Autor Téma: Sabatai ben Meir HaCohen.  (Přečteno 28367 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

achab

  • Host
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #25 kdy: 16. Června 2009, 01:18:59 »


Víte, nástroji Toho-zlého nejsou jen okázalé kulty....,

Sranda je, že v tomto gramatickém tvaru není dost dobře poznat, jedná-li se o "TO" zlé  (v tom případě naprostý souhlas) anebo "TEN" zlý, který ovšem vůbec neexistuje (pokud se jím tu a tam nestane každý z nás)   :O))

Offline Scooolie

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 2 206
  • Pohlaví: Mužské
    • Eretz.cz
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #26 kdy: 16. Června 2009, 01:44:34 »
Myslím Achabe, že to je jedno. Debata, kdo či co je tím Zlým, je akademicky zábavná (vždy jsem fascinovaně sledoval, jak propracovaná je angelologie a démonologie), ale v zásadě je to úplně jedno. Já osobně věřím, že Ten-zlý existuje. Ale nepředstavuji si ho jako nějakou navenek ohavnou obludu. Je to prostě Svůdce, který svádí z cesty k B*hu kamkoliv jinam. Jakou na sebe bere podobu, resp. koho přitom využívá, není až tak podstatné. Pokud tedy bereme, že to může být podoba jakákoliv.

(slovy jedné básně/písně Karla Kryla: "Ten Satan měl půvabnou postavu panny a nečpěla síra, však voněly květy...")

achab

  • Host
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #27 kdy: 16. Června 2009, 01:53:02 »
Víš dobře, Scoolie, že jsem rád, že jsi. To, co si věříš osobně, nemám nejmenší právo komentovat. (Dokud nedostaneš potřebu mne přesvědčovat, že bych tomu snad - nedej příroda - měl za povinnost věřit také.)
Což určitě neděláš a neuděláš. A to je, řekl bych, hodno obdivu.

martindeporres

  • Host
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #28 kdy: 16. Června 2009, 08:20:33 »
scoolie: trochu jste to pojal jinak, než jsem psal. Nepsal jsem o sebezdokonalování v tom smyslu, že my sami nějakým svým cvičením jsme schopni dosáhnout k Nejvyššímu. To  můžu spíš sám sebe vytáhnout za vlasy ke stropu. Vždy na každé duchovní cestě je nutná pomoc shůry, nazvěte to milostí nebo jak chcete. Každou modlitbou, každým duchovním rituálem si saháte v prostoru na nějakou adresu a spouštíte nějaký děj. I ti svatí spouštěli nějaký děj, navíc většinou rychle viditelný a zřejmý, díky tomu, že měli k Nejvyššímu blízko, a lidé to nazvali zázrakem.  A lidé se pak  napojují na jejich adresy v prostoru v naději, že modlitbou k nim zase spustí nějaký děj, který už ten dotyčný světec kdysi dávno spustil. Logické. Ovšem jen proto, že tito lidé dosud nedosáhli přímého spojení. Lidé, kteří příme spojení až nahoru mají, opravdu nepotřebují klečet před sochou nějakého svatého. Moc hezky jste napsal, že Nejvyšší zná každou naši myšlenku. Máte pravdu. Teď jde ještě o to, abychom my byli schopni zachytit  Jeho každou myšlenku, kterou nám sesílá, a byli schopni ji i naplnit. Z druhého pohledu lze i modlitbu pojmout jako snahu naladit svůj  systém bytí na určitou frekvenci, která patří v prostoru určité adrese a zesílit příjem energie a informací z této adresy popřípadě se snažit dosáhnout co nejdokonalejšího spojení s touto adresou. A Stvořitel je v prostoru ta nejlepší adresa, jakou je možno si představit. :)
P.S. budhista opravdu nejsem ;)
P.P.S. Co se týká toho odchýlení od víry. Křesťané jsou z pohledu židovského taky "odchýlením od víry".  ;)
« Poslední změna: 16. Června 2009, 10:09:52 od martindeporres »

Offline Vader

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 1 626
  • Pohlaví: Mužské
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #29 kdy: 16. Června 2009, 11:13:56 »
O.K. Trochu rozeberu logiku toho  klanění a neklanění, snad na mne nepřilétne moc šutrů.

S vasi uvahou souhlasim. Priletne-li sutr, stoupnu si pred vas.

Offline Vader

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 1 626
  • Pohlaví: Mužské
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #30 kdy: 16. Června 2009, 11:18:20 »
Já osobně věřím, že Ten-zlý existuje.

Vzdyt je to jen prokurator, statni zastupce. Tak proc zly ?

