Všeobecná kategorie > Dnešek v Zemi Izrael

Památný výrok

<< < (5/15) > >>

Jicchak:
Já si tyto výroky pamatuji z německé verze v překladu dědečka, stačí jenom přidat co se událo za holocaustu viz případ rabi Weismandella který se snažil zachránit Židy. Já film doma mám, několikrát jsem uvažoval o tom jej přeložit, je to asi hodina a mluveného slovo až tolik není jelikož jsou tam i další scény takže by to byla práce na několik hodin otázka potom co dále s dabingem. Já jsem z toho sice velmi smutný ale ono je to velmi logické. podíváme li se na to logicky tak návrat Židů do Jisraele je naplňováním se starých proroctví že se vrátíme a jejich dovršením má být nastolení ůplného pokoje na zemi (šoloum je pokoj duchovní i fyzický ve všech důsledcích) a jelikož toto hnutí bylo nevyhnutelné pokusili se síli temna využít tento proud který vedl k návratu a použili osoby které byly ochotny ono světlo zmařit, což se sice částečně povedlo nicméně dnes existuje Jisrael, každý Žid má možnost sem přijít, a co více právě zde nyní probíhá obnova židovského života, studium Tory, je to podobné jako s naším učitelem Mošem, ten vyvedl naše praotce z Egypta který zůstal zničen, farao kvůli jeho narození nechal zabíjet všechny narozené chlapce ale Moše sám vyrůstal na jeho kolenou. Zrovna tak chování současných politiků není otázkou okamžitého zkratu je to vývoj, sice udivující ale opět logický jde o boj světla a tmy, copak si lze představit že všechny židovské duše se spojí vrátí se do své země a to vše nebude mít jako odezvu pád všeho zla na světě? Zkrátka ještě nejsme připraveni, důležitější než volby (ke kterým sice chodím) je aby každý připravil sám sebe a byl dobrým člověkem a v našem případě i dobrým židem, to říkám sám sobě, zlepšit se a tak pomoci druhým.

Samuel:
Možná nejsem v tuto chvíli na správné asociační vlně, ale souvislost mezi Herzlem a Šoa mi trochu uniká. Jinak berte mou zvědavost jako určitou formu mé obrany si ztotožnit Herzla s tak nepokrytou antisemitskou formulací. Doposud jsem ho měl zařazeného dost jinak a nechci činit ukvapené závěry.

Jicchak:
Samozřejmě že ukvapenost nepřivádí moudré soudy. Holocaustem jsem mínil jednání mnohých špiček pobývajících v oné době v Palestině a kteří byli pokračovateli jeho teorie. Jelikož se tématem nechci hlouběji zabývat tedy strávit dva roky v archívech nadále zvažuji o překladu filmu který zde uvedla již i paní Zoom. Pamatuji si že když film byl zveřejněn vzbudil šok na který odpověděli noviny popřením, rabi Amnon Jicchak pak vydal leták kde všechna popření uvedl na pravou víru, noviny například tvrdily že jeden z historiků, který ve filmu mluví nemluvil pro dokument o Herclovi a jeho slova byla vytržena z kontextu, leták ukazuje fotografii šeku, který historik přijal za rozhovor "pro dokumentární film o Herclovi", podobným způsobem bylo uvedeno asi deset údajů, které přinesli noviny ještě si pamatuji že noviny citovali rabi Amnona z jedné z jeho přednášek nažeč on dal k dispozici zvukový záznam s tím že věta mu byla dána do úst zcela lživě, nicméně čtenáři, kteří byli vychováni o vizionáři židovského státu (způsobem který by mohl závidět i Lenin) byly uspokojeni že se našla odpověď. Já se domnívám že toto téma jelikož asi bude nějakou dobu žhavé přinese další prameny já sám se snad také na něco podívám a uvedu. Možná má nějaké prameny Scooolie který dokázal autora výroku vytipovat.

Vader:
Pratele, muzete nekdo prijit na kloub tomu, proc byl zrovna Herzl schopen neco tak sileneho rict ? Pokud to bylo z nenavisti k vericim, pak doplnujici otazka : k cemu je dobry sionismus bez judaismu ?

gvodrazka:
 ;)

Je to ode mne čirá spekulace, bez jakékoliv důkazní podpory, ale:
Domnívám se, že stejně jako nyní existuje např. ostře protisionistické hnutí Neturei Karta ("sionistická hereze", "sionismus není judaismus" apod.), tak také v dobách Herzla existovalo tehdy ještě dominantní přesvědčení ortodoxních kruhů o nepřípustnosti vzniku jakékoliv židovské státní entity, pokud se na tom nebude podílet Mešiach. Herzl, patrně silně rozčilen odporem k vytvoření státu, který by byl záchranou pro masy perzekuovaných židů, možná v afektu vzkřikl podobná slova a myslel je asi tak, že antisemity chtěl poštvat proti oněm ultraortodoxním kruhům bránícím už v zárodku vzniku Judenstaatu. Možná si chvíli připadal i jako Moše. Možná chtěl i za cenu strašlivých porodních bolestí prosadit zrod Judenstaatu. Aby i ti nejortodoxnější odmítači Judenstaatu, tváří tvář hrůzám pogromů vyvolaných "upřímnými antisemity" nazřeli nutnost vzniku židovského státu. Přirovnal bych to k "vylévání vaničky i s dítětem". Nemohl vědět, jaké hrůzy budou předcházet vzniku státu Izrael, a že jeho (možná nepříliš vážně míněné) vzkřiknutí naplní téměř do detailu nacisté, berouce ho jaksi "za slovo". Nevím zda tušil, že mezi judaismem a sionismem vznikne konvergence (dílo rava Kooka, z"l, NRP, atd.).
Chtěl bych dodat, že dnes se na jeho výrok díváme prizmatem šoa. Tento výrok z něj ve světle hrůz šoa dělá div ne ideologa nacionálního socialismu. Kdyby však nenastala šoa, jeho zmíněný výrok by patrně zapadl bez přílišné pozornosti mezi výkřiky tisíců zmučených židovských duší, pološílených z permanentní šikany a perzekuce antisemitské diaspory. 

 ;)

gv

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 
Navštívit plnou verzi