Autor Téma: Tibetský budhismus a jeho přijatelnost  (Přečteno 61839 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Offline Scooolie

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 2 205
  • Pohlaví: Mužské
    • Eretz.cz
Re: Tibetský budhismus a jeho přijatelnost
« Odpověď #25 kdy: 22. Říjen 2008, 22:58:02 »
Magická moc zvířat je v rozporu s Biblí? (Já fakt nevím, jen se ptám).. moje kočka dovede být občas velmi magická... ;D

Pokud je B*h jen jeden, pak jaksi asi nebude zrovna v souladu s tím uctívat nějakou zvířenu. Najdete v Bibli někde kladné vyjádření o uctívání zvířat? Anebo naopak (nápověda: býček pod Sinajem)?

Offline Tamar

  • Nestor
  • *****
  • Příspěvků: 688
  • skype: mar.se22
Re: Tibetský budhismus a jeho přijatelnost
« Odpověď #26 kdy: 22. Říjen 2008, 23:04:45 »
.. no moment.. (teoreticky) Ten fakt že může mít nějaké zvíře nějakou schopnost (jinou, než má člověk) ještě nutně neznamená, že ho uctívám. to spolu přece vůbec nemusí souviset..

Já (zatím) vůbec nevím, co všechno je v bibli o zvířatech.. Ale třeba ta oslice v příběhu o Balakovi toho anděla viděla a Balam ho neviděl, takže zjevně ta oslice měla prostě jiné schopnosti než člověk..

Offline Scooolie

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 2 205
  • Pohlaví: Mužské
    • Eretz.cz
Re: Tibetský budhismus a jeho přijatelnost
« Odpověď #27 kdy: 22. Říjen 2008, 23:10:28 »
.. no moment.. (teoreticky) Ten fakt že může mít nějaké zvíře nějakou schopnost (jinou, než má člověk) ještě nutně neznamená, že ho uctívám. to spolu přece vůbec nemusí souviset..

Já (zatím) vůbec nevím, co všechno je v bibli o zvířatech.. Ale třeba ta oslice v příběhu o Balakovi toho anděla viděla a Balam ho neviděl, takže zjevně ta oslice měla prostě jiné schopnosti než člověk..

Psal jsem, že by bylo v rozporu s Biblí, kdyby indiáni věřili, že zvíře má magickou moc. Pod pojmem magická jsem měl na mysli, že to zvíře má nějaké nadpřirozené schopnosti či vlastnosti. Že zvíře má jinou schopnost než člověk se samozřejmě nerovná víře v magickou moc zvířat. Že vlk slyší lépe než člověk je jasné. Magie začíná ve chvíli, kdy někdo věří, že nějakými rituály nebo uctíváním si může od vlka tuto schopnost "přičarovat".

Offline Tamar

  • Nestor
  • *****
  • Příspěvků: 688
  • skype: mar.se22
Re: Tibetský budhismus a jeho přijatelnost
« Odpověď #28 kdy: 22. Říjen 2008, 23:17:28 »
No dobře.. Židé by neměli věřit tomu, že zvířata mají magickou moc.. Ale zakázal Bůh věřit v tuhle moc i indiánům? Uznávám, že indiáni často věří tomu, že schopnosti zvířat jim za určitých okolností mohou být prospěšné a často věří tomu, že to je projev Velkého Ducha.

Offline Scooolie

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 2 205
  • Pohlaví: Mužské
    • Eretz.cz
Re: Tibetský budhismus a jeho přijatelnost
« Odpověď #29 kdy: 22. Říjen 2008, 23:31:44 »
M8m ten pocit, že 7 Noemových přikázání platí zcela univerzálně pro všechny lidi. Takže zakázal.

