Všeobecná kategorie > Všeobecná diskuse

Byl Ježíš levičák? Uměl Jan Tleskač jezdit na kole?

<< < (6/9) > >>

eleazar:

--- Citace: Scooolie kdy 11. Února 2009, 21:13:42 ---Nezasloužená milost je typicky kapitalistická

--- Ukončit citaci ---
:D :D :D Vy byste mě rozesmál, nic nezaslouženého není kapitalistické.


--- Citovat ---Nikoliv - v občanské nauce nás učili, že "každému podle jeho zásluh" je heslo socialismu (a "každému podle jeho potřeb" heslo komunismu).
--- Ukončit citaci ---
Heslo každému dle jeho potřeb je heslem Tóry (Pesachový beránek, mana na poušti) - Já být komunista, tak budu hlasovat pro Hospodina jako leadra volební kandidátky, úspěch by se dostavil. ;)


--- Citace: Scooolie kdy 11. Února 2009, 21:13:42 ---Lidé se rodí jako rovní před Bohem. Ve všem ostatním mají různé nerovné startovní podmínky a je to tak přirozené a správné.

--- Ukončit citaci ---
Obě věty se vzájemně popírají


--- Citace: Scooolie kdy 11. Února 2009, 21:18:27 ---Uznávají snad komunisté respektování (nekomunistické) vrchnosti?

--- Ukončit citaci ---
Ale uznávají, a hojně využívají její neschopnosti, aby jí poslali na smetiště dějin.
Navíc Ježíš nebyl žádný předposrandíra ze světské vrchnosti. Bezpodmínečná lojalitu vrchnosti je myšlenkou Pavla. Petr prosazoval lojalitu z pragmatických důvodů - Arméni, Řekové a Keltové byli ve východních provinciích bezprávné obyvatelstvo, nemohli si dovolit pípnout, aby z toho nebyl obrovský problém. A Ježíš sám projevoval lojalitu systemu hlavně proto, aby nedošlo k pozdvižení ergo nežádoucí pozornnosti.


--- Citace: Scooolie kdy 11. Února 2009, 21:53:46 ---
--- Citovat ---
--- Citovat ---Ve všem ostatním mají různé nerovné startovní podmínky a je to tak přirozené a správné. Náhlé zbohatnutí nebo "nezasloužená" odměna nejsou pro pravičáka ničím zajímavým - prostě je to tak přirozené.
--- Ukončit citaci ---
"Přirozené" - dejme tomu, správné - to si nejsem jist. Náhlé zbohatnutí nebo náhlé zchudnutí přirozené není nikdy, řekl bych...

--- Ukončit citaci ---
Co je na tom nesprávného? I náš Pán přece v podobenstvích hovoří o nezasloužené odměně dělníků na vinici? A co Jeho dar spásy - to je přece naprosto nezasloužená odměna, když strašný hříšník má právo se zcela nezaslouženě očistit a vyváznout před soudem!

--- Ukončit citaci ---
Majitel vinice z podobennství mně připomíná utopického komunistu R.Owena (myslím, že zkrachoval 2x). Kdyby se takto choval reálný člověk, tak by brzo přišel na buben, jelikož kvalitní pracovníky by zdemotivoval a flákači by mu ***** na hlavu.
V případě Všemohoucího Boha je situace trochu odlišná, neboť Bůh si narozdíl od nás může dovolit být neefektivní a potom zde hraje obrovskou roli láska a slepá víra, které obě dokážou více, než sebelepší motivační program. :)


--- Citovat ---kterou ovšem pak dal i těm, co pracovali méně - typický levicový přerozdělovatel!
--- Ukončit citaci ---
Přerozdělování a gleichschaltung je důležitou myšlenkou Jana Křtitele (v rozumné míře), Pavla (v míře nedefinované) i Tenachu (v míře různé). Kupodivu Ježíš se tím zas tolik nezabývá.

P.S.: Jan Žižka z Trocnova nebyl žádný loupežník. Takto bych označil spíše Oldřicha z Rožumberka, když už někoho >:(

zoom:
Nepripada vam, ze jsme trochu off topic.

martindeporres:
Pilátovi řekl, že jeho království není z tohoto světa.  Politika zde na zemi ho zajímala jen potud, pokud ji nějak využil ve svých podobenstvích. A cíleně se vyhýbal jakémukoliv vstupování do politiky. Ukřižován mohl být teprve tehdy, když se  problém věrouky (prohlásil se před veleradou za syna B.žího), přeměnil na problém politický (je to židovský král, nemáme krále, jen císaře). Proto si myslím, že škatulkování jestli byl levičák či pravičák je nesmysl. Vůbec mu nešlo o nějakou politiku, Jemu šlo o člověka, i toho nejchudšího  a nejposlednějšího (viz podobenství o ztracené ovci, marnotratném synovi...) Je problém, že Jeho myšlenek se chytili další vykladači, kteří je vytrhli, našili na svůj kabát a cpou ho do své škatulky, aby si dodali autoritu. Od nejrůznějších  církví, duchovních hnutí, ale to už není jeho problém.  Pokud chci  jeho učení přijmout, musím je přijmout  jako celek, ne je to, co se právě hodí. Můžem se dohadovat jestli byl nebo nebyl Syn B.ží, jak to vlastně bylo s jeho smrtí a zmrtvýchvstáním (nakonec vyslovím kacířskou myšlenku, že i to je nakonec celkem jedno), nutno však vidět, že jeho učení ovlivnilo dějiny na dva tisíce let.

Vodník:

--- Citace: zoom kdy 12. Února 2009, 10:09:38 ---Nepripada vam, ze jsme trochu off topic.
--- Ukončit citaci ---
To se v diskussi stává přece běžně, když se odbočka ukáže zajímavá a debatyhodná. Tentokrát je to zřejmě moje vina (dloubání do pravicových křesťanů), ale admini už to oddělili, takže je vše na svém místě. :)

Vodník:

--- Citace: martindeporres kdy 12. Února 2009, 14:14:59 ---Proto si myslím, že škatulkování jestli byl levičák či pravičák je nesmysl. Vůbec mu nešlo o nějakou politiku, Jemu šlo o člověka, i toho nejchudšího  a nejposlednějšího (viz podobenství o ztracené ovci, marnotratném synovi...)
--- Ukončit citaci ---
Jistěže, vždyť už jsem to vysvětlil, že šlo o účelovou nadsázku.


--- Citovat ---Je problém, že Jeho myšlenek se chytili další vykladači, kteří je vytrhli, našili na svůj kabát a cpou ho do své škatulky, aby si dodali autoritu. Od nejrůznějších  církví, duchovních hnutí, ale to už není jeho problém.  Pokud chci  jeho učení přijmout, musím je přijmout  jako celek, ne je to, co se právě hodí.
--- Ukončit citaci ---
Inu, to máte částečně jistě velkou pravdu, ale to by bylo rovněž na dlouhé lokte. Já si myslím, že hlavní současný problém je, když se Jeho učením zaštiťují politici. Jedná se pochopitelně o tzv. "křesťanské" strany, profilující se ve zdrcující většině jako úzkostně pravicové. Na ně platí přesně to, co píšete.

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 
Navštívit plnou verzi