Judaismus > Obecná náboženská debata
Anjeli ako súčasť biblického zjavenia.
talarich:
Oj-vaj, koukám, že mi to formátování hebrejského textu smazalo všechny mezery. Omlouvám se, zkusím to sem dát ještě jednou:
יוצר אור ובורא חשׁך עשׂה שׁלום ובורא רע אני יהוה עשׂה כל־ אלה
cogavec:
--- Citace: talarich kdy 4. Prosince 2014, 15:56:46 ---Oj-vaj, koukám, že mi to formátování hebrejského textu smazalo všechny mezery. Omlouvám se, zkusím to sem dát ještě jednou:
יוצר אור ובורא חשׁך עשׂה שׁלום ובורא רע אני יהוה עשׂה כל־ אלה
--- Ukončit citaci ---
Já vytvářím světlo a tvořím tmu,působím pokoj a tvořím zlo,já Hospodin konám všechny tyto věci. Iz.45,7.To je pro ty,kteří by si to chtěli najít.
Pokud máme mít možnost výběru mezi dobrem a zlem,musí toto existovat na úrovní možností.Tak jako mám možnost výběru,zda teď se rozhodnu pohnout rukou doleva,či doprava,nahoru,či dolů.Cestujeme časoprostorovou krajinou,pokud se dobrovolně vydáme do kraje zla (tedy začneme páchat ničemnosti) škodíme sami sobě,mohli jsme vydat do jiné oblasti časoprostorové krajiny,kraje dobra (kdy konáme přikázání lásky k Nejvyššímu a k člověku).
Hospodin je přítomen v obou dvou částech této časoprostorové krajiny,je na nás,kterou možnost navštívíme,je na nás do které části této časoprostorové krajiny se vydáme,zda do té dobré,či zlé.
Neplést si to s utrpením,to nás může potkat v obou dvou částech.Zkoušky jsou nutné,pomáhají např. rozbíjet falešné představy o nás samých,pomáhají rozkrývat skryté (pro člověka),je to jako škola.
talarich:
Na základě čeho si myslíte, že "Hospodin je v obou krajinách" - tedy v dobru i zlu?
dany:
,,Kto je"-hovorí Calvin-,,v Písme aspon trochu doma,ten vidí že svedectva je viac ako dost.Všetky nutia vyvodzovat jediný dôsledok:,,Kto na miesto božiej prozretelnosti kladie len dopuštanie,tlachá a to,čo hovorí je neužitočná veteš!Akoby Boh len v klídku pozoroval a očakával náhodilé udalosti!Doslova sa hovorí:,,Nech už ludia,alebo dokonca sám satan činia čokolvek,kormiddlo zviera Boh."(Učenie náboženstva krestanského).
Zaujímavý ,,jav" u Iz v 7.Kap.(Počuvni Hospodina,budeš zachránený,nepočuvol a bol tiež zachránený.Achaz). :)
cogavec:
--- Citace: talarich kdy 10. Prosince 2014, 14:59:46 ---Na základě čeho si myslíte, že "Hospodin je v obou krajinách" - tedy v dobru i zlu?
--- Ukončit citaci ---
Hospodin je základní Jsoucno,bez kterého by nemohlo být nic.Nebo proč vůbec něco je???Odpověď zní:"Protože Je."To znamená,že Je přítomen všude.
Dám-li zjednodušený obraz,např.:Nejvyšší postaví člověka mezi vysokou horou a hlubokou propastí.Venku je vedro,vysoká hora i propast jsou jeho dílo.Může člověku říci,že kdesi vysoko na hoře je poklad,který není zespodu vidět.Člověk nemusí zprávě uvěřit,proč by se měl dřít a plahočit ve vedru na vysokou horu za něčím co není vidět.
Není snad pohodlnější skočit do hluboké propasti???První skok trochu námahy vyžaduje, člověk vyměnil vzdálenou větší odměnu za okamžitý malý prospěch,když letí dolů,nenamáhá se,nepotí se,za chvíli ucítí příjemný chládek vycházející z propasti.Nicméně jak letí déle,chlad se zvyšuje,pak tvrdě dopadne do tmy.Říká se,že v hlubokých studnách jsou vidět hvězdy,tedy noční nebe i za bílého dne.Kdo dopadl na dno,již nevidí den,ale noc,přestože na povrchu nad propastí je den.
Kdo udělal chybu,když se člověk dobrovolně vrhl do propasti???Člověk,nebo Nejvyšší???Zlo člověka je taková propast,která znemožňuje člověku vnímat světlo.To že zlý nevidí světlo,neznamená,že světlo kolem něj není,on jen nevidí,tedy nachází se ve tmě.
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana
Navštívit plnou verzi