Všeobecná kategorie > Dnešek v Zemi Izrael
Památný výrok
Jicchak:
Nyní další citát z Herclova deníku obdivovatele Wágnera a Bismarka "křesťanští kněží jsou na nejnadřazenější úrovni, protože se neženou za penězi, i prostí křesťané jsou lepší než židovští duchovní".
Jicchak:
Hercl píše v časopise Deutsche Zeitung "bohatí židé vládnou světu v jejich rukou je osud vlád a zemí oni poštvávají vládu jednu proti druhé podle jejich nařízení vlády též dělají mír jak pohatí Židé pískají národy a vlády tancují ať tak nebo tak oni bohatnou".
Jicchak:
Zde je můj první citát v plném kontextu deník 1 strana 68 "proto antisemitismus, který je silný ve vědomí davu neuškodí židům, já se domnívám že pomáhá při budování židovského charakteru, výchova skupiny skrze dav, výchova která přivede k její asimilaci, tato výchova se provádí pouze skrze překážky...... výborý nápad vystupuje v mém srdci přitáhnout všechny úpřímné antisemitry a učinit je likvidátory židovského dědictví" Hercel tudíž nechtěl aby nám antisemité pomohli být židy nýbrž aby došlo ke konečné asimilaci.
Jicchak:
Hercl změnil svůj názor teprve v roce 1894 o.l. při Dreifusově aféře, pochopil že asimilace je nemožná, nicméně jak dokládají tisíce dalších citátů zůstal antisemitou nenávidějícím vše spojené se židovstvím, nebylo tomu tak proto že by ortodoxní židé odmítali židovský stát, naopak bylo silné rabínské hnutí za obnovení židovské národní domoviny a do jisraele například odešli mnozí z žáků Gaona z Vilny kteří víceméně znovuzaložili místní židovské osídlení, naopak to byli zbožní židé kteří Hercla odmítli když chtěl ustanovit židovskou domovinu v Ugandě, Herclova nenávist k židovskému nábožebství vyvěrala v jeho lásce k velkoevropství a tedy tehdy k velkoněmectví a do ducha Wagnera a dalších osobností slova Tory příliš nezapadala, Hercl nikdy mezi ortodoxními židy nežil aby je poznal, oni byli těmi kdo zemi Jisrael skutečně budoval a on byl tím kdo síli k budování vlasti rozdělil. To ale neznamená že Židovský národ nemá své vizionáře obnovené země a své duchovní hrdiny rád bych zde například připomenul nihu Cipiso laješuo od Chofece Chajima o příchodu vykoupení, je známé že autor se též chystal emigrovat do Jisraele, v dobách kdy Hitlerův přízrak nikoho nestrašil a vyzval k tomu i ostatní.
Jicchak:
Další z vůdčích představitelů sionismu Chajim Hezz píše Šoa min hašomajim doplněk Haarec 1943 "sionismus a židovství nejsou tím samým nýbrž dvě navzájem rozlišné věci, zajisté dvě naprosto si odporující věci, když člověk nemůže být židem stane se sionistou.
Sionismus začíná z místa likvidace židovství, na místě kde upadla síla lidu, jedna věc je jistá sionismus není pokračováním nebo lékem na ránu, nikoliv je základem oné likvidace. Naopak sionismus odvádí pozornost lidu odporuje mu jde proti jeho vůli a duši, kopá pod ním propast vykořeňuje jej a odvrací se od něj na jinou cestu pro jistý a vzdálený cíl, sionismus a hrstka lidí kteří jsou v jeho čele jádro jiného národa, prosíme všimněte si, ne nový nebo obnovený nýbrž jiný, kdo tomu nerozumí (ohledně sionismu) buď se mýlí nebo oklamává sám sebe".
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana
Navštívit plnou verzi