Tak jsem to zkusil, ale místo odpovědí na mé původní otázky mám spíš další otázky.
V článku "Sedm micwot Bnej Noach – Sedm "noachidských" Pokynů" je totiž zmínka o tom, že podle tradice "hoden smrti je i ten z AKUMIM (nežidů), kdo studuje Tóru. Neměl by se jí věnovat s výjimkou výše uvedených sedmi micwot. Dále, bude-li AKUM slavit šabat – dokonce i v jiný den sobotní den, je vinen smrtí. Proč se domníváme, že Jisroel nemá tlumočit tajemství tóry akumim? Neboť jest psáno: H-spodin zvěstuje své slovo Jaakovovi, ustanovení svá a soudy Jisroelovi … /ps 147:19/".
Kdyby tomu tak mělo být, jak může AKUM (nežid) rozpoznat, kdy se text Tóry "sedmi micwot" týká a kdy již ne? Vždyť v článku se dále píše, že "sedmi micwot" se týká v podstatě "celý tarjag s výjimkou těch několika desítek "echt židovských" liturgicko-korbanových pokynů" mezi něž patří "pesach, Jisroelovy svátky a "výročí", otázky rituální kvalifikace vstoupit do Chrámu a symbolického Chrámu".
A jestliže "H-spodin zvěstuje své slovo Jaakovovi, ustanovení svá a soudy Jisroelovi", nemá Jisroel napodobovat H-spodina a totéž činit vůči AKUMIM? Vždyť Moše řekl Jisroeli toto: "Vizte, učil jsem vás ustanovením a právům, jak mně byl přikázal Hospodin, Bůh můj, abyste tak činili ve středu země, kamž přicházíte, abyste ji zaujali. Ostříhejte tedy a konejte je, neboť to jest moudrost vaše a rozumnost vaše před očima národů, kteří uslyšíce všechna ustanovení tato, řeknou: "Věru, lid moudrý a rozumný jest tento veliký národ!" Neboť kde jest národ veliký, jemuž bohové jeho jsou tak blízcí jako Hospodin, Bůh náš, kdykoli ho voláme. A kde jest národ veliký, který má ustanovení a práva (tak) spravedlivá, jako celá tato nauka (tóra), kterou dnes vám předkládám." (Deuteronomium 4:5-8, Sicher) Jak by mohli AKUMIM uslyšet, když by jim Jisroel netlumočil tajemství Tóry?