Judaismus > Obecná náboženská debata
Židovství a křesťanství - body styčné a body rozdělující
Vodník:
--- Citace: eleazar kdy 10. Listopadu 2008, 22:12:42 ---Nechci bráti Jména nadarmo, ale jestliže bylo v Církvi tradicí, že jí Duch Svatý poctvíval Svou přítomností, tak to nemusí znamenat, že je tomu tak i dosud.
--- Ukončit citaci ---
Jaký by to pak mělo smysl? V Matoušovi (16:18) je řečeno jasně, že Církev vydrží až do konce světa (nezávisle na tom, co si kdo pod tím představuje).
sad:
Mily Vodniku,
znalost krestanske verouky me privedla do luna Zidovske obce.
Btw: Vasich nazoru si velice vazim – at jiz se jedna o vztah k jinovercum; ekologickou problematiku atd.
sad:
Vazeni pratele,
byt jsem na foru novackem, nechapu, co zde nekteri pohledavame: Proc urazet jinoverce; snazit se dokazat slaboduchost jakekoli tradice s poukazem na to, ze jsou to lidske nalezky atp.?
Kazde nabozenstvi ma pramenne texty, jakoz i texty na ne navazujici a vysvetlujici. Poukazuje-li nekdo (predevsim z krestanskeho tabora) na udajnou nepravdivost respektive "nebiblicnost" jistych elementu tradice (jedno jake), z zidovskeho hlediska mi to pripomina zname rceni:"Zlodej krici, chytte zlodeje".
Kazdy z nas ma svuj zivot a je za nej odpovedny toliko B-hu.
Btw: onou snahou po sebepotvrzovani jsem mela na mysli predevsim krestanske (ci chcete-li Zapadni) systematicke poslapavani obecne lidskych hodnot ci hodnot souvisejicich se vztahem cloveka k ostatnim tvorum.
Vzdy jsem mela za to, ze timto zpusobem postupuji hlavne prislusnici cirkve katolicke; zde se vsak jasne ukazuje, ze Bonhofferuv vyrok o Bibli, jez se nekterym protestantum (Barth?) stala "papirovym papezem", byl podlozen faktickou znalosti a zkusenosti.
S pranim hezkeho vecera a pokoje mezi temi, kdoz o nej usiluji
SAD
Zina:
gvodrazka:na začátku vyprávění o 13 letem chlapci jsem velmi pečlivě vnímala výpovědi obyvatel,přesně v této chvíli jem cítila,že léta nic nezměnila.Ten muž prožíval vše znovu.Velmi těžce beru na vědomí,že v myslích tamních lidí nedošlo k pochopení (soucítění)tragédie.
achab:
Prosby a poznámečky:
eleazare - ačkoli jste už byl chvilku po svém poněkud ramenatém prohlášení do jisté míry usměrněn a snad i nasměrován - přesto, prosím, můžete stanovit definici pofidérní tradice? Ne každý si pod tím může představit ausgerechnet to, co máte na mysli.
Scoolie - všiml jste si, že v této diskuzi vůbec necitujete tóru, ba dokonce ani moc *tanach ? Avšak - budeme-li hodně laskaví, je (kulantně řečeno) tzv. Nový zákon doplňkem a rozvinutím starého. Anebo že bybyl raději jeho zrušením ??? (viz: to mnohy toužebné lpění exegetů na roztržení chrámové opony).
ad otázky - je milé, že se je snažíte zodpovědět, omlouvám se, ale to byly jen příklady. Tou nejdůležitější - a tady se se naopak pokusme každý vyjádřit - je otázka Co po mně Stvořitel požaduje? A proč?
Díky, Hezké dny.
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana
Navštívit plnou verzi