Offline gvodrazka

  • Nestor
  • *****
  • Příspěvků: 1 001
  • Pohlaví: Mužské
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #31 kdy: 16. Června 2009, 12:02:19 »
 ;D

... protože je to Satan - udavač a žalobník... ;D

Offline Scooolie

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 2 206
  • Pohlaví: Mužské
    • Eretz.cz
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #32 kdy: 16. Června 2009, 12:28:14 »
Já osobně věřím, že Ten-zlý existuje.
Vzdyt je to jen prokurator, statni zastupce. Tak proc zly ?

;D
... protože je to Satan - udavač a žalobník... ;D

Protože je to svůdce. Je velký rozdíl mezi tím, kdo páchání zla sleduje a pak žaluje, a mezi tím, kdo k němu nabádá, svádí, provokuje. Mezi policistou a policejním agentem provokatérem je rozdíl.

Offline Scooolie

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 2 206
  • Pohlaví: Mužské
    • Eretz.cz
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #33 kdy: 16. Června 2009, 12:34:25 »
Víš dobře, Scoolie, že jsem rád, že jsi. To, co si věříš osobně, nemám nejmenší právo komentovat. (Dokud nedostaneš potřebu mne přesvědčovat, že bych tomu snad - nedej příroda - měl za povinnost věřit také.)
Což určitě neděláš a neuděláš. A to je, řekl bych, hodno obdivu.
Achabe, mě zase vždy potěší, jak laskavě umíš podat, že se mnou ale vůbec nesouhlasíš  ;)


scoolie: trochu jste to pojal jinak, než jsem psal. Nepsal jsem o sebezdokonalování v tom smyslu, že my sami nějakým svým cvičením jsme schopni dosáhnout k Nejvyššímu. To  můžu spíš sám sebe vytáhnout za vlasy ke stropu. Vždy na každé duchovní cestě je nutná pomoc shůry, nazvěte to milostí nebo jak chcete. Každou modlitbou, každým duchovním rituálem si saháte v prostoru na nějakou adresu a spouštíte nějaký děj. I ti svatí spouštěli nějaký děj, navíc většinou rychle viditelný a zřejmý, díky tomu, že měli k Nejvyššímu blízko, a lidé to nazvali zázrakem.  A lidé se pak  napojují na jejich adresy v prostoru v naději, že modlitbou k nim zase spustí nějaký děj, který už ten dotyčný světec kdysi dávno spustil. Logické. Ovšem jen proto, že tito lidé dosud nedosáhli přímého spojení. Lidé, kteří příme spojení až nahoru mají, opravdu nepotřebují klečet před sochou nějakého svatého. Moc hezky jste napsal, že Nejvyšší zná každou naši myšlenku. Máte pravdu. Teď jde ještě o to, abychom my byli schopni zachytit  Jeho každou myšlenku, kterou nám sesílá, a byli schopni ji i naplnit. Z druhého pohledu lze i modlitbu pojmout jako snahu naladit svůj  systém bytí na určitou frekvenci, která patří v prostoru určité adrese a zesílit příjem energie a informací z této adresy popřípadě se snažit dosáhnout co nejdokonalejšího spojení s touto adresou. A Stvořitel je v prostoru ta nejlepší adresa, jakou je možno si představit. :)
P.S. budhista opravdu nejsem ;)
P.P.S. Co se týká toho odchýlení od víry. Křesťané jsou z pohledu židovského taky "odchýlením od víry".  ;)

Já to vidím jinak. Nevěřím, že je nutné "napojovat se" na nějaké "adresy v prostoru". Moje víra je prostá jako víra tříletého dítěte: Když něco potřebuji, tak zavolám a otec mě slyší. Nepotřebuji prostředníky, nepotřebuji žádné velké úsilí. On je se mnou. Výborně to vystihuje americké "In God we trust" - to není jen "V Boha věříme", v tom slově "trust" je i význam "spoléháme", "skládáme důvěru", prostě "důvěřujeme". Přesný překlad je "Bohu důvěřujeme." Nepotřebuji se nějak ladit, posílat energii, zlepšovat spojení. Jsem ono tříleté dítě, které ví, že tatínek ho slyší. Nestará se o to, jak to dělá, protože v něj má dokonalou a bezmeznou důvěru. Prostě ví, že otec slyší.

