Judaismus > Obecná náboženská debata
Kde se vzala voda (chcete se zapojit?)
Scooolie:
Celá podstata sedmého dne je v tom, že se podle B*žího vzoru má 6 dní pracovat, ale 7. den nikoliv. To je vše. Který den to bude je jen otázkou tradice. Pokud se Žid ocitne jako trosečník třeba na ostrově bez toho, že by (třeba kvůli několikadennímu pobytu na moři, kdy ztratil pojem o čase) věděl, kdy je šabat, tak prostě odpočte 6 dní a ten 7. drží jako šabat. Je to tak? Takže i z toho vidíte, že podstatou celého systému 7. dne je, aby byl pravidelný den odpočinku a soustředění se na Pána. Nic víc, nic méně.
Šabat je prostě "7. den". Najděte mi v Zákoně něco jiného.
Achab: Ta handrkování o šabatu byla debata mezi židy - tedy Ježíš argumentoval nikoliv ve vztahu ke svým následovníkům, ale proti těm, kdo ho odmítali nebo nepřijali. Jak už jsem řekl, jde o to držet "7. den". Pokud ho adventisté drží v sobotu, je to v pořádku. Pokud jiní v neděli, také v pořádku. A pokud by ho někdo držel ve čtvrtek, nevadilo by to. To, jak se napasuje 7. den na občanský kalendář není podstatné. Jde o to, aby po 6 dnech práce byl 1 den klidu.
Vodník: Nepodstatné.
Vader: Pokud je pro Tebe nikajský koncil pohádkou, pak nemá cenu vést debatu. Ty odmítáš základy křesťanství, OK. Ale pak je pro mě ztrátou času se s Tebou o křesťanství bavit. Je to stejné, jako kdy Ty jsi argumentoval Yanovi Tanachem. Ztráta času.
eleazar:
--- Citace: Scooolie kdy 1. Prosince 2008, 08:16:57 ---Celá podstata sedmého dne je v tom, že se podle B*žího vzoru má 6 dní pracovat,
--- Ukončit citaci ---
Tak to aby v Mea Šearim konečně začali, máme už II.den a s prací se od šábesu nehnulo :P
daniel lehotsky:
od vody ku dnu. :)vyskytuju sa dva,,technicke problemy".Vsetko zavisi od stanovenia prveho dna.Tam sa da diskutovat.Ale zaujimavejsi je problem,a ten sa da v Zakone najst,ze den vlastne zacina vecerom a tu vstupuje do,,hry"dodrziavanie Zakona.
achab:
--- Citace: Scooolie kdy 1. Prosince 2008, 08:16:57 ---Celá podstata sedmého dne je v tom, že se podle B*žího vzoru má 6 dní pracovat, ale 7. den nikoliv. To je vše. Který den to bude je jen otázkou tradice. Pokud se Žid ocitne jako trosečník třeba na ostrově bez toho, že by (třeba kvůli několikadennímu pobytu na moři, kdy ztratil pojem o čase) věděl, kdy je šabat, tak prostě odpočte 6 dní a ten 7. drží jako šabat. Je to tak? Takže i z toho vidíte, že podstatou celého systému 7. dne je, aby byl pravidelný den odpočinku a soustředění se na Pána. Nic víc, nic méně.
Šabat je prostě "7. den". Najděte mi v Zákoně něco jiného.
--- Ukončit citaci ---
To čteš bibli velice nepozorně. V tóře (zákoně) se píše: neboť v šesti dnech stvořil ....
A nezlob se, život je o vědomí a zvědomění. Žid na pustém ostrově buď ví, kdy ztroskotal, (a pak počítá dál a správně), anebo přišel o vědomí a pak je holt v maličko jiné situaci. (navíc hodně vykonstruované). To ale nic nemění na podstatě šábesu. Maličko přitaženo za vlasy je tento ne příliš podařený příměr srovnatelný s tím, že ty, na pustém ostrově se najednou začneš klanět Bálům ?
A s prominutím stále nám dlužíš ten důkaz, kdy se posunuly kalendáře, abychom mohli spolehlivě tvrdit,že Národ neodděluje ten správnej sedmej den, aby ho posvětil :O)
Elazar:
--- Citace: eleazar kdy 1. Prosince 2008, 09:56:58 ---
--- Citace: Scooolie kdy 1. Prosince 2008, 08:16:57 ---Celá podstata sedmého dne je v tom, že se podle B*žího vzoru má 6 dní pracovat,
--- Ukončit citaci ---
Tak to aby v Mea Šearim konečně začali, máme už II.den a s prací se od šábesu nehnulo :P
--- Ukončit citaci ---
To tam žiješ, že to máš z první ruky? Kdyby ses radši staral o sebe, chudáčku - jenže to by pak toho na nějakou jinou aktivitu moc nezbylo, co?
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana
Navštívit plnou verzi