Elazar

  • Host
Re: Tibetský budhismus a jeho přijatelnost
« Odpověď #30 kdy: 22. Říjen 2008, 23:50:30 »
Zlo? To je dost relativní záležitost. Pokud je mi známo, tak zrovna satan je počítán v Bibli mezi syny B-žími a v rabínské literatuře existují záznamy o tom, jestli je vlastně "zlý", když přece dělá jen to, co B-h chce a co B-h dovolí. Ani v kabale, která je dualismu plná nelze jednoznačně najít něco jako "démon" - protože i Samael nebo lidé jako Nabuchadnezar, ti všichni jen děla to, k čemu byli B-hem stvořeni.
Zlo je jen pouhá nepřítomnost dobra. Já na "Zlo" nevěřím, to přenechávám zaratuštrovcům  ;D

Zlo není nedostatek dobra, Zlo je protivení se vůli B*ží. Ne každé jednání, které není dobré, musí být zlé. Jsou jednání neutrální. Jestli si dám do čaje kostku cukru nebo ne, není ani dobré ani zlé. Zda při vstupu do dveří dám přednost kamarádovi nebo on mě také nemá žádný hodnotový význam. Popravdě - skutečně dobrého jednání není příliš a skutečně zlého je ještě o něco méně.
Samozřejmě, že všichni, tedy i Ten zlý, mohou jednat jen se svolením B*žím. Nicméně v křesťanském pojetí je to tak, že člověk porušením poslušnosti vůči B*hu si vydobyl svobodu volby, k níž patří i svoboda zvolit Zlo. A B*h tuto svobodu respektuje a Zlému nechává šanci - protože jen svobodná vůle volit Zlo dává také svobodnou možnost volit Dobro. Kdyby B*h tuto možnost volby nenechal, pak by musel lidstvo už na počátku tvrdě ztrestat...

Tedy stručně - Zlo je vzpoura proti B*hu a jeho vůli. A Ten zlý je ten, kdo lidi svádí od B*ha ke všemu možnému jinému. Ať to je genocida, braní Jeho jména nadarmo, mimomanželský sex nebo čtení pohanské literatury...
To je váš pohled, co vám přijde jako zlé, přijde jinmu jako dobré. Co vy považujete za protivení se vůli B-ží bude jiný považovat za její plnění. To je relativní.
Ale vaše definice, že zlo je vzpoura proti vůli B-ží je chybná - jak může být vzpourou, když se nic (a tedy ani to zlo) neděje bez jeho vůle? Když budu považovat za zlo to, co je popsáno v Tóře a Bibli (tj. Korach, zlaté tele, vůbec všechny události spjaté s tiša be-av) - vždyť je to všechno JEHO vůle.


K těm zvířatům...
Citovat
Magie začíná ve chvíli, kdy někdo věří, že nějakými rituály nebo uctíváním si může od vlka tuto schopnost "přičarovat".
A co třeba "odčarovat"? To je také magie? (Nápověda: Kozel pro Azazela  ;))

Vodník

  • Host
Re: Tibetský budhismus a jeho přijatelnost
« Odpověď #31 kdy: 23. Říjen 2008, 00:03:06 »
Bůh je jen jeden.. a já a ani nikdo jiný nevíme, jak komunikuje s kýmkoli druhým..  ;D :D
Amen!

Offline fanuel

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 262
  • Zdravím
Re: Tibetský budhismus a jeho přijatelnost
« Odpověď #32 kdy: 23. Říjen 2008, 04:42:34 »
Zlo? To je dost relativní záležitost. Pokud je mi známo, tak zrovna satan je počítán v Bibli mezi syny B-žími a v rabínské literatuře existují záznamy o tom, jestli je vlastně "zlý", když přece dělá jen to, co B-h chce a co B-h dovolí. Ani v kabale, která je dualismu plná nelze jednoznačně najít něco jako "démon" - protože i Samael nebo lidé jako Nabuchadnezar, ti všichni jen děla to, k čemu byli B-hem stvořeni.
Zlo je jen pouhá nepřítomnost dobra. Já na "Zlo" nevěřím, to přenechávám zaratuštrovcům  ;D

Zlo není nedostatek dobra, Zlo je protivení se vůli B*ží. Ne každé jednání, které není dobré, musí být zlé. Jsou jednání neutrální. Jestli si dám do čaje kostku cukru nebo ne, není ani dobré ani zlé. Zda při vstupu do dveří dám přednost kamarádovi nebo on mě také nemá žádný hodnotový význam. Popravdě - skutečně dobrého jednání není příliš a skutečně zlého je ještě o něco méně.
Samozřejmě, že všichni, tedy i Ten zlý, mohou jednat jen se svolením B*žím. Nicméně v křesťanském pojetí je to tak, že člověk porušením poslušnosti vůči B*hu si vydobyl svobodu volby, k níž patří i svoboda zvolit Zlo. A B*h tuto svobodu respektuje a Zlému nechává šanci - protože jen svobodná vůle volit Zlo dává také svobodnou možnost volit Dobro. Kdyby B*h tuto možnost volby nenechal, pak by musel lidstvo už na počátku tvrdě ztrestat...

