Judaismus > Obecná náboženská debata

Vysoké ceny odrazují Evropany dodržovat kašrut

<< < (6/24) > >>

petahyah:

--- Citace: zoom kdy  1. Listopadu 2009, 08:55:16 ---Eva to správně pochopila, i člověk, jehož názory se mi nelíbí má právo na to je vyjádřit. To se učíme už v Talmudu, že petachya  ;D

--- Ukončit citaci ---

Každý má podle Talmudu právo vyjádřit se, když ale názor neodpovídá hlavnímu názorovému proudu, může to skončit až exkomunikací jako třeba v případě Eliezera ben Hyrkana nebo Gamaliela II ;D  >:D  ;D

Elazar:

--- Citace: petahyah kdy  1. Listopadu 2009, 18:58:18 ---
--- Citace: zoom kdy  1. Listopadu 2009, 08:55:16 ---Eva to správně pochopila, i člověk, jehož názory se mi nelíbí má právo na to je vyjádřit. To se učíme už v Talmudu, že petachya  ;D

--- Ukončit citaci ---

Každý má podle Talmudu právo vyjádřit se, když ale názor neodpovídá hlavnímu názorovému proudu, může to skončit až exkomunikací jako třeba v případě Eliezera ben Hyrkana nebo Gamaliela II ;D  >:D  ;D

--- Ukončit citaci ---

Kde byl Eli’ezer ben Horkenos a Gamli’el II. exkomunikován?

Eliezer byl poslán k šípku stím, aby na podporu svého tvrzení povolával zázraky (což by se zrovna tobě mohlo líbit) a zrovna Gamliel II. ho odstranil ze Sanhedrinu (kvůli kalendáři), ale nebyl exkomunikován, jako třeba B. Spinoza - minimálně se k němu dnešní židovství zná a jeho názory zůstaly zachovány v Mišně. A Gamliel byl na krátkou dobu odvolán z úřadu nasiho, protože se choval hloupě a urážel Jehošuu ben Chananju. Po krátkém intermezzu Elazara (ohóó...  ;) ) ben Azarji se do úřadu vrátil.

petahyah:

--- Citace: petahyah kdy  1. Listopadu 2009, 18:48:02 ---Protože jsem úspěšně absolvoval základní školu (i když už hodně dávno), tak dokážu posoudit, že třeba detailní popis nebe a pekla včetně rozměrů obsažený v Talmudu je úplná pitomost, a že autor byl buď duševně chorý, nebo obelhával své souvěrce.


Duševně chorý je ten, kdo za duševně choré označuje lidi žijící v 6. století, za to, že si mysleli to, co si mysleli. Ty by sis to v té době myslel taky.



--- Ukončit citaci ---

Naopak, chápu pověrčivost a nevzdělanost některých autorů, ale tento případ je typickou ukázkou LŽI nebo duševní choroby, nejedná se o pověru či nevzdělanost!
Autor byl buď duševně chorý, a opravdu věřil, že byl v nebi a pekle, které pak ve svém pominutí měřil, to by bylo lepší vysvětlení, NEBO vědomě lhal o své návštěvě nebe a pekla, i o rozměrech nebe a pekla. Nebo lhali, ti kteří tuto lež citovali! Tuto lež nelze omlouvat 6 stoletím.
Já nenapadám ty, kteří v tuto lež věřili, oni věřili autoritě, a slepě přijali vše co autorita tvrdila, ja napadám autora lži!

Elazar:

--- Citace: petahyah kdy  1. Listopadu 2009, 19:11:40 ---
--- Citace: petahyah kdy  1. Listopadu 2009, 18:48:02 ---Protože jsem úspěšně absolvoval základní školu (i když už hodně dávno), tak dokážu posoudit, že třeba detailní popis nebe a pekla včetně rozměrů obsažený v Talmudu je úplná pitomost, a že autor byl buď duševně chorý, nebo obelhával své souvěrce.


Duševně chorý je ten, kdo za duševně choré označuje lidi žijící v 6. století, za to, že si mysleli to, co si mysleli. Ty by sis to v té době myslel taky.



--- Ukončit citaci ---

tento případ je typickou ukázkou LŽI nebo duševní choroby, nejedná se o pověru či nevzdělanost!

--- Ukončit citaci ---

Jak to víš?

petahyah:

--- Citace: Elazar kdy  1. Listopadu 2009, 19:01:57 ---
--- Citace: petahyah kdy  1. Listopadu 2009, 18:58:18 ---
--- Citace: zoom kdy  1. Listopadu 2009, 08:55:16 ---Eva to správně pochopila, i člověk, jehož názory se mi nelíbí má právo na to je vyjádřit. To se učíme už v Talmudu, že petachya  ;D

--- Ukončit citaci ---

Každý má podle Talmudu právo vyjádřit se, když ale názor neodpovídá hlavnímu názorovému proudu, může to skončit až exkomunikací jako třeba v případě Eliezera ben Hyrkana nebo Gamaliela II ;D  >:D  ;D

--- Ukončit citaci ---

Kde byl Eli’ezer ben Horkenos a Gamli’el II. exkomunikován?

Eliezer byl poslán k šípku stím, aby na podporu svého tvrzení povolával zázraky (což by se zrovna tobě mohlo líbit) a zrovna Gamliel II. ho odstranil ze Sanhedrinu (kvůli kalendáři), ale nebyl exkomunikován, jako třeba B. Spinoza - minimálně se k němu dnešní židovství zná a jeho názory zůstaly zachovány v Mišně. A Gamliel byl na krátkou dobu odvolán z úřadu nasiho, protože se choval hloupě a urážel Jehošuu ben Chananju. Po krátkém intermezzu Elazara (ohóó...  ;) ) ben Azarji se do úřadu vrátil.

--- Ukončit citaci ---

Nebyl to náhodou Gamaliel II, který byl dočasně exkomunikován za stanovení svátků podle přímého pozorování Měsíce, tedy za užití konkurenčního a nepřátelského saducejského systému?
A Eliezer ben Hyrkanos trvale za nesouhlas ve věci rituální nečistoty nedostavěné lodi, a to i přes předložené důkazy?
Ale dějiny píšou vítězové, a tak jsou za oficiální považovány jejich názory, oni jsou ti správní, spravedliví a čestní hoši.

Ale ať už to bylo podle mé, nebo vaší verze, je to typická ukázka talmudické tolerance k jiným názorům  ;D

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 
Navštívit plnou verzi