Judaismus > Obecná náboženská debata

jak se jmenovala žena krále Achašveróše?

<< < (5/11) > >>

Scooolie:

--- Citace: Vader kdy  8. Dubna 2007, 01:11:17 ---
--- Citace: Scooolie kdy  8. Dubna 2007, 01:05:44 ---Je vyloučeno, že Achašveroš prozřel, změnil svůj život a z opilce, násilníka a poživačného despoty se pod vlivem Ester (a Mordechaje) stal nakonec uvážlivý panovník, poslušný Boha?

--- Ukončit citaci ---

Vylouceno neni nikdy nic, natoz pak zmena pristupu cloveka k B-hu, ale to jsme IMHO uz trochu off topic...

--- Ukončit citaci ---


Nejsme. I když by to tak mohlo vypadat. Můj dotaz totiž souvisel s tím, co jsem naznačil v závěru příspěvku z 1:15:50. Pokud totiž vezmeme jako dané, že pohanské manželství Achašveroše a Vašti vlastně není manželstvím ve smyslu Písma + současně bychom vzali za možné, že Achašveroš se obrátil k Bohu = pak bychom mohli získat závěr, že jediným skutečným Achašverovým manželstvím bylo to s Ester, které sice bylo uzavřené ještě v "pohanské Achašverově éře", ale pak se změnivší na řádně manželství po jeho obrácení k Bohu.

Vader:
Nez odejdu spat, pak musim opet odkazat na Josefa - respektoval on svazek dvou Egyptanu ? Povazoval za velky prohresek proti B-hu zadovadet si s Mrs. Potifarovou ? Odpovedi zni v obou pripadech ANO. Z toho pak nutne musim dovodit, ze takove manzelstvi zavazne je. (V opacnem pripade odjizdim do Nepalu nebo radeji za polarni kruh a pojmu sobe nejakou chot  ;D )

Vader:

--- Citace: Scooolie kdy  8. Dubna 2007, 01:19:45 ---Pokud totiž vezmeme jako dané, že pohanské manželství Achašveroše a Vašti vlastně není manželstvím ve smyslu Písma...

--- Ukončit citaci ---

Nevim, mam dojem ze jsou vedle jak ta jedle, mrknou na Beresit 2:24 - je to ustanoveno pro vsechny. A netvrdej mi tu, ze Sef to myslel jen ve vztahu k Adamovi - ten de facto i de jure otce a matku nemel, Chava jakby smet.

Scooolie:
Josef je silný argument. Těžko najít seriozní protiargumentaci (nějaká ta méně seriozní by se našla).

Gn 2:24 má samozřejmě obecnou platnost vůči komukoliv. na druhou stranu by tento verš mohl snadno zpochybnit praxi víceženství, včetně tradice braní si manželky předčasně zesnulého bratra, apod.

Nicméně abych vnesl trochu světla do cíle své argumentace - mým hlavním cílem není dokázat, že Vešti nebyla manželkou, ale že manželkou by Ester. Pokud ovšem anketa byla nastavena jen na jednu možnost, pokusil jsem se obhájit status Ester jediným možným způsobem - zpochybněním statusu Vešti.

Jicchak:
Co se týče možnosti Achašverošova pokání, to by samozřejmě možné bylo ale nenastalo tak se dozvídáme z midrašů že nikdy nekonvertoval a tudíž jeho svazek s Ester byl neplatný, midraše jsou písmem zrovna tak jako samotná megile. Co se týče Jousefa, je to argumentace více než silná, nicméně co se týče zpochybnění zpochybnit lze jelikož Svatý buď požehnán on osvobodil nežidy od sedmi přikázání Noacha, podívejte se na ten svět, bylo by potřeba vynášet rozsudky smrti za ona prohřešení došlo by ke krveprolití které tvůrce lidských bytostí nechce u tudíž raději nechá žít někoho jako dobytek ale pakliže se rozhodne může na sebe přijmout podobu lidství v podobě sedmi zákonů a stát se hodným Božího obrazu tedy neuctívat jiné bohy nezabíjet nesmilnit, nepáchat smilstvo, smilstvo tedy zůstává smilstvem otázka je postihnutelnost za provinění a právoplatnost nežidovské svatby, případně jestli dítě s mimomanželské nevěry je bastardem, ono každá věc sebou přináší různé důsledky se kterými ten kdo ji přijímá musí počítat. Těchto sedm přikázání je natolik důležitých že ohledně nich je židovství misijní. Takže zůstává Vašty a nicméně i konkubíny mají jisté postavení.

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 
Navštívit plnou verzi