Všeobecná kategorie > Všeobecná diskuse

Antisemitismus - antijudaismus

<< < (4/17) > >>

daniel lehotsky:
to Zoom)s esauom by som to nevidel az tak bledo,Jaakov chce najst milost v Ezauovych ociach a Ezau ho nazyva bratom. ;).
V otazke Mongolska ci sa netreba zamysliet nad kontrapoziciou voci Ulanovi a Batorovi a Uljanovovi?
To Elazar)Ake -anti by sme priradili k Sekemovi a Chamorovi,ktori prisli hladat ,,ochranu po kridlami Prozretelnosti". ;)Pekny vecer vsem.

zoom:
DL - ja to nevidim bledo - to je skutecnost - halacha.
Petachya, ja bych nebyla tal 100% presvedcena o te nenavisti k charedim. Je to pripad od pripadu. V CR nekdo treba take nesnasi treba mnichy, ale celkem to neni tak zle.

martindeporres:

--- Citace: Elazar kdy 25. Května 2009, 18:56:38 ---
--- Citace: martindeporres kdy 25. Května 2009, 15:26:02 ---
--- Citace: zoom kdy 25. Května 2009, 15:17:57 ---ne ne, Ezau nenavidi Jakova to je halacha, trosicku neco o tom vim. Ezau nesel v rodinne monoteisticke tradici a tim se vyloucil.

--- Ukončit citaci ---
Ona ta mísa čočky byla taky z jeho strany nešťasná a hloupá událost. Někdo by mohl říci Jákobův trik,  na druhou stranu si Ezau to prvorozenství ani  nezasloužil, neb si ho nevážil. Prodat svoje vyvolení a požehnání za kus žvance, to je hodně špatný obchod. Jenže kolik takových Ezauů  dnes běhá po světě?

--- Ukončit citaci ---

Milý martinedeporresi, nastudujte si něco o halaše, o onom rčení Esav sone et Jaakov a pak pište.
Tohle s tím nemá vůbec nic společného a vy ani nechápete o co jde.

--- Ukončit citaci ---
Poučte mě prosím. Halachu chápu jako jakýsi soubor  nařízení či zákonů, vycházejících z Tóry a Talmudu. Možná nevím, která bije, ale budu vám vděčný, když mi to osvětlíte.

Elazar:
Tedy - postulát Esav sone et Jaakov nemá vlastně vůbec co dělat s tím, jestli se Jaakov s Esavem usmířil nebo jestli u něj hledal milost. Když se to vezme, tak ani s tím, kdo komu prodal prvorozenství a kdo komu uzmul požehnání. Ani s tím biblickým příběhem (takže to je i odpověď Danielovi).

Zkrátka Ezau nenávidí Jákoba.
Edom nenávidí Izrael.
Řím/Církev/křesťanství nenávidí židy.

Není to exegeze, není to řečnická otázka, je to definice určitého zájemného stavu. Tak jako voda má vzorec H2O a když se schladí na 0 stupňů, zmrzne, jako je země kulatá a točí se, tak Ezau nenávidí Jákoba. Vždy nenáviděl a vždy bude nenávidět. Nikdy nepřestane. Je to něco, s čím se zkráka musí žít a počítat (samozřejmě v olam habaa to přestane, ale do té doby to musíme nějak vydržet).
O čočku nejde.

daniel lehotsky:
Aj rabi Ovadja v dopise otcovi napisal,,V Jeruzaleme sa klbcia Izmaeliti s Ezauitami..".Takze stara znama vec,ale mne je viac smutno Z toho,ze sa to dostalo az do halachy.Vieme,ze Voda je voda ,zem je nejaky -oid,ale na rozdiel od Ezauovych i Jaakovovych potomkov nemaju SLOBODNU VOLU.Samozrejme ak sa mylim,tak si nazor poopravim.Preto som pouzil dany priklad,ktory by mohol naznacit vychodisko s bludnehoho kruhu.Mozno by sme nemuseli cakat  az na OHB.Ked ho pobozkal(prehlidneme bolest z uhryznutia,aj na narazku na,,zradny" bozk otca od Jaakova)radsej beriemS.bar Jochaja,,ze Ezau zvacsa Jaakova nenavidel,ale pohlo sa svedomie a pobozkal brasku uprimne.ale R.Hirsa,,Ze Ezau nemohol plakat bez Skutocneho pohnutia."Neviem ci takouto,,predestinaciou"sa Ezauovci a priori nevylucuju z tikun.Z druhej strany asi zo srandy nevznikla predstava Chasidej umot ha-olam.Tak ako? ;)

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 
Navštívit plnou verzi