Tedy stručně - Zlo je vzpoura proti B*hu a jeho vůli. A Ten zlý je ten, kdo lidi svádí od B*ha ke všemu možnému jinému. Ať to je genocida, braní Jeho jména nadarmo, mimomanželský sex nebo čtení pohanské literatury...
Zdravím, a vidím, že to je dobré. Ten závěr je velmi,ale velmi dobrý.(B) činí dobré i zlé, má na to dost sil i pomocníků.A svobodná vůle z nás činí lidi a ne stroje.A to je to podstatné.Jaksi nás  nechá  vybrat a záleží tedy na každém z nás jak se
rozhodnem.Stanek(Fanuel) P.S Zlo, zlý je vše co je v odporu (latinsky satan, ďábel latinsky pomlouvač) vůči (B) pravdě a ta může být jen jedna ,že není (B) ,kromě (B) Izraele. Na tom záleží život,cesta i pravda.

Offline Vader

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 1 624
  • Pohlaví: Mužské
Re: Tibetský budhismus a jeho přijatelnost
« Odpověď #33 kdy: 23. Říjen 2008, 05:50:32 »
Zajímavá diskuse. Vy a Vader (ten u jiného tématu) jste se prostě rozhodli, že své názory budete jen nadhazovat, ale ne vysvětlovat. Originální.

a) rad prevadis debatu "nenapadne" stranou, kde si brblas sve
b) ja nebudu obhajovat, ani pokracovat v prezentaci (coz jsem exolicitne rekl a zduvodnil), pokud hrozi osklivy nesvar namisto diskuse. Nesnasim dve veci : prazdny zasobnik kdyz jsem napaden a tou druhou je, kdyz se lidi hadaji. Mam rad klid. Ber me jako stareho pana na houpacim kresle s brokovnici na kline.

Offline Vader

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 1 624
  • Pohlaví: Mužské
Re: Tibetský budhismus a jeho přijatelnost
« Odpověď #34 kdy: 23. Říjen 2008, 05:54:00 »
Ovšem je možné, aby někdo, kdo věří v B*ha Abrahámova, Jákobova, Mojžíšova, měl neutrální vztah k šamanismu, který je rouháním proti Němu?

a za stejnych podminek je mozne, aby zbozny clovek mel jen neutralni vztah ke krestanstvi, ktere si rouhacstvim nic nezada s samanismem ?! Ba co hur, nevzyva prirodu ale popraveneho cloveka ! Meris osmerym metrem, Scooolie.
« Poslední změna: 23. Říjen 2008, 06:07:11 od Vader »

Offline Vader

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 1 624
  • Pohlaví: Mužské
Re: Tibetský budhismus a jeho přijatelnost
« Odpověď #35 kdy: 23. Říjen 2008, 05:58:50 »
Nedovedu si příliš představit brutálnější represálie vůči Tibetu, než byla samotná jeho okupace..

Marcelko, a kdy tak zhruba naposled byl Tibet svebytnym statem s vedenim i po svetsku ?

Vodník

  • Host
Re: Tibetský budhismus a jeho přijatelnost
« Odpověď #36 kdy: 23. Říjen 2008, 08:25:15 »
Scooolie: věříte, že nepokřtěné děti přijdou do pekla?

Jinak k Vaší diskusi s Elazarem: obecně metafysická doktrína tvrdí skutečně, že Zlo je absencí Dobra. Absolutní Zlo neexistuje, je to jako ten pojem v mathematice (nepamatuji si), kdy se nějaký graf "nekonečně blíží" k nějaké hodnotě, kterou ale nikdy nedosáhne. Což neznamená, že relativní Zlo na naší, relativní rovině, nemá dost podstatnou zosobněnou existenci, s níž svádíme zápas. Ale je to na dlouhé lokte...

