"Náš Ježíš" je ten popsaný v Nové zákoně, konkrétně v evangeliích. Jaksi tam nevidím tichého člověka, stranícího se publicity a čekajícího, až si ostatní všimnou jeho života...
V žádném případě v něm nevidím pouličního křiklouna nebo televisního hlasatele. Mimochodem, všiml jste si, že jakožto žid se obrací v první řadě "ke svým" a pak teprv k samaritánům, Římanům a dalším?
Tak televizní jistě tehdy ne. Nicméně efektní vstup do Chrámu za vyhánění penězoměnců Vám přijde málo spektakulární? Nebo ony různé zázraky, činěné před očima zástupů?
Samozřejmě, že se jako Žid obrací nejprve k Židům. Komu jinému by měl vysvětlovat Zákon, když ne těm, kdo ho znají/mají znát? Ovšem zatímco pro židy jsou objekty misie zase jen jiní židé (kteří to mají s náboženstvím všelijaké), tak pro křesťany jsou to všichni nekřesťané. Judaismus je náboženství národní, křesťanství univerzální. Tedy pokus náhodou pravoslavní nepopírají i toto
My neříkáme, že "co si neuděláme sami, to nemáme"
No, neříkáte. Ale chováte se tak - někdy...(často)...
To je jako výtka od gaučových povalečů, že někdo jiný něco dělá.
Co takhle občas číst Bibli? Podobenství O svěřených hřivnách - Lukáš 19:11-27, resp. Matouš 25:14-30
14 Bude tomu, jako když člověk, který se chystal na cestu, zavolal své služebníky a svěřil jim svůj majetek; 15 jednomu dal pět hřiven, druhému dvě, třetímu jednu, každému podle jeho schopností, a odcestoval. 16 Ten, který přijal pět hřiven, ihned se s nimi dal do podnikání a vyzískal jiných pět. 17 Tak i ten, který měl dvě, získal jiné dvě. 18 Ten, který přijal jednu, šel, vykopal jámu a ukryl peníze svého pána. 19 Po dlouhé době se pán těch služebníků vrátil a začal účtovat. 20 Přistoupil ten, který přijal pět hřiven, přinesl jiných pět a řekl: ‚Pane, svěřil jsi mi pět hřiven; hle, jiných pět jsem jimi získal.‘ 21 Jeho pán mu odpověděl: ‚Správně, služebníku dobrý a věrný, nad málem jsi byl věrný, ustanovím tě nad mnohým; vejdi a raduj se u svého pána.‘ 22 Přistoupil ten se dvěma hřivnami a řekl: ‚Pane, svěřil jsi mi dvě hřivny; hle, jiné dvě jsem získal.‘23 Jeho pán mu odpověděl: ‚Správně, služebníku dobrý a věrný, nad málem jsi byl věrný, ustanovím tě nad mnohým; vejdi a raduj se u svého pána.‘ 24 Přistoupil i ten, který přijal jednu hřivnu, a řekl: ‚Pane, poznal jsem tě, že jsi tvrdý člověk, sklízíš, kde jsi nesel, a sbíráš, kde jsi nerozsypal. 25 Bál jsem se, a proto jsem šel a ukryl tvou hřivnu v zemi. Hle, zde máš, co ti patří.‘ 26 Jeho pán mu odpověděl: ‚Služebníku špatný a líný, věděl jsi, že žnu, kde jsem nezasel, a sbírám, kde jsem nerozsypal. 27 Měl jsi tedy dát mé peníze peněžníkům, abych přišel a to, co mi patří, si vybral s úrokem. 28 Vezměte mu tu hřivnu a dejte tomu, který má deset hřiven! 29 Neboť každému, kdo má, bude dáno a přidáno; kdo nemá, tomu bude odňato i to, co má. 30 A toho neužitečného služebníka uvrhněte ven do temnot; tam bude pláč a skřípění zubů.‘ my říkáme, že ve jméně Páne to děláme.
To ano. I když kolonisujete divochy, obchodujete s otroky nebo vybíjíte bisony...
To je ale pitomost... Kdo dnes vybíjí jaké bizony, kolonizuje divochy nebo otrokaří? Jestli chcete jít do dějin, tak klidně. Ale v tom případě bych se s dovolením zeptal, koho konkrétně máte na mysli a co víte o jeho náboženské víře. (Jen technická poznámka: V čele aboličního hnutí v USA stáli protestantští věřící)
Vy jste ten služebník, co je jen schoval a nemnožil.
A jak to víte?? Přečtěte si ještě jednou ten citát sv. Serafima Sarovského a zkuste se nad ním zamyslet!
Četl jsem. Je to pasivní postoj špatného služebníka z citovaného podobenství.
Agresivní misie proti pravoslavným nesmysl je. Ale něco úplně jiného je misie nevěřících na tradičně pravoslavném území. Ve skutečnosti je to totiž tak, že misie míří v drtivé většině na sekuláry, ale pravoslavným strašně vadí, že vůbec někdo jiný si dovoluje v Rusku misii dělat....
Nemyslím. Jedná se v takovém případě o odpadlé pravoslavné křesťany a ti jsou starostí lokálních pastýřů, nikoli přivandrovalých heretiků s kapsami plnými peněz! Ti nechť se starají o svou vlastní spásu!
Odpadlé křesťany?
V bolševickém Rusku? Tam byli křesťany naposled jejich prarodiče. V nejlepším případě. A místní pastýři? To myslíte ty pasivní sv. Serafíny? Ne, tak tomu není. Nějaké teritoriální dělení odpovědnosti za přivedení ke Kristu je blbost. Pokud to ještě pravoslavní nestihli, tak sláva Pánu, že to udělá někdo jiný, ne? Nebo raději riskovat zatracení duše jen proto, aby se nějaký pop necítil dotčen, že mu někdo leze do zelí?
Tzv. vnitřní misie není misií v pravém smyslu toho slova, tedy obracení na víru, ale jde spíš o posilování víry těch, kdo ji už mají
Ne vždy. Někteří ji ztratili - de facto nebo de iure. Každopádně to není starost křesťanů, jejichž předkové zbloudili už před staletími, nýbrž, opakuji, lokálních pastýřů.
dtto