martindeporres

  • Host
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #34 kdy: 16. Června 2009, 14:24:39 »
 :) scoolie: Voláte KAM, ke KOMU? To je ta adresa v prostoru a volání = napojování se na ni. Těch adres je mnoho. Představte si je jako ikony ve Windows, kliknete na ně a rozbalí se nějaký program. Svoje ikony v prostoru mají všechna náboženství a duchovní systémy, které tady na Zemi kdy byly. Já jsem se  snažil popisovat co se děje tak trochu z technického hlediska.  Chápu, že moje terminologie nemusí každému sednout, ale jinak oba mluvíme o tomtéž jen trochu jinými slovy a já s vámi do puntíku souhlasím. Je dobré věřit ve Svořitele, ale ještě mnohem lepší je věřit Stvořiteli.
P.S. jinak vás považuji za člověka  věřícího skutečně od srdce a na vysoké duchovní úrovni, který má opravdu zkušenost ze života s Nejvyšším. Než jste se na tu úroveň ale dostal, tak jste se určitě předtím nějaké ty roky modlil, chodil do kostela...  to je to, čemu říkám proces ladění se na Stvořitelovi frekvenci. V další fázi si s Ním začíná  člověk rozumět i beze slov. Jen vnímá, poslouchá, snaží se prožít do posledního atomu svého bytí Jeho přítomnost a splynutí s Ním a v Něm  a slova jsou tak trochu něco navíc.
« Poslední změna: 16. Června 2009, 22:48:08 od martindeporres »

kjan

  • Host
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #35 kdy: 21. Června 2009, 21:03:54 »
Děkuji všem, moc jsem se poučil a jsem rád, že tady mohu pobývat a číst.
Šalom,
Kjan

Helois

  • Host
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #36 kdy: 22. Června 2009, 20:00:45 »
Zdravím,
další informace o Šabtaji ben Meir ha Kohenovi naleznete mimo níže uvedených stránek Olamu
https://olam.cz/aktuality/sabtaj.html, www.olam.cz/aktuality/sidry/5767/vajikra/tazria.doc,
i v publikaci Židovské památky Holešova od Ing. arch. J. Klenovského. Z obsahu knihy především
J.Richter - "Šabtaj ben Meir ha-Kohen a jeho doba"
               "Legendy o rabí Šabbatai ha-Kohenovi, zvaném Šach"
A jak jsem se dozvěděla, ohledně významné osobnosti ŠACHa, co se týče uvedených pramenů, dělali rešerši v Národní knihovně v Jeruzalémě, dále ŽMP a  některé rabínské autority z řad ortodoxů i chasidů.
« Poslední změna: 22. Června 2009, 22:06:07 od Helois »

sad

  • Host
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #37 kdy: 23. Června 2009, 08:06:18 »
Vazeny Scooolie,
uz jen tim, ze zlo personifikujete (pripadne mu dopravate velke pismeno), dokazujete, ze Vase vira neni vubec prosta, ale velmi, velmi slozita.
Coz je z hlediska zidovstvi vzdy problem (nebot Hospodin je ECHAD a tim je receno vse). B-h pravi (Iz 45:7), ze cini pokoj (tj. integrita, celistvost, dokonalost) a tvori zlo (nedokonalost, fragmentalnost atp.). Je-li neco stvoreneho Samojedinym B-hem, neni duvodu, aby se takove nesamostatne entite dostalo velkeho pismene... Ostatne, sam jste se vyjadril ve smyslu, ze B-h je Absolutni.

Zidovstvi a krestanstvi se neshodnou na pojeti B-zi Jedinosti, a tudiz se nemohou shodnout ani na pojeti fenomenu B-hem stvorenych.

Hezky den vsem.

daniel lehotsky

  • Host
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #38 kdy: 23. Června 2009, 10:39:33 »
Mila Sad,akoze si potom vysvetlime,,..ked uznas,ze Nebesia vladnu nad vsetkym."Dn4,23. ;)
« Poslední změna: 23. Června 2009, 10:42:08 od daniel lehotsky »

