Judaismus > Obecná náboženská debata
Chrám a obnovení obětí
martindeporres:
--- Citace: Vader kdy 5. Srpna 2009, 17:05:18 ---Zbourat co na Chramovce stoji a vysypat to do Moldavy, v pripade nedostatecne kapacity reky do Stredozemniho more ;D A pak postavit Treti Chram. Chramovy institut uz ma snad krom para aduma vsechno.
--- Ukončit citaci ---
Skoro by se mi chtělo říct, že tohle už mělo být hotovo dávno. Po šestidenní válce tam klidně mohli postavit i Matějskou pouť a nebyla by šance na tom něco změnit. Tu dobu beru jako promarněnou šanci tam postavit cokoliv.
martindeporres:
--- Citace: gvodrazka kdy 6. Srpna 2009, 07:55:06 --- :)
Existovaly dávné, heroické doby, ve kterých ještě lidé mohli (poměrně nekomplikovaně) promlouvat s B"H.
Úvaha off Tora: Nalézáme na takové etické úrovni, že se B"H zachce vyplnit svojí přítomností (během jeho event. inspekce Země) Třetí Bejt HaMikdaš?
;D
Možná nepatřičně podmiňuji Mesiášův příchod etickou úrovní Bnei Jisrael, ale je možno se domnívat, že přijde bez ohledu na stav naší morálky, resp. b"habojnosti? ;D
--- Ukončit citaci ---
Vidíte, to by mě zajímalo. V Talmudu pro každého autor Abraham Cohen píše, že po zboření 2. Chrámu je ten přístup a rozmlouvání s Nejvyšším ztíženo, duch Svatý že byl odňat a nikdo se nemůže dostat na tu úroveň, kterou měli staří otcové. Jenže: za doby Abraháma žádný chrám nestál a přesto to byl muž svaté víry každým coulem. A další četní po něm. Proč je tedy víra vázána na existenci Chrámu. A proč by dnes nemohli být muži víry? Takhle je de facto každému chlapci, který začíná poprvé louskat svatá písma vtloukáno do hlavy - o.k. budeš mít víru, ale nikdy se nedostaneš na tu úroveň, kterou měli staří otcové před tebou. Není to trochu determinující? Díky za vysvětlení.
Elazar:
--- Citace: martindeporres kdy 6. Srpna 2009, 08:16:15 ---Proč je tedy víra vázána na existenci Chrámu. A proč by dnes nemohli být muži víry? Takhle je de facto každému chlapci, který začíná poprvé louskat svatá písma vtloukáno do hlavy - o.k. budeš mít víru, ale nikdy se nedostaneš na tu úroveň, kterou měli staří otcové před tebou. Není to trochu determinující? Díky za vysvětlení.
--- Ukončit citaci ---
Ne, není. Je to naopak docela dobrý způsob jak limitovat výskyt různých samospasitelů a samozvaných spravedlivých na minimum (i když ne vždy se podaří). Víra není vázána nutně na existenci Chrámu, jak je vidět. Existovala před ním, existuje i po něm. Určitě je to stav nepořádku, vykolejení, nevyvážení.
--- Citace: martindeporres kdy 6. Srpna 2009, 08:16:15 ---Jenže: za doby Abraháma žádný chrám nestál a přesto to byl muž svaté víry každým coulem.
--- Ukončit citaci ---
Ale není dobré zapomínat na to, že za Avrahama Avinu třeba nebyla ještě darována Tóra, kterou dostal až Moše na Sinaji. Za Avrahama Chrám nestál, protože nemusel - i když on ten Melkícedek, kněz Boha nejvyššího ;) - a ještě Šlomo se ptá, jak by mohl Chrám pojmout B-ha. Izajáš pak říká, že B-hu je z obětí na zvracení, a druhý Chrám byl zničen kvůli sinat chinam. A ustala snad sinat chinam? Stačí se podívat kole sebe.
A že od dob posledních proroků již lidé nerozmlouvají s B-hem? Vy potom snad toužíte? Proč? Vše, co nám B-h chtěl sdělit "osobně", už sdělil. Máme to zapsáno, tak se s tím poperte.
martindeporres:
Elazar. Díky. To eliminování samozvaných spasitelů je moudré. Stačí, že s tím blbnou jiní. S tím sinat chinam máte naprostou pravdu. Leč k tomu rozmlouvání - věřím, že v každé modlidbě k tomu B.hu hovoříme a On nás slyší. A nemusí odpovídat "osobně". Najde si tisíc jiných způsobů, jak nám sdělit, co po nás chce.
petahyah:
--- Citace: Elazar kdy 6. Srpna 2009, 09:11:46 ---
Proč je tedy víra vázána na existenci Chrámu. A proč by dnes nemohli být muži víry? Takhle je de facto každému chlapci, který začíná poprvé louskat svatá písma vtloukáno do hlavy - o.k. budeš mít víru, ale nikdy se nedostaneš na tu úroveň, kterou měli staří otcové před tebou. Není to trochu determinující? Díky za vysvětlení.
Ne, není. Je to naopak docela dobrý způsob jak limitovat výskyt různých samospasitelů a samozvaných spravedlivých na minimum (i když ne vždy se podaří). Víra není vázána nutně na existenci Chrámu, jak je vidět. Existovala před ním, existuje i po něm. Určitě je to stav nepořádku, vykolejení, nevyvážení.
--- Ukončit citaci ---
A co Stan setkávání? Co brání ho znovu vyrobit?
Jeho vytvoření a užívání je na rozdíl od Chrámu přímé nařízení Tóry a tedy Boha! Abrahám, Izák, Jákob a dokonce ani Mojžíš nedostali příkaz od Boha zbudovat Chrám, Davidova snaha vybudovat "cedrový dům" byla Bohem odmítnuta.
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana
Navštívit plnou verzi