, že v mém myšlení (a proč by ne) jsou skutečnosti, které jsem poznal tam. Onkelos prej byl taky docela užitečnej kluk...
   rozdíl mezi plněním a naplněním - a to teda fakt nevim, co je na tom adventistickýhol když ti se
a/ k jéžiškiovi znaji (ačkoli neslaví vánoce)
b/ spasení řeší a to celkem fest
c/ přišli s docela jinou "ochmatikou" - že totiž roztržením opony se zrušilo to, proč ty uznáváš Ješuu za jednu jedinou z cest  - tedy lex ceremonialis - a tím se jim podařilo rrozšířit svůj soubor noachidských povinností o pár starozákonních jakoby židovskejch

tedy rozdíl mezi splněním a naplněním spočívá v tom, že se snažím vědět (od toho máme talmud a od toho se celá ta nádherná knihovna židovský moudrosti od gaonim až k Mišna berura narodila !!! + PLUS  musar, ještě navíc !!!) PROČ ?

--- Ukončit citaci ---

1) Jen jsem se zeptal  ;D

2) Stejně jako Scooolie nerozumím většině tvých příspěvků ani slovo, takže se ptám alespoň na to, co mě trklo do očí.

3) Nepleť si mě a eleazara. Dík. Myslím, že ani on by nebyl zrovna dvakrát nadšen.

Elazar:

--- Citace: petahyah kdy 23. Září 2008, 16:43:28 ---
--- Citovat ---
Petahyahu, vy jste to skoro trefil.


--- Ukončit citaci ---

To je logika, pokud nemohou být za Židy považováni Mesiáni s jejich mesiášem rabi Ješuou, tak za ně nemůžou být považováni ani Chabadníci se svým mesiášem rabi Schneersonem. Pokud mohou být za Židy považováni Chabadníci, musí za ně být považováni i Mesiáni. Pokud je judaismus Mesiánů hereze, musí být hereze i judaismus Chabadníků.  >:D ;D

--- Ukončit citaci ---

petahyah, pokud jste opravdu natolik natvrdlý, tak ještě jednou - už se to tu řešilo na jiném fóru, info (pokud možno objektivní) jste dostal dokonce i odkaz na velmi zajímavou publikaci narážející na tuto problematiku jsem přihodil... Opravdu je ten váš štrejmlkomplex tak vážný? To je mi opravdu líto...

petahyah:
Není chrám ani oltář, ale máme i jiné cesty k usmíření: Skutky milosrdenství a modlitbu třikrát denně (Avot de-rabi Natan) a nemusíme následovat falešné proroky.
----
Kde se v Bibli píše, že milosrdenství a modlitby mohou nahradit/nahrazovat chrámové oběti?

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 
Navštívit plnou verzi