Celá podstata sedmého dne je v tom, že se podle B*žího vzoru má 6 dní pracovat, ale 7. den nikoliv. To je vše. Který den to bude je jen otázkou tradice. Pokud se Žid ocitne jako trosečník třeba na ostrově bez toho, že by (třeba kvůli několikadennímu pobytu na moři, kdy ztratil pojem o čase) věděl, kdy je šabat, tak prostě odpočte 6 dní a ten 7. drží jako šabat. Je to tak? Takže i z toho vidíte, že podstatou celého systému 7. dne je, aby byl pravidelný den odpočinku a soustředění se na Pána. Nic víc, nic méně.
Šabat je prostě "7. den". Najděte mi v Zákoně něco jiného.
Achab: Ta handrkování o šabatu byla debata mezi židy - tedy Ježíš argumentoval nikoliv ve vztahu ke svým následovníkům, ale proti těm, kdo ho odmítali nebo nepřijali. Jak už jsem řekl, jde o to držet "7. den". Pokud ho adventisté drží v sobotu, je to v pořádku. Pokud jiní v neděli, také v pořádku. A pokud by ho někdo držel ve čtvrtek, nevadilo by to. To, jak se napasuje 7. den na občanský kalendář není podstatné. Jde o to, aby po 6 dnech práce byl 1 den klidu.
Vodník: Nepodstatné.
Vader: Pokud je pro Tebe nikajský koncil pohádkou, pak nemá cenu vést debatu. Ty odmítáš základy křesťanství, OK. Ale pak je pro mě ztrátou času se s Tebou o křesťanství bavit. Je to stejné, jako kdy Ty jsi argumentoval Yanovi Tanachem. Ztráta času.