Judaismus > Obecná náboženská debata
Vysoké ceny odrazují Evropany dodržovat kašrut
Scooolie:
Protestant v Belfastu je Brit! ;)
Sice někteří teoretici s takovými kategoriemi pracují, ale v praxi se moc často nepotká člověk, který by byl protestantský Ir, katolický Srb nebo pravoslavný Chorvat - pokud tedy ta označení myslíme jako příslušnost národnostní, etnickou a ne jako příslušnost státní (tj. katolický občan Srbska či pravoslavný občan Chorvatska, resp. protestantský Irska být může).
petahyah:
--- Citace: Scooolie kdy 3. Listopadu 2009, 17:40:32 ---Protestant v Belfastu je Brit! ;)
Sice někteří teoretici s takovými kategoriemi pracují, ale v praxi se moc často nepotká člověk, který by byl protestantský Ir, katolický Srb nebo pravoslavný Chorvat - pokud tedy ta označení myslíme jako příslušnost národnostní, etnickou a ne jako příslušnost státní (tj. katolický občan Srbska či pravoslavný občan Chorvatska, resp. protestantský Irska být může).
--- Ukončit citaci ---
Možná, ale nikdy to neříkejte před Irem z Belfastu, zvláště buďte opatrný když si vypil pár shots! Teda pokud nechcete vyprovokovat pěstní souboj ;D
Kdysi dávno mě v Anglii učili, že Severní Irsko NENÍ součástí Velké Británie, ale SPOJENÉHO KRÁLOVSTVÍ Velké Británie A Severního Irska, a že obyvatelé severního Irska katolické i protestantské víry, nejsou Britové, ale Irové. ;D
Elazar:
--- Citace: petahyah kdy 3. Listopadu 2009, 13:39:41 ---Pokud si tedy kupuji halál maso z pro židy rituálně čistého zvířete, které nebylo poraženo o Šabatu nebo svátku, je rozdíl pouze v ceně, a někdy i v modlitbě před porážkou (jak správně připomíná Elazar, modlitba není podle Rambama úplně nezbytná).
--- Ukončit citaci ---
To je sice pravda, pokud ho člověk kupuje, ale ne pokud ho někdo jí. Pro tebe tam rozdíl není (a nemusí být), pro křesťana nebo bezkonfesního ateistu či laika rovněž ne, pro věřícího nesekulárního žida už ano.
Argumenty co jí/nejí Izraelci neberu. Viděl jsem Izraelce cpát se krvavými bifteky a vepřovými steaky, stejně jako muslimské araby a turky. Po prosciuttu se mohli utlouct.
Z hlediska kašrutu je halal maso zkrátka nevhodné. Technika a vnější podobnost je nesporná, ale jde tu i o to, že u muslimů není zaručeno, že maso nepřišlo do kontaktu s mlékem a další problémy. V případě kašrutu i halal nejde jen o podříznutí zvířete.
Chci říct, že pokud ho někdo chce jíst, ať jí. Ale není možné jím suplovat košer stravu, to nejde. To už se mi zamlouvá více způsob, který tu myslím zmínil achab - vypěstujte si to zvíře doma sami, zařízněte ho, odkrvte, nasolte - a máte jistotu :) Někteří charedim v Izraeli si třeba všechny věci na pesach i mimo svátky dělají sami, protože neuznávají ostatní bejt diny, co vydávají hechšery, jako zkorumpované a zkažené :D.
petahyah:
--- Citace: Elazar kdy 3. Listopadu 2009, 20:22:38 ---
--- Citace: petahyah kdy 3. Listopadu 2009, 13:39:41 ---Pokud si tedy kupuji halál maso z pro židy rituálně čistého zvířete, které nebylo poraženo o Šabatu nebo svátku, je rozdíl pouze v ceně, a někdy i v modlitbě před porážkou (jak správně připomíná Elazar, modlitba není podle Rambama úplně nezbytná).
--- Ukončit citaci ---
To je sice pravda, pokud ho člověk kupuje, ale ne pokud ho někdo jí. Pro tebe tam rozdíl není (a nemusí být), pro křesťana nebo bezkonfesního ateistu či laika rovněž ne, pro věřícího nesekulárního žida už ano.
Argumenty co jí/nejí Izraelci neberu. Viděl jsem Izraelce cpát se krvavými bifteky a vepřovými steaky, stejně jako muslimské araby a turky. Po prosciuttu se mohli utlouct.
Z hlediska kašrutu je halal maso zkrátka nevhodné. Technika a vnější podobnost je nesporná, ale jde tu i o to, že u muslimů není zaručeno, že maso nepřišlo do kontaktu s mlékem a další problémy. V případě kašrutu i halal nejde jen o podříznutí zvířete.
Chci říct, že pokud ho někdo chce jíst, ať jí. Ale není možné jím suplovat košer stravu, to nejde. To už se mi zamlouvá více způsob, který tu myslím zmínil achab - vypěstujte si to zvíře doma sami, zařízněte ho, odkrvte, nasolte - a máte jistotu :) Někteří charedim v Izraeli si třeba všechny věci na pesach i mimo svátky dělají sami, protože neuznávají ostatní bejt diny, co vydávají hechšery, jako zkorumpované a zkažené :D.
--- Ukončit citaci ---
Pro věřícího nesekulárního žida, je důležitý hechšer, pak věří že je vše tak jak má být i kdyby jedl bůček. ;D
Ve Francii jsem viděl jak funguje šechita. Porážku prováděli kompletně dva muslimové Alžířani (od zaříznutí přes bourání po naložení do přepravek a dodávky), pejzatý "šochet" si četl bulvární noviny, ke konci Araby seřval, že špatně odklízejí krev hadicí, podepsal papíry pro veterinu a bylo po porážce. ;D >:D
Chápu proč se hledají zástupné důvody o "nevhodnosti" halál masa, přece jenom by to byla velká konkurence.
Pochybuji, že muslimové polévají maso na jatkách mlékem. ;D
Elazar:
Už jsem se začal obávat, že petachju někdo vyměnil, ale kdepak...
Jaké zástupné důvody? V tom článku je to poměrně přehledně vysvětleno.
Halal není košer a košer není halal.
S tou Francií je to pravda, děje se to i jinde, ale také by to takhle nemělo být.
Napadá mě, proč jsi mu vlastně nevynadal, když jsi toho byl svědkem a tady ti to tak jde.
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana
Navštívit plnou verzi