Samozřejmě že místo není nečisté naopak jeuvedeno například v traktátu Megilo, že druhé posvěcení, tedy z dob druhého chrámu jeho svatost zůstává i po jeho zboření a proto zbořením chrámu nenastává možnost opětného obětování na posvátných výšinách. Problém vstupu na chrámovou horu je, že my jsme nyní nečistí nečistotou mrtvích, to znamená že každý kdo se dotkne mrtvého, nese jej či dokonce vejde pod společnou střechu s ním stane se nečistým nejtěžším druhem rituální nečistoty, pro očištění je potřeba prach z obětované červené krávy, kdo na chrámovou horu vstoupí, je povinen vymícením učinil ,li tak úmyslně a pakliže neúmyslně nebo nevěděl o zákazu výstupu je povinen přinést oběť za provinění, tak to stanovuje Tora. To jsou věci vyložené na mnoha místech Talmudu, nicméně je názor, že zákqaz se nevztahuje na celou Chrámovou horu, nýbrž pouze na její větší část, ovšem nevíme která část to je, nikdo z autorit netvrdí že zákaz je pouze do mešity Al Aksa nebo spojen vstupem do mikve. Vstupem do mikve (rituální lázně) je podmíněna dle polehčujících názorů že je povolen vstup na okrajovou část hory (je to názor silně menšinový) tak mikve je nutná pro vstup na ona místa, dle některých názorů je vstup do mikve nutný již při vstupu ke Zdi ale to je taktéž menšinový názor. Vše vyplývá z našich znalostí o tom kde byl tábor Šchiny, tábor levijců a tábor Jisraelců, tedy různé úrovně posvěcení. Případ rabi Gorena přesně neznám, nicméně vím že tam byl v době války a ikdyž byl s tfilin je možné že tam byl jako voják tedy jako bojovník a tudíž v rámci záchrany života. Co se týče nežidů ti mají přístup na místo také zakázaný nicméně jak správně opdotkl petahyah nikoliv z důvodu rituální nečistoty, protože tu oni nepřijímají. Nicméně nežidé mohou navštívit západní zeď která byla = nádvořím nežidé, jelikož i nežidé se tam modlili a dokonce obětovali ale mohli vstoupit pouze až k tomuto místu, kde nyní stojíme i my Židé. Jediným možným způsobem jak na Chrámovou horu vystoupit je svátek pesach, jelikož pakliže je většina jisraelců nečistá, jako dnes, tak tato oběť pesachová, odsouvá nečistotu a je možno vystoupit za účelem obětování, Rambam uvádí že je možné vystoupit též za účelem stavby. Obětování i stavění na tomto místě vláda nedovoluje. Je známý příběh že Chasam soufer se rozhodl takovou pesachovou pouť spolu s nesčetnými zástupy Židů do Jisraele podniknout a obětovat pesachovou oběť o svátku, stal se tehdy veliký zázrak a Turecký sultán vše opvolil, cesta se z nám neznámých důvodů neuskutečnila a dějiny s eubírali směrem který my známe. doufejme že se nám poštěstí na místo všem v čistotě vystoupit, pomodlit se a vykonat službu na onom Místě.