Judaismus > Obecná náboženská debata
Anjeli ako súčasť biblického zjavenia.
talarich:
Že je Adonaj tvůrcem dobra i zla je zřejmé. Předně asi z tohoto textu, ne?
יוצראורובוראחשׁךעשׂהשׁלוםובורארעאנייהוהעשׂהכל־אלה
.Otázka samozřejmě zní, jak je to myšleno. Zda může B-h pokoušet člověka ke zlému
Scooolie:
Oblíbené dilema, zda Všemohoucí může činit zlé, když nemožnost činit zlé jaksi zpochybňuje jeho všemohoucnost a možnost činit zlé jeho dobrotu...
talarich:
Se vší pokorou a úctou k Nejvyššímu si myslím, že si zkrátka nedokáže pomoct a prostě tvoří zlo jako vedlejší produkt tvoření dobra.
Světlo taky tvoří tmu tím, že svítí. Tedy tma je tam, kde není světlo. Ale světlo samo o sobě aktivně a záměrně tmu netvoří. Tma v tomto případě vzniká jako sekundární produkt tvorby světla ve smyslu: tam, kde není světlo, je tma. Respektive právě díky tomu, že víme, co je světlo, tak víme, co je tma.
Scooolie:
Velmi dobrá odpověď. Ovšem pokud jste tvůrcem všehomíra... bylo nutné, aby vůbec existovala tma (zlo)? Bylo nutné pokoušet lidskou vůli tím, že se lidem dá možnost volby? ;D
talarich:
Říká se, že bez svobodné lidské vůle by nebylo svobodné vyznání lásky k Všemohoucímu. Já nevím, jestli to šlo tenkrát "stvořit nějak jinak". Na to mi můj rozum nestačí. Moje poznání je jenom částečné a neúplné. Takže to nemohu soudit. Zkrátka pro mě onen verš z Tenachu, který jsem tu ocitoval a zároveň okomentoval, je dostatečně srozumitelný. Chci být tam, kde je Nejvyšší a nechci se zdržovat tam, kde není.
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana
Navštívit plnou verzi