Pilátovi řekl, že jeho království není z tohoto světa. Politika zde na zemi ho zajímala jen potud, pokud ji nějak využil ve svých podobenstvích. A cíleně se vyhýbal jakémukoliv vstupování do politiky. Ukřižován mohl být teprve tehdy, když se problém věrouky (prohlásil se před veleradou za syna B.žího), přeměnil na problém politický (je to židovský král, nemáme krále, jen císaře). Proto si myslím, že škatulkování jestli byl levičák či pravičák je nesmysl. Vůbec mu nešlo o nějakou politiku, Jemu šlo o člověka, i toho nejchudšího a nejposlednějšího (viz podobenství o ztracené ovci, marnotratném synovi...) Je problém, že Jeho myšlenek se chytili další vykladači, kteří je vytrhli, našili na svůj kabát a cpou ho do své škatulky, aby si dodali autoritu. Od nejrůznějších církví, duchovních hnutí, ale to už není jeho problém. Pokud chci jeho učení přijmout, musím je přijmout jako celek, ne je to, co se právě hodí. Můžem se dohadovat jestli byl nebo nebyl Syn B.ží, jak to vlastně bylo s jeho smrtí a zmrtvýchvstáním (nakonec vyslovím kacířskou myšlenku, že i to je nakonec celkem jedno), nutno však vidět, že jeho učení ovlivnilo dějiny na dva tisíce let.