martindeporres

  • Host
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #39 kdy: 23. Června 2009, 11:28:14 »
Co se týče zla, je tato zásadní otázka. Jak ho vlastně nadefinovat.  Obecně. Nejvyšší je nejen Stvořitelem, Prvopočátkem, ale i Udržovatelem celého vesmíru a všeho co stvořil a univerzálním a absolutním dárcem energie. Všechny bytosti, kterým dal možnost svobodné volby, mají možnost v rozhodování jestli se přikloní k Němu nebo ne. Ty, kteří se k Němu obrátí, zahrnuje svou láskou (rozuměj energií) a je pro ně de facto přímým dodavatelem a pokud je bytost k Němu opravdu obrácena, nepotřebuje energii získávat jinde. Pokud se od něj  bytost odkloní, přesto energii potřebuje.  Tudíž nezbývá nic jiného, než ji nějakým způsobem ukrást těm, kteří jsou na Nejvyššího napojeni. V úrovních duchovní jsou proto tvořeny  celé systémy, zaměřené na tuto krádež energie, navenek se projevující jako modloslužba, černá magie, nejrůznější duchovní hnutí, kde princip je stále se opakující a stejný. Něco málo lákavě nabídnout a všechno sebrat, včetně celého sytému bytí té dotyčné bytosti. (Povšimněte si, že Nejvyšší toho na první pohled tolik nenabízí.) V úrovních pozemských už národ židovský mnohokrát tvrdě poznal zač je toho loket být napojen na Nejvyššího a mít s ním Smlouvu.  Dovoluji si proto zlo definovat jako nedostatek, a sice  nedostatečné (nebo dokonce žádné)napojení na Nejvyššího tam, kde by toto napojení být mělo. Bytost, která opravdu miluje svého Stvořitele a je s ním spojena, se snaží dělat to, co je dobré, neboť On sám je nejvýš dobrý.
Chápu, že jsem podal opět rozbor víceméně technický,  odpusťte.
« Poslední změna: 23. Června 2009, 11:30:06 od martindeporres »

sad

  • Host
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #40 kdy: 23. Června 2009, 13:39:26 »
Mily Danieli,
co si chcete vysvetlovat? Nebesa jsou opisným vyjádrením Jmena B-ziho. A pokud se Vam to nezda, musim opakovat אין מזל לישראל
A kdyz jsme u Šacha, vite, ze me parcialni duchovni bytosti nijak zvlast nevzrusuji (ani ty, co se chovaji dobre, ani ty, co se chovaji mene dobre; takze goodbye Metatron, mocnosti nebeske jakoz i pozemske, avatari atd.)
Zustavam s pozdravem.

daniel lehotsky

  • Host
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #41 kdy: 23. Června 2009, 16:50:35 »
Mila Sad,nechcem si nic vysvetlovat,len sa snazim chapat.Napr.opisne vyjadrenia Mena.K Danielovi(prorokovi :)),niekde som sa stretol s vykladom,ze to nieje opisne Meno,ale jedno jedinecne a zvlastne Meno,pouzite iba u neho.A ktomu Scoolieho Zlemu,s velkym pismenom,nemusi ist o perzonifikaciu,ale pouzitie popisneho mena pre Meno Hospodinov hnev(1kR21,1 a 2Sam21,1,pripadne Nu22,22).A k parcialnym duchovnym bytostiam,da sa tam zaradit clovek? ;).Ak ano,tak s tym goodbye to nebude az tak jednoduche. :).ps. a vieme urcit tu tenku zelenu ciaru,ktora oddeluje parcialnu ,,bytost"od opisneho Mena? :)S pozdravom pekneho dna.

Elazar

  • Host
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #42 kdy: 23. Června 2009, 19:16:20 »
Není rozdíl mezi Jménem, opisným Jménem (přiznám se, že netuším, v čem je opisné jméno zvláštní) a jakýmkoli jiným Jménem B-žím. Kj parciálním duchovním bytostem se člověk neřadí a již z principu nemůže. Nedělajte zbytečně guláš z toho, co je docela prosté. ;)

daniel lehotsky

  • Host
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #43 kdy: 23. Června 2009, 20:24:34 »
Tak sa ospravedlnujem,ze som asi nespravne pochopil-parcialny,ciastkovy,ciastocny a Iz42,5,,..ktory dal dych ludu,co prebyva na nej a Ducha tym,co chodia po nej.." ;).




Elazar

  • Host
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #44 kdy: 23. Června 2009, 22:25:42 »
Ja sice viem po slovensky, (aby nevznikl dojem, že my pamětníci federace jsme zapoměli na slavné slovenské inšcenácie z nedělních večerů) ale tady nechápu ani slovo. Nu což, už na to mám také nárok a jednou to přijít muselo. Ale co má Iz 42,5 přímo společného s B-ží absolutností nebo B-žím jménem, to opravdu netuším  :)

