Všeobecná kategorie > Všeobecná diskuse

Prognostický ústav - pavilon č.31

<< < (2/7) > >>

bibin:
ale, abychom stanovili základní východiska budoucí africké moci, která musí vycházet ze všech afrických teorií vč. Zelené knihy, vezměme nyní onoho Pána (Senhor- Senghor) s jeho teorií négritude v neutrální fázi, tedy nikoli jako "racial superiority". Senghor se hodí, neboť jeho společnost obklopuje animisticko-muslimskou společnost Gambie, tedy na malé ploše Sene-Gambie máme ony dva světy. Senghor řekl : "Emoce patří k černochům, jako racionalita k Řekům"...řekl "la Raison européen est analytique...par utilisation, la meme Raison négro-africaine intuitive" nebo dále Africký černoch nemá zapotřebí přemýšlet ale žít tím, že myšlenku "vytančí" (danser l´autre) V černé Africe, říká, lidé vždy tančí, neboť ..it is at any rate "the highest form of knowing". Černoch pro něj znamená rytmus, a Afrika je pak"bubnem v orchestru civilizací" (spadlým bubnem v orchestřišti-možná tvrdím já). Senghor tedy nalezl jakési zobecnění kulturního chování neinvenčního Afričana, který ale je schopen fungovat v dějinách  právě pro to, že jeho slovesná kultura a povědomí, které prožívá, je bohatá. Evropan dnes není schopen srovnatelného výkonu (průměrní gymnazisté v Česku neznají hymnu ani říkanky typu "pec nám spadla"). Jejich afričtí vrstevníci ovšem vědí, který kámen na rozcestí je sleduje, promlouvají k němu, a velmi často, než dojdou do své vesnice, splní se jim přání, které vyslovili...v rámci jejich světa a hodnot (ne našich). Stanovit  pak jízdní řád pro průnik kultur za podmínek fungování evropské racionality a výkonnosti je tedy podle mne velmi, velmi svízelné. Či nikoli?

gvodrazka:
Upřesnění predikace č. 1
 
Časová predikce: správný postřeh, avšak vezměme si příklad se soustavy soukolí: malé kolečko se ve stejnou dobu otočí vícekrát, nežli kolo velké. Ve stejném časovém úseku paralelně proběhnou zpomalené i zrychlené dějinné procesy. Nikdo netvrdí, že orbitální posádka bude částečně složena z kosmonautů gabunského odstínu. (V účasti jim však bráněno nebude, pokud si z vlastní sebevzdělávací iniciativy opatří IQ 170-180)

Upřesnění - Afrika: Mugabeho model, jenže naruby. Jestliže nyní probíhá „zdomorodňování“ , napříště bude probíhat „dobrovolné a nenucené předávání koncesí euro-americkému obchodnímu komplexu“. Kulturně-religiózní hemžení v chýších je nepodstatné. Spektákly à la Gbagbo, či jiné středověké zápletky budou zašlapány do úrodné africké půdy.  V nenávratnu jsou doby evropských omezenců, jejichž jedinou šancí bylo udělat kariéru v koloniální službě. Působení Evropanů v Africe bude vysoce sofistikovanou činností, nikoliv ulejvárnou v propocených uniformách koloniálního vojska... Rozhodujícím faktorem bude, zda se Afričan dostaví do svého zaměstnání, které staví člověka ze čtyřech nohou na dvě zadní. Kulturu, pověry, apod. nechá za dveřmi pracoviště, event. na parkovišti. Za pár týdnů Afričan zjistí, že se to vyplácí. Sporadicky se ještě mihne masajský veselý folklor, ale zůstane pouze u červených oděvních doplňků. Krev s mlékem se v KFC, Starbucks či McDonaldu podávat nebude. Aborigines zjistí, že „medicína dlouhých nožů“ je silnější než duchové zemřelých předků. Polední přestávka pro rituální obřad nebude. Spíše mne trápí dilema: DDT nebo karcinogenní rezidua?
V počátečním stadiu by snad bylo možno uvažovat o jisté konvergenci kultur, avšak těch, ke kterým promlouvají kameny, bude logikou věci i ubývat. Mezi těmi, kdož jsou více rytmicky vybaveni, se vyskytují choroby, které se většinou nevyskytují mezi těmi, kdož nejsou rytmicky vybaveni….  Ubývající, temperamentnější africké etnikum postupně udělá místo méně zábavným, avšak výkonnějším etnikům. Samba v rytmu tkalcovských stavů či soustruhů  vymizí. Albert Schweitzer věděl svoje. 

Organizační otázka: Pavilon č. 31 byl zvolen právě s ohledem na výskyt AT pacientů. Při případné razii v pavilonu č. 33 nevzniknou u zasahujícího orgánu pochybnosti, koho v jinak prázdném objektu zajistit. V pavilonu č. 31 bude situace nepřehlednější a umožní prognostikům se nepozorovaně vytratit, nebo si osvojit psychické mimikry pacientů za účelem znemožnění vlastní identifikace.  :D
 

gvodrazka:
Drobný exkurs.
 
V souvislosti s významným fenoménem „vyjadřování myšlenek tancem“ se mne zmocňuje nezanedbatelná myšlenka o „body talking“ resp. o aplikované kineziologii, zjišťující z různých příznaků nutriční nedostatky a následné orgánové, svalové dysfunkce.

