Dobry den,
mezi-nabozensky rozhovor ma proste sve limity. To je jasne a je to dobre. Asi by se mel omezit na vzajemny respekt a ono zname "zit a nechat zit".
Mily pane Lehotsky,
domnivam se, ze svaty text jednoho nabozenstvi (konkretne NZ) nelze pouzivat k vykladu nabozenstvi jineho (tedy judaismu), potazmo k osvetleni motivu jeho jednotlivych prislusniku.
Otazku historicity udalosti, na nez poukazujete, ponechavam stranou, protoze chapu, ze nabozenska skutecnost se s historii proste kryt nemusi... Ovsem, jak tento paradox vysvetlit obetem nabozenskych valek a pogromu, je vec jina...
V podstate jste ukazal na hlavni problem celeho tzv. zidovsko-krestanskeho dialogu. Zatimco krestanstvi do jiste miry touzi po neustalem sebepotvrzovani skrze zidovskou Bibli, realie atd. (nektere krestanske denominace se snazi zaclenit do sveho nabozenskeho zivota jiste prvky, ktere vnejskove ci zdanlive souzni s zidovstvim atp.), protoze by jinak zrejme prislo o sve hebrejske koreny a ocitlo by se prinejlepsim na pude markionismu; valna vetsina rozumnych zidu by se rada spokojila s vedomim, ze nejsou povazovani za pouhe starsi bratry (coz je teologicky velmi sofistikovana, lec dvousecna, formulace).
Preji hezky den.