Vaše srovnání docela pokulhává, křesťanský tzv. Nový Zákon není kniha Ježíšova
Nikdy jsem nic takového nenapsal a hlavně Tóra není kniha Mojžíšova, pokud narážíte na toto (pozn. - označení knihy Mojžíšovi pochází z ranně křesťanského období a vychází z domněnky, že stejně jako kniha pojednávající o Jozuovi se jmenuje Jozue, kniha o Samuelovi Samuelova a kniha o soudcích Soudců, měla by se i kniha o Mojžíšovi jmenovat Mojžíšova).
, ani žádná její část není přisuzována Ježíšovi,
Všechny výroky, kter pronáší v evangeliích Ježíš, jsou přisuzovány Ježíšovi a to v kanonických i nekanonických evangeliích. Znáte nějaký Ježíšův výrok, který by mu nebyl přisuzován?
jedná se o knihy ve kterých nás třetí osoby informují velmi rozdílně o Ježíšovi a jeho životě. Zatímco Tóra je spojena přímo z Mojžíšem, nejedná se o vyprávění třetích osob o Mojžíšovi.
Aha, takže Moše perfektně popsal svoji smrt a na důkaz své skromnosti se v Tóře označil za nejskromnějšího ze všech lidí a že už nikdy potom nepovstal v Izraeli takový prorok, jako Moše
Bravo!
Mojžíš nezaznamenával v textu Tory vzpomínky na Abrahama své ani předchozích generací, tak jako Evangelia.
A co kniha Berešit? A co verše typu: "Vaši otcové odedávná sídlili za řekou a sloužili modlám" nebo "Mů otec byl aramejec bloudící bez domova" nebo "Pamatujte, že jste byli hosté v egyptské zemi"? Trochu studia by neškodilo. Celá kniha Berešit je kosmologií.
Evangelia nejsou proroctvím, ale historickou knihou a ostatní části nejsou pokud se tváří jako proroctví, proroctví Ježíše.
A koho tedy, když ty věty pronáší Ježíš?
Jak jsem psal, učení, názory
Samozřejmě, souhlasím. V čem je problém? Toto učení a názory jsou heretické z pohledu judaismu. I kdyby je místo ježíše pronášel svatý Dyndy a Ježíšovi je připsal 500 let po jeho smrti, nic to nemění na tom, že učení obsažené v těchto knihách je z pohledu judaismu heretické.
, ..Ježíše neznáme, nelze tedy tvrdit že byl nebo nebyl prorok.
Jak to že neznáme? Dokažte mi, že slova, která jsou Ježíšovi připsána v evangeliích nejsou jeho, ukažte mi jeho autentická slova vyřčená a sepsaná jím osobně, která se budou odlišovat od toho, co je v evangeliích napsáno, a pak sklapnu a uvěřím vám - avšak do té doby žel si jen cucáte z prstu. Uvědomte si už konečně, že vaše dojmy nejsou důkazy. Nejen v tomto případě.
Křesťané a část mesiánských Židů pokládá Nový Zákon za Slovo Boží, ale ne všechny skupiny.
Co jsem pochopil, tak všechny uznávají NZ jako součást Bible, tudíž rovné Tóře, tudíž jako slovo B-ží.
Jako Mesián – mesiánský Žid se označuje každý kdo má co do činění s Ježíšem, což je zjednodušení a nesmysl.
Souhlasím, ale je to vaše zjednodušení a váš nesmysl - zatím tady nic takového nezaznělo. Co je pravda a co tu zaznělo, je to, že jako mesián je označen každý, kdo uznává Ježíše jako Mesiáše, tj. Krista. Hodláte snad s tímhle nesouhlasit? To by vás mesiáni hnali.
Jak jsem psal existují skupiny, které nevěří že Ježíš byl Bůh, ani že Nový Zákon je Slovo Boží, některé dokonce považují Ježíše pouze za proroka, nebo svého učitele – rabína.
To je úplně jedno za koho jej považují, primární je, že jej prohlašují za mesiáše, kterým dle judaismu není. Vždyť je to tak snadné.
Čistě teoreticky je Žid ten kdo věří v úplně stejné věci jako Chabadník, praktikuje úplně stejné věci jako Chabadník jenom věří, že mesiášem není rabi Schneerson, ale rabi Ješua (nevěří že vstal z mrtvých)?
Jenže Schneersohn, jak už napsal Scooolie, nikdy nezašel tak daleko, jako Ježíš a jeho následovníci už vůbec ne. Schneersohn, byť se mi některé postoje chabadu líbit nemusí, nikdy neřekl nic, co by bylo proti Tóře. Ježíš ano. Kolikrát je v evangeliích psáno: "Slyšeli jste, že je přikázáno/že se učí .... ale
já vám říkám..."
Nebo dokonce když Ježíše nepovažuje za mesiáše, ale pouze za zemřelého člověka – učitele –rabiho? Je to křesťan?
No, je to heretik, neboť uznává učení heretika.
Kdo je ze dvou lidí větší heretik, pokud oba věří ve stejnou věc, praktikují vše stejně, rozdíl je v tom, že jeden věří že Schneerson je mesiáš a druhý že Ježíš je zemřelý rabín?
Moment, v to, že Ježíš je mrtvý žid věřím i já
Asi jste chtěl napsat, že Ježíš je (jiný) mrtvý mesiáš. Samozřejmě, že větší heretik je ten, kdo uznává učení heretika. Schneersohn heretikem nebyl, maximálně měl názory s nimiž je možné nesouhlasit, ale to je u nás běžné. Heretikem by bylo možné nazvat
toho, kdo se k němu modlí - a to sem zatím u žádného chabadníka neviděl. Pokud to někdo dělá, je to hereze. Člověk, který nsleduje učení dva tisíce let mrtvého heretika je heretik stále.
