Politická školení v US Army neexistují, protože vůbec nejsou potřeba. Viz vysvětlení přivážně v angličtině na Nezvědavci:https://www.nezvedavec.org/skoleni.html
No tak to nazývejte "vojenské školení", ale z Vašeho referátu na Vašem webu vyplývá, že se jednalo i o školení o arabské kultuře včetně brožurek obsahující základní fráze arabštiny. Já v tom holt vidím analogickou obdobu PŠM, pochopitelně Vy můžete vždycky tvrdit, že to je něco úplně jiného a já nemohu nic říct, neboť jsem ani jedno ani druhé neabsolvoval. Já usuzuji pouze z Vašich názorů a ze způsobu, jakým je vyjadřujete, že z Vás měli politruci, pardon, kulturruci radost. Můj osobní dojem...
A moje a mých kolegů "trpké" zkušenosti coby okupantů? Právě že v drtivé většině vůbec trpké nejsou. Naopak, jsou velmi intenzivně pozitivní...(atd. atp.)
Idem ditto. Co na to mohu říct? Leda, že Vám nevěřím, že si myslím, že se buď pletete a nebo si vymýšlíte. Jsem ve stejné situaci, jako když se nějaký nadšený kommunista vrátil v 30. letech z návštěvy SSSR a líčil, jak je to tam skvělé, jak lidé pracují, radostně obdělávají celiny a jsou šťastní a že on žádné gulagy neviděl - co bych mu býval mohl říct, když jsem tam sám nebyl? Jen, že se mi donesly i jiné informace.
Není to dlouhé na vyvracení, Vodníku. Totiž asi jste zapomněl, já zde chodím na univerzitu a tyto věci jsem mnohokrát diskutoval nejen se studenty, ale také s profesory. Například jsem chodil v San Francisco State University do třídy profesora Dwighta Simpsona, který se setkal se šejkem Nasralláhem, známým generálním tajemníkem teroristické organizace Hizbollah v Libanonu. Mnozí z mých spolužáků byli rovněž muslimové i například z Palestiny a Iránu, někteří zase byli američtí konvertité. A co je také zajímavé, jeden z mých kolegů v US Army je také muslim a sloužil dokonce v té samé době a v tom samém místě jako já v Iráku. Ovšemže ale s jeho pojetím víry by s takovými Palestinci moc dlouho nepřežil. Takže do toho Vodníku, vyvraťte mi alespoň něco, nemělo by vás to stát moc sil...
Je to na dlouhé vyvracení a stálo by mě toho mnoho ani ne sil, ale času - a nebylo by to zřejmě k ničemu. Ale už z toho, že máte muslimy ve třídě a dokonce v armádě, kteří by v Palestině nepřežili, vyplývá, že jejich vnímání Islámu bude asi jiné než např. u Palestinců nebo Talibů. Nevím, co studujete a čeho je profesorem pan Simpson, ale že má Korán neměnný výklad po staletí, je hloupost, kterou dokazují i skutečnosti Vámi samým uváděné. Nejen že jsou různí muslimové (sunna, šiíja + hromada menších skupin), ale i v rámci těch skupin jsou různé lokální tradice. Existují stovky nebo snad tisíce hadíthů, které jsou buď uznávány nebo neuznávány různými skupinami i v rámci jedné skupiny, např. sunny. Názorným příkladem je ženská obřízka, kmenový zvyk z rovníkové (najmě východní) Afriky a Jemenu, která nemá s Koránem nic společného, nicméně existuje hadíth, který ji schvaluje; naprostá většina muslimů je zajedno, že se nejedná o autentický Prorokův výrok. Já zde znám muslimy různých národností a různé míry zapálení, ale i ti "nejfanatičtější" pohrdají tureckým Talibem z Německa, Kaplanem. Ti sekulárnější si paradoxně vybírají partnery z Istanbulu nebo Casablanky, protože je tam světštější a modernější prostředí než v muslimské diaspoře v Západní Evropě. Nevím o nikom, kdo by šel zabíjet nevěřící, pokud by ho nějaká kampaň ala rwandská Interahamwe nevyhicovala do běla. To se samozřejmě může stát. Může skupinka nejzuřivějších fanatiků ovládnout celou
ummu, může se stát, že zlý, nezdravý a agressivní duch současné doby vyvolá v lidech (muslimech i nemuslimech) to nejhorší, co v nich je, a bude se to řezat hlava nehlava. Apriorně paranoidní a nepřátelský přístup je tím nejjistějším prostředkem jak toho dosáhnout.
PS: A ještě krátce na závěr: O dějinách Izraele měla prezentaci jedna studentka ve třídě zmíněného profesora Simpsona a já jsem v podstatě přejal její thesi. Nemusím dodávat, že od velkého příznivce palestinských Arabů dostala za svou prezentaci výbornou známku, protože byla velmi dobře připravena a dokumentována.
Situaci kolem Israele diskutovat nebudu.