Judaismus > Obecná náboženská debata

Počítání Omeru

<< < (4/10) > >>

Tamar:
 pátý den ve třetím týdnu: Hod v Tiferet19. den Omeru



היום תשעה עשר יום שהם שני שבועות וחמשה ימים לעומרDnes je devatenáct dní, což jsou dva týdny a pět  dní  Omeru
 
Soucit musí vyjadřovat pokoru, nemůže být blahosklonný a domýšlivý. Hod rozpoznává moji schopnost být soucitný, ale nedělá mne lepším než je příjemce.  Je to poděkování a uznání, že stvořením toho, kdo soucit potřebuje, mi Bůh poskytuje dar – možnost ho projevit. Takže v soucitu není ani kosíček místa pro povýšenost..
Cítím se lepší, že jsem soucitný?
Líbí se mi dívat se na ty, kteří ve mně soucit vyvolávají?
Jsem pokorný a vděčný Bohu, že mi dal schopnost cítit s ostatními?
 
Cvičení pro tento den: Projevte soucit anonymním způsobem, tak, aby vám z toho nemohla plynout žádná výhoda nebo zjevná zásluha. 
 
 
podle rabbi Simona Jacobsona: https://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/276690/jewish/Omer-19.htm
 
další inspirace:
https://web.me.com/rebbi/omer/the-blog/day-19-the-hod-in-tiferet.html

Tamar:
 šestý den ve třetím týdnu: Jesod v Tiferet20. den Omeru


היום עשרים יום שהם שני שבועות וששה ימים לעומרDnes je dvacet dní, což jsou dva týdny a šest  dní  Omeru
Aby se soucit mohl plně rozvinout, potřebuje pouto. K tomu je potřebné  vytvoření vztahu mezi dárcem a příjemcem. Vzájemnost, které přesahuje okamžik potřeby. Pouto, které bude trvalé. A to je nejradostnější výsledek skutečného soucitu.
Vytváříte si citové pouto k někomu s nímž soucítíte, anebo vaše emoce zůstávají  stranou?
Dosahuje vaše vzájemná interakce dál než jen za ten  jeden akt sympatií?

Cvičení pro tento den: Ujistěte se, že v důsledku vašeho soucitu vzniká něco trvalého.
 
 
podle rabbi Simona Jacobsona: https://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/276691/jewish/Omer-20.htm
 
 další inspirace:
https://web.me.com/rebbi/omer/the-blog/day-20-the-yesod-in-tiferet.html

Tamar:
 sedmý den ve třetím týdnu: Malchut v Tiferet21. den Omeru



היום אחד ועשרים יום שהם שלשה שבועות לעומרDnes je dvacet jedna  dní, což jsou tři týdny Omeru
 
Prozkoumejte svůj soucit z hlediska důstojnosti. Aby se vaše schopnost soucítit plně uplatnila musí uznávat a ocenit osobní suverenitu. To by mělo posilovat sebevědomí a kultivovat lidskou důstojnost. Jak vaši vlastní důstojnost,  tak i hrdost toho, kdo přijímá váš soucit.
Vyjadřuji svůj soucit  důstojným způsobem?
Chovám se důstojně, když někomu vyjadřuji svůj soucit?
Dbám na hrdost a důstojnost druhých?
Je mi zřejmá skutečnost, že když já pociťuji  soucit jako  důstojný,  bude se to odrážet vzájemně i pro toho, kdo přijímá můj soucit?
 
Cvičení pro tento den: Raději než abyste dávali charitu,  podpořte někoho způsobem, který upevní jeho důstojnost.



 
podle rabbi Simona Jacobsona: https://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/276692/jewish/Omer-21.htm
 
 další inspirace:
https://web.me.com/rebbi/omer/the-blog/day-21-the-malchut-in-tifer.html

Tamar:
čtvrtý týden - NecachNecach  lze chápat jako vytrvalost, houževnatost, odolnost. Souvisí to s hebrejským výrazem „nicachon“ (נצחון), vítězství, ve smyslu Esopovy bajky o želvě a zajíci: "Pomalý a stabilní vyhraje závod."Je těžké uvěřit, že se dostáváme už do čtvrtého týdne Omeru. Není neobvyklé, že naše energie pro plnění micvy začít ubývat. Způsobuje to  záměrné směrování úsilí které věnujeme tomuto úkolu a změně našeho chování. A tak tomu bývá i u jiných záměrů, kterým se věnujeme s intencí, a zejména těch, které trvají delší dobu: ztrácíme zaměření, tak se vrátíme na začátek, znovu ztráta pozornosti, vrátíme se... znovu a znovu a znovu. A to je přesně způsob, jak rozvíjet a růst.první den ve čtvrtém týdnu: Chesed v Necach22. den Omeru




היום שנים ועשרים יום שהם שלשה שבועות ויום אחד לעומרDnes je dvacet dva  dní, což jsou tři týdny a jeden den Omeru


Chesed, milosrdenství ve vytrvalosti v nás vyvolává schopnost lásky "na dlouhou trať."Chesed v Necach nám pomáhá najít sílu ujít vzdálenost, o které vůbec netušíme, že ji zvládneme.Dokážete si představit situaci ve vašem životě, kdy sami sebe překvapíte hloubku trpělivosti, moudrosti a laskavosti kterou jste u sebe nečekali a to jen kvůli tomu, že někoho máte rádi?

tentokrát podle podle rabbi Steva Folberga: https://web.me.com/rebbi/omer/the-blog/day-22-the-hesed-in-netzach.htmla chabadnická inspirace zde:https://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/276693/jewish/Omer-22.htm

Tamar:
druhý den ve čtvrtém týdnu: Gvura v Necach23. den Omeru





היום שלשה ועשרים יום שהם שלשה שבועות ושני ימים לעומרDnes je dvacet tři  dní, což jsou tři týdny a dva dny  Omeru

Prohlédněte si vaši vytrvalost aspektem sebekázně. Vytrvalost je třeba směřovat konstruktivně k vybraným cílům. Jsou moje vytrvalost a odhodlání zaměřeny na kultivování dobrých návyků a odstranění těch špatných?  Anebo je tomu naopak? Je moje vytrvalost spíše projevem síly anebo naopak slabosti? Vychází  z mého hlubokého přesvědčení anebo je to spíše obranná reakce? Co když jsem houževnatý jen z tvrdohlavosti a neochoty uznat chybu? Není to tak, že se držím úporně svých rozhodnutí a nejsem ochoten je revidovat? Je možné, že používám svoji vytrvalost (tedy spíše umíněnost) sám proti sobě tím, že se neústupně bráním poznání?

Cvičení pro tento den: Zkuste dnes opustit jeden svůj zlozvyk.



podle rabbi Simona Jacobsona: https://web.me.com/rebbi/omer/the-blog/day-23-the-gevurah-in-netza.html
další inspirace:https://web.me.com/rebbi/omer/the-blog/day-23-the-gevurah-in-netza.html

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 
Navštívit plnou verzi