Nemluvím zde o řeči těla, event. mimice mima, ale o diagnostice. Aplikace v praxi: pokud blbě tančíš, pak ti něco schází, nebo jsi nemocen. Před nástupem do zaměstnání zatanči před závodním doktorem, jestli jsi „tauglich“…   ;) 

Na druhé straně (abych rozvinul cenný poznatek o „řeči tance“ a emočním potenciálu africké civilizace), bych uvítal, kdyby africké národy, jako součást své etnické paměti, přihodily k dobrému do fondu dědictví lidstva nějaké sebrané spisy svých filosofických myšlenek, legend, ideologie a náboženství ve formě jakéhosi tanečního archivu, jakéhosi folklorního lexikonu se zaměřením na tanec (event. katalogu dovolených a zakázaných pohybů...) :-* . Pokud platí teorie z oblasti Gambie (zvláště z regionu kolem známého lázeňského letoviska Serrekunda), pak se určitě myšlenky afrických národů z hlubin věků přenášely z generace na generaci prostřednictvím tanečně-pohybové paměti, obdobně jako u jiných národů se poznatky  přenášely ústní tradicí…
 
Nepochybně něco takového (nějaká mimithéka nebo tak něco) musí existovat, ne? Musí to být něco vnitřně obohacujícího. Začíná mne to intelektuálně rozpalovat. Vždy jsem o sobě věděl, že jsem „selfstarter“.  8)

Tamar:

--- Citace: gvodrazka kdy 31. Března 2011, 11:58:26 ---.. bych uvítal, kdyby africké národy, jako součást své etnické paměti, přihodily k dobrému do fondu dědictví lidstva nějaké sebrané spisy svých filosofických myšlenek, legend, ideologie a náboženství ve formě jakéhosi tanečního archivu...
...
Musí to být něco vnitřně obohacujícího. Začíná mne to intelektuálně rozpalovat. Vždy jsem o sobě věděl, že jsem „selfstarter“.  8)
--- Ukončit citaci ---

No jasně.. .. jak by vás poučil Vlastimil Marek, jedním z těchto pramenů jsou jistě břišní tance - původně tedy porodní tance - praktický návod jak bez bolesti a stresu "vytancovat dítě"..  :D :D

bibin:
je to všechno o výkladu a vymezení. Pohyb (tanec )je vlastně základní signální jednotkou činnosti tlupy. Vycházím z toho, že individualizace (odhlédám haremizaci) vznikala později. Oč pružnější je tlupa (která se skutečně v terénu pohybuje), o to pomalejší je " kývavá" masa, dav. Stojí li dnes bojové zájmové tlupy pro Kaddáfího, budou masy-davy utíkat (do Benghází). Tlupa je nižší, proto vítězí (je ovšem omylem tvrdit, že islám je nižším monoteistickým náboženstvím, protože je odumrlým vojenským náboženstvím-použij, ovládni, zneucti, ucti,  drž  a vyhoď řečí xx. století.) Afričanův tanec i ideologie je produktem té části mozku, kterou my už neumíme používat. Otázkou je, zda je to citovou vazbou na matku (nesměšovat s europoidními komplexy), kdy dítě je roky-dva tři připoutáno kusem látky k matce. Afričan nejen cítí tělem, on je schopen se vcítit- neučit, vcítit, i do jazyků, které nejsou zapsány.(Nově je zapsána hauština i v češtině-Josef Zima.). Je schopen spojení se ženou... (porodní bolesti Vámi zmínění Gabunci řeší nejen bylinami, ale i tím, že otec odběhne-při porodu ženy- a svíjí se v bolestech, čímž omezuje bolest ženy --žena ví, že trpí(jako) a přenechává-posílá mu bolest). Chtít IQ 170 po lidech, kteří znají přírodu nelze. Lze to po matematikovi ve Vídni, který ovšem není funkčně s to zaplatit složenku. Imitace Afričanů  námi probíhá. Cožpak africký býložravec (vidím v duchu padesátifrankovou guinejskou známku s trsem banánů) není uměle imitován evropským veganem nebo vegetariánem? Sběračství bylo základem, a interpretace-o té teď hovořím- není jednoznačná. Opravdu si lze myslet, že hlady zmučená tlupa Leakyho lidí "loví" v superrychlém sprintu gazelu? A nebo si lze nálezy lidské- kosterní a kosterní- hyenní vysvětlit tak, že člověk "sebral" zraněné či pošlé zvíře a zkonzumoval je? Je to svědectví tohoto, nebo je to svědectví o vcelku noblesní domestifikaci hyen-psů co prvních průvodců-ochránců tlupy lidské? Jak příteli utlučete v době ledové  klackem,(sekyrou) kolosálního býložravého mamuta? Jak soudil Augusta za našeho dětství. Nijak. Počkáte až chcípne. Nejspíše mimo jámu krytou proutím... ;)  O mamutech neradno mluvit, protože pracující doby industriální má měsíčně možná méně "masa", než nepracující neoliťan. Je-li vše o myšlenkách a duši, pak je to u lidí věků našich i o soudobé výchově civilizační, mající kanalizovat agresi jinam (do rodiny místo státu- státu jako zástupné patriarchální ne-autority). Prostě vymezovat budeme muset, stejně jako nepodceňovat sílu myšlenek v nás i kolem nás, kterou dokážeme/nedokážeme vnímat, nebo ji vnímáme, v rámci zdejší online tlupy, limitovaně. PC je cedítko na informace, nikoli pramen. (už mluvím  infantilně..).  Zkusme přírodní kmeny i vysvětlovat. Protože kde jinde začínat, než tam, kde jsme se diskuzně ocitli...v Africe.

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 
Navštívit plnou verzi