Judaismus > Obecná náboženská debata
Počítání Omeru
Tamar:
pátý den ve třetím týdnu: Hod v Tiferet19. den Omeru
היום תשעה עשר יום שהם שני שבועות וחמשה ימים לעומרDnes je devatenáct dní, což jsou dva týdny a pět dní Omeru
Soucit musí vyjadřovat pokoru, nemůže být blahosklonný a domýšlivý. Hod rozpoznává moji schopnost být soucitný, ale nedělá mne lepším než je příjemce. Je to poděkování a uznání, že stvořením toho, kdo soucit potřebuje, mi Bůh poskytuje dar – možnost ho projevit. Takže v soucitu není ani kosíček místa pro povýšenost..
Cítím se lepší, že jsem soucitný?
Líbí se mi dívat se na ty, kteří ve mně soucit vyvolávají?
Jsem pokorný a vděčný Bohu, že mi dal schopnost cítit s ostatními?
Cvičení pro tento den: Projevte soucit anonymním způsobem, tak, aby vám z toho nemohla plynout žádná výhoda nebo zjevná zásluha.
podle rabbi Simona Jacobsona: https://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/276690/jewish/Omer-19.htm
další inspirace:
https://web.me.com/rebbi/omer/the-blog/day-19-the-hod-in-tiferet.html
Tamar:
šestý den ve třetím týdnu: Jesod v Tiferet20. den Omeru
היום עשרים יום שהם שני שבועות וששה ימים לעומרDnes je dvacet dní, což jsou dva týdny a šest dní Omeru
Aby se soucit mohl plně rozvinout, potřebuje pouto. K tomu je potřebné vytvoření vztahu mezi dárcem a příjemcem. Vzájemnost, které přesahuje okamžik potřeby. Pouto, které bude trvalé. A to je nejradostnější výsledek skutečného soucitu.
Vytváříte si citové pouto k někomu s nímž soucítíte, anebo vaše emoce zůstávají stranou?
Dosahuje vaše vzájemná interakce dál než jen za ten jeden akt sympatií?
Cvičení pro tento den: Ujistěte se, že v důsledku vašeho soucitu vzniká něco trvalého.
podle rabbi Simona Jacobsona: https://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/276691/jewish/Omer-20.htm
další inspirace:
https://web.me.com/rebbi/omer/the-blog/day-20-the-yesod-in-tiferet.html
Tamar:
sedmý den ve třetím týdnu: Malchut v Tiferet21. den Omeru
היום אחד ועשרים יום שהם שלשה שבועות לעומרDnes je dvacet jedna dní, což jsou tři týdny Omeru
Prozkoumejte svůj soucit z hlediska důstojnosti. Aby se vaše schopnost soucítit plně uplatnila musí uznávat a ocenit osobní suverenitu. To by mělo posilovat sebevědomí a kultivovat lidskou důstojnost. Jak vaši vlastní důstojnost, tak i hrdost toho, kdo přijímá váš soucit.
Vyjadřuji svůj soucit důstojným způsobem?
Chovám se důstojně, když někomu vyjadřuji svůj soucit?
Dbám na hrdost a důstojnost druhých?
Je mi zřejmá skutečnost, že když já pociťuji soucit jako důstojný, bude se to odrážet vzájemně i pro toho, kdo přijímá můj soucit?
Cvičení pro tento den: Raději než abyste dávali charitu, podpořte někoho způsobem, který upevní jeho důstojnost.
podle rabbi Simona Jacobsona: https://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/276692/jewish/Omer-21.htm
další inspirace:
https://web.me.com/rebbi/omer/the-blog/day-21-the-malchut-in-tifer.html
Tamar:
čtvrtý týden - NecachNecach lze chápat jako vytrvalost, houževnatost, odolnost. Souvisí to s hebrejským výrazem „nicachon“ (נצחון), vítězství, ve smyslu Esopovy bajky o želvě a zajíci: "Pomalý a stabilní vyhraje závod."Je těžké uvěřit, že se dostáváme už do čtvrtého týdne Omeru. Není neobvyklé, že naše energie pro plnění micvy začít ubývat. Způsobuje to záměrné směrování úsilí které věnujeme tomuto úkolu a změně našeho chování. A tak tomu bývá i u jiných záměrů, kterým se věnujeme s intencí, a zejména těch, které trvají delší dobu: ztrácíme zaměření, tak se vrátíme na začátek, znovu ztráta pozornosti, vrátíme se... znovu a znovu a znovu. A to je přesně způsob, jak rozvíjet a růst.první den ve čtvrtém týdnu: Chesed v Necach22. den Omeru
היום שנים ועשרים יום שהם שלשה שבועות ויום אחד לעומרDnes je dvacet dva dní, což jsou tři týdny a jeden den Omeru
Chesed, milosrdenství ve vytrvalosti v nás vyvolává schopnost lásky "na dlouhou trať."Chesed v Necach nám pomáhá najít sílu ujít vzdálenost, o které vůbec netušíme, že ji zvládneme.Dokážete si představit situaci ve vašem životě, kdy sami sebe překvapíte hloubku trpělivosti, moudrosti a laskavosti kterou jste u sebe nečekali a to jen kvůli tomu, že někoho máte rádi?
tentokrát podle podle rabbi Steva Folberga: https://web.me.com/rebbi/omer/the-blog/day-22-the-hesed-in-netzach.htmla chabadnická inspirace zde:https://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/276693/jewish/Omer-22.htm
Tamar:
druhý den ve čtvrtém týdnu: Gvura v Necach23. den Omeru
היום שלשה ועשרים יום שהם שלשה שבועות ושני ימים לעומרDnes je dvacet tři dní, což jsou tři týdny a dva dny Omeru
Prohlédněte si vaši vytrvalost aspektem sebekázně. Vytrvalost je třeba směřovat konstruktivně k vybraným cílům. Jsou moje vytrvalost a odhodlání zaměřeny na kultivování dobrých návyků a odstranění těch špatných? Anebo je tomu naopak? Je moje vytrvalost spíše projevem síly anebo naopak slabosti? Vychází z mého hlubokého přesvědčení anebo je to spíše obranná reakce? Co když jsem houževnatý jen z tvrdohlavosti a neochoty uznat chybu? Není to tak, že se držím úporně svých rozhodnutí a nejsem ochoten je revidovat? Je možné, že používám svoji vytrvalost (tedy spíše umíněnost) sám proti sobě tím, že se neústupně bráním poznání?
Cvičení pro tento den: Zkuste dnes opustit jeden svůj zlozvyk.
podle rabbi Simona Jacobsona: https://web.me.com/rebbi/omer/the-blog/day-23-the-gevurah-in-netza.html
další inspirace:https://web.me.com/rebbi/omer/the-blog/day-23-the-gevurah-in-netza.html
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana
Navštívit plnou verzi