Offline petahyah

  • Nestor
  • *****
  • Příspěvků: 618
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #45 kdy: 23. Června 2009, 22:33:30 »
Ja sice viem po slovensky, (aby nevznikl dojem, že my pamětníci federace jsme zapoměli na slavné slovenské inšcenácie z nedělních večerů) ale tady nechápu ani slovo. Nu což, už na to mám také nárok a jednou to přijít muselo. Ale co má Iz 42,5 přímo společného s B-ží absolutností nebo B-žím jménem, to opravdu netuším  :)
Nebyly náhodou slovenské pondělky?  ;)
יואל טייטלבוים

daniel lehotsky

  • Host
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #46 kdy: 24. Června 2009, 06:47:59 »
sa mi zdat,ze bola nedelna chvilka poezie a pondelkove inscenacie.V nasej ,,dispute" :)sa odohravali dve linie.1)Mena(Zly??Hospodinov hnev,Nebesia).2)parcialne,,duchovne"bytosti(pre Sad,nemajuce vyznamu,coz je v poriadku)avatari,Metatron a pod.Tak som chcel len presnejsie zadefinovat,ci tam patria aj,,bezny"clovek.Na zaklade Iz(dal ducha tym,co po nej chodia),nemame to brat ako synonymum s dychom z Gn.Takze clovek sa mal(mohol) nazerat ako ,,parcialna"(..dal dych aj ducha)bytost. :).
Se mi zda,ze to byla nedelni chvilka poesie a pondelni inscenace.V nasi,,dispute" :)se odehravali dve linie.1)Jmena(Zly??Hospodinuv Hnev,Nebesa).2)Parcialni,, duchovni"bytosti(pro Sad,nemajici vyznamu,coz je v poradku)Avatari,Metatron a pod.Tak jsem chtel idealnejsie zadefinovat,ci tam prinalezi i ,,biezni "clovek.V zakladu Iz(..jenz lidem na ni davadychani a ducha..),nemame to brat jako synonymum s dychem z Gn.Takze clovek se mnel(mohl)nazirat jako,,parcialni"(dal dych i ducha) bytost.Sorry,ale mam na cestinu spatnou klavesnici. :) :) :)S pranim pekneho dne. :)

Elazar

  • Host
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #47 kdy: 24. Června 2009, 08:53:58 »
Pravda, nedelná chvilka (nedělní chvilka) a pondělky. Ta paměť, ta paměť... :)

Jenže Danieli, to, že on jim dal nešamu a ruach, je sice fajn, že dal ruach do úst Adama, je také pravda, že se stal nefeš chaja rovněž, ale nechci sad něco podsouvat, ale mám pocit, že parciálními (tedy částečnými) duchovními bytostmi myslí bytosti, které sice mají svého ducha, ale tím duchem až tak úplně nevládnou, což je případ právě andělů, tudíž nejsou bytostmi "úplnými" (takže: Takze clovek se mnel(mohl)nazirat jako,,parcialni"(dal dych i ducha) bytost. - ne, tak to není). A jinak je to samozřejmě handrkování se o slovíčka. ;)

daniel lehotsky

  • Host
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #48 kdy: 24. Června 2009, 10:24:10 »
Eleazare,samozrejme to zavani handrkovanim o slovicka(scholasticka disputa? :)).Ale nie,mne ide o opoznavanie.Na slovickach zalezi ci je to tragedia a ci komedia. :).Preto som to riesil otazkou,,..k parcialnym bytostiam,da sa priradit clovek?a dal som jednu z moznych odpovedi,ze ano.Spravne je naznacene,ze nie sme bytostami(taktiez),,uplnymi."Ale kedze treba precvicovat sede bunky(a la Poirot)Tak sa pokusim rozvinut ,,moju variantu".,,Pocas siestich dni boli stvorene nebesia a zem,dna siedmeho bola stvorena menucha.Prisiel sabat,prisla menucha a svet bol ,,UPLNY."Pocas Sabatu sa s clovekom nieco stane.V predvecer Sabatu dava Hospodin cloveku nesama Jetera,spomina ben Lakis.A dalsi..,,V tento den clovek dostava dusu naviac...,ktora je Uplne dokonala po vzore buduceho sveta."Z tohoto uhla pohladu mozeme na chvilocku pozerat na cloveka ako parcialneho? :)S pozdravom.To je zaver.

sad

  • Host
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #49 kdy: 24. Června 2009, 11:01:33 »
Mily Danieli,
v kontextu teto diskuse vubec nezalezi na tom, zda budete cloveka chapat jako parcialni duchovni bytost ci nikoliv. Podstatne je, co pravi zalmista: "v cloveku zachrany neni" a "lepe je doufat v Hospodina, nez doufat v cloveka".
P. S. Šacha a Metatrona jsem zminila kvuli povestne opone v Holesovske synagoze.
Co se tyce rozdilu mezi clovekem a andelem, Elazar se vyjadril jasne a presne.
Hezky den.
« Poslední změna: 24. Června 2009, 11:08:45 od sad »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15