Židovská sekta kolem Ježíše neměla žádné spisy od Pavla a ne všichni z této obce později přijali pavelskou teorii.
Tak si přečtěte skutky apoštolů
Ale co se židovskými skupinami, které jeho pojetí nepřijaly, nebo jej později zavrhly? Jsou křesťané?
No vida - už se dostáváme k něčemu kloudnému! Dobrý point! Určitě podle soudobého pohledu nejsou křesťané. A na 100% to nejsou židé.
Přesně tak křesťan který není ovlivněn Pavlem není křesťan, čímž sám potvrzujete, že židovské skupiny nevěřící v trojici, božství Ježíše, vzkříšení Ježíše, v Nový Zákon jako Boží Slovo, apod. nejsou křesťané! Muhamad se setkával hlavně s okrajovými skupinkami sekty Nestoriánů.
Tyto skupiny především nejsou židovské. A nejsou křesťané, minimálně ne mainstreamoví křesťané. Avšak církevní historie je za součást křesťanského směru považuje (stejně jak třeba bogomily, katary nebo manichejce, i když to byli kacíři a žili "v bludu")
Ježíš podle Koránu dostal Indžíl, Korán ale netvrdí, že se jedná o dnešní křesťanská evangelia.
I kdyby to byla evangelia jako ona symbolická "radostná zvěst", byl to Ježíš, kdo ji měl hlásat. Muhammad si zrátka myslel, že stejně jako Mojžíš měl Tóru, tak Ježíš dostal evangelia. To je celé.
Existuje v Bibli přesná definice proroka? Co brání tomu aby byl Fanuel prorok?
Ta definice je poměrně jasná:
Numeri 12:6 Řekl: "Poslyšte má slova: Bude-li mezi vámi prorok, já Hospodin se mu dám poznat ve vidění, mluvit s ním budu ve snu. 7 Ne tak je tomu s mým služebníkem Mojžíšem. Má trvalé místo v celém mém domě. 8 S ním mluvím od úst k ústům ve viděních, ne v hádankách; smí patřit na zjev Hospodinův.Deuteronomium 13:2 Kdyby povstal ve tvém středu prorok nebo někdo, kdo hádá ze snů, a nabídl ti znamení nebo zázrak, 3 i kdyby se dostavilo to znamení nebo ten zázrak, o němž ti mluvil, když říkal: "Pojďme za jinými bohy", které jsi neznal, "a služme jim", 4 neuposlechneš slov takového proroka nebo toho, kdo hádá ze snů. To vás zkouší Hospodin, váš Bůh, aby poznal, zda milujete Hospodina, svého Boha, celým svým srdcem a celou svou duší.5 Hospodina, svého Boha, budete následovat a jeho se budete bát, budete dbát na jeho přikázání a poslouchat ho, jemu budete sloužit a k němu se přimknete. 6 Avšak takový prorok nebo ten, kdo hádá ze snů, bude usmrcen, protože přemlouval k odpadnutí od Hospodina, vašeho Boha, který vás vyvedl z egyptské země a vykoupil tě z domu otroctví. Chtěl tě svést z cesty, po které ti Hospodin, tvůj Bůh, přikázal chodit. I odstraníš zlo ze svého středu.
Deuteronomium 18:20 Avšak prorok, který by opovážlivě mluvil mým jménem něco, co jsem mu mluvit nepřikázal, nebo který by mluvil jménem jiných bohů, takový prorok zemře." 21 V srdci si asi říkáš: "Jak poznáme slovo, které Hospodin nepromluvil?"
22 Nuže, promluví-li prorok jménem Hospodinovým a věc se nestane a nesplní, nepromluvil to slovo Hospodin. Opovážlivě je mluvil ten prorok sám; nelekej se toho.Deuteronomium 34:10 Nikdy však již v Izraeli nepovstal prorok jako Mojžíš, jemuž by se dal Hospodin poznat tváří v tvář,
11 se všemi znameními a zázraky, jež ho poslal Hospodin konat v egyptské zemi na faraónovi a všech jeho služebnících i celé jeho zemi, 12 i se všemi skutky pevné ruky, se vším, co vzbuzovalo velikou bázeň, co konal Mojžíš před zraky celého Izraele.Vy máte nějaký spis napsaný Ježíšem která obsahuje jeho výroky? Nebo existují dobové židovské záznamy diskuzí s Ježíšem? Jednoduše spojujete náboženství vytvořené Pavlem s Ježíšem, a podsouváte Ježíšovi tvrzení, která vůbec nemusel prohlásit a názory, které vůbec nemusel zastávat.
Viz výše .... A já nic nespojuji, ani Ježíšovi nic nepodsouvám, to si musíte vyřídit s někým jiným. Poradím vám:
Vážený pan
Matouš Evangelista Levi
Heirapolis, Turecko
Vážený pan
Marek Evangelista
Alexandrie, Egypt
Vážený pan
Lukáš Evangelista
Boetie, Řecko
Vážený pan
Jan Evangelista
Efes, Turecko
Pavel Apoštol
Řím, popraviště
Itálie, EU
PSČ si prosím dohledejte sám.
Existuje řecká verze Matouše a hebrejská verze Matouše mezi kterými je dost velký rozdíl, hebrejský rukopis je v British Library, jedná se z největší pravděpodobností o středověkou kopii původního hebrejského textu.
Výborně, vzhledem k tomu, že jste si vědom, že tam jsou rozdíly, předpokládám, že tento rukopis je někde on-line k nahlédnutí a že jste jej studoval. Máte link? V nejbližši době se do Londýna asi nedostanu.