Offline Vader

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 1 624
  • Pohlaví: Mužské
Re: Tibetský budhismus a jeho přijatelnost
« Odpověď #37 kdy: 23. Říjen 2008, 08:53:10 »
Osobne se snazim hledat a likvidovat zlo (nebo "to zle") v sobe. Je to tak vycerpavajici boj, ze popravde nemam cas ani naladu se filozoficky zabyvat Zlem s tim ohavnym velkym Z.

Offline Scooolie

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 2 205
  • Pohlaví: Mužské
    • Eretz.cz
Re: Tibetský budhismus a jeho přijatelnost
« Odpověď #38 kdy: 23. Říjen 2008, 08:57:30 »
Zlo? To je dost relativní záležitost. Pokud je mi známo, tak zrovna satan je počítán v Bibli mezi syny B-žími a v rabínské literatuře existují záznamy o tom, jestli je vlastně "zlý", když přece dělá jen to, co B-h chce a co B-h dovolí. Ani v kabale, která je dualismu plná nelze jednoznačně najít něco jako "démon" - protože i Samael nebo lidé jako Nabuchadnezar, ti všichni jen děla to, k čemu byli B-hem stvořeni.
Zlo je jen pouhá nepřítomnost dobra. Já na "Zlo" nevěřím, to přenechávám zaratuštrovcům  ;D

Zlo není nedostatek dobra, Zlo je protivení se vůli B*ží. Ne každé jednání, které není dobré, musí být zlé. Jsou jednání neutrální. Jestli si dám do čaje kostku cukru nebo ne, není ani dobré ani zlé. Zda při vstupu do dveří dám přednost kamarádovi nebo on mě také nemá žádný hodnotový význam. Popravdě - skutečně dobrého jednání není příliš a skutečně zlého je ještě o něco méně.
Samozřejmě, že všichni, tedy i Ten zlý, mohou jednat jen se svolením B*žím. Nicméně v křesťanském pojetí je to tak, že člověk porušením poslušnosti vůči B*hu si vydobyl svobodu volby, k níž patří i svoboda zvolit Zlo. A B*h tuto svobodu respektuje a Zlému nechává šanci - protože jen svobodná vůle volit Zlo dává také svobodnou možnost volit Dobro. Kdyby B*h tuto možnost volby nenechal, pak by musel lidstvo už na počátku tvrdě ztrestat...

Tedy stručně - Zlo je vzpoura proti B*hu a jeho vůli. A Ten zlý je ten, kdo lidi svádí od B*ha ke všemu možnému jinému. Ať to je genocida, braní Jeho jména nadarmo, mimomanželský sex nebo čtení pohanské literatury...
To je váš pohled, co vám přijde jako zlé, přijde jinmu jako dobré. Co vy považujete za protivení se vůli B-ží bude jiný považovat za její plnění. To je relativní.
Ale vaše definice, že zlo je vzpoura proti vůli B-ží je chybná - jak může být vzpourou, když se nic (a tedy ani to zlo) neděje bez jeho vůle? Když budu považovat za zlo to, co je popsáno v Tóře a Bibli (tj. Korach, zlaté tele, vůbec všechny události spjaté s tiša be-av) - vždyť je to všechno JEHO vůle.


K těm zvířatům...
Citovat
Magie začíná ve chvíli, kdy někdo věří, že nějakými rituály nebo uctíváním si může od vlka tuto schopnost "přičarovat".
A co třeba "odčarovat"? To je také magie? (Nápověda: Kozel pro Azazela  ;))

Hluboký omyl. Samozřejmě se mohu já mýlit, ale rozhodně to není tak, že by bylo relativní, co je správně. Jen se mohu já mýlit. Ale to, co je správně je dané. To, co bylo popsáno v Bibli nebylo jeho přání, ale to, co se stalo proto, že On dal lidem svobodu. B*h dal lidem na základě jejich volby svobodu a proto musí jim dovolit i páchat zlo, přestože tím trpí. Je to jako když rodič sleduje své nezletilé dítě, jak přijde namazané z diskotéky - nepřeje si to, ale patří to k tomu, že mělo svobodu ...

Pokud tak činí B*h, pak je to v pořádku. Pokud tak činí lidé, bez B*žího zmocnění pak není.

Offline Scooolie

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 2 205
  • Pohlaví: Mužské
    • Eretz.cz
Re: Tibetský budhismus a jeho přijatelnost
« Odpověď #39 kdy: 23. Říjen 2008, 08:58:58 »
Bůh je jen jeden.. a já a ani nikdo jiný nevíme, jak komunikuje s kýmkoli druhým..  ;D :D
Amen!

Jak komunikuje jistě nevíme. Ale víme, jaký On je z toho, jak se dal poznat. Pokud věříme, že Bible je Jeho pravdivé slovo, pak víme alespoň zčásti jaký je. A také víme, jaký není - třeba není lhář a nepopírá sám sebe. Proto těžko si představit, že by dával kontradiktorní přikázání Židům a indiánům...

Offline Scooolie

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 2 205
  • Pohlaví: Mužské
    • Eretz.cz
Re: Tibetský budhismus a jeho přijatelnost
« Odpověď #40 kdy: 23. Říjen 2008, 09:00:35 »
Scooolie: věříte, že nepokřtěné děti přijdou do pekla?

Jinak k Vaší diskusi s Elazarem: obecně metafysická doktrína tvrdí skutečně, že Zlo je absencí Dobra. Absolutní Zlo neexistuje, je to jako ten pojem v mathematice (nepamatuji si), kdy se nějaký graf "nekonečně blíží" k nějaké hodnotě, kterou ale nikdy nedosáhne. Což neznamená, že relativní Zlo na naší, relativní rovině, nemá dost podstatnou zosobněnou existenci, s níž svádíme zápas. Ale je to na dlouhé lokte...

Věřím, že nepokřtěné děti budou muset stanout před Soudem. Výsledek bude dle toho, zda hřešily. Tedy novorozeně zemřelé po porodu těžko půjde do pekla, neb těžko stihlo jakkoliv hřešit (porušovat příkázání).


Offline Vader

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 1 624
  • Pohlaví: Mužské
Re: Tibetský budhismus a jeho přijatelnost
« Odpověď #41 kdy: 23. Říjen 2008, 09:01:18 »
Jak komunikuje jistě nevíme. Ale víme, jaký On je z toho, jak se dal poznat. Pokud věříme, že Bible je Jeho pravdivé slovo, pak víme alespoň zčásti jaký je. A také víme, jaký není - třeba není lhář a nepopírá sám sebe. Proto těžko si představit, že by dával kontradiktorní přikázání Židům a indiánům...

V tom se Scoooliem souhlasim; brat to jinak zavani Baha'i.

Offline Vader

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 1 624
  • Pohlaví: Mužské
Re: Tibetský budhismus a jeho přijatelnost
« Odpověď #42 kdy: 23. Říjen 2008, 09:05:08 »
Věřím, že nepokřtěné děti budou muset stanout před Soudem.

Bloude, VSICHNI staneme pred Soudem Sefa Sefu. A dost mozna obstojis lepe nez ja, i kdyz jsi modlar a heretik. Sef vidi vsechno.

Offline Scooolie

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 2 205
  • Pohlaví: Mužské
    • Eretz.cz
Re: Tibetský budhismus a jeho přijatelnost
« Odpověď #43 kdy: 23. Říjen 2008, 09:58:30 »
Věřím, že nepokřtěné děti budou muset stanout před Soudem.

Bloude, VSICHNI staneme pred Soudem Sefa Sefu. A dost mozna obstojis lepe nez ja, i kdyz jsi modlar a heretik. Sef vidi vsechno.

Nééé, to je vy Židi  ;D My sice před soud půjdeme také, ale dostali jsme již milost, tak nám jen bude pokynuto "omilostnění, vy lumpové hříšní, měli jste kliku, že jste se káli a přijali Ježíšovu cestu"...

Offline Vader

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 1 624
  • Pohlaví: Mužské
Re: Tibetský budhismus a jeho přijatelnost
« Odpověď #44 kdy: 23. Říjen 2008, 10:20:20 »
Nééé, to je vy Židi  ;D My sice před soud půjdeme také, ale dostali jsme již milost, tak nám jen bude pokynuto "omilostnění, vy lumpové hříšní, měli jste kliku, že jste se káli a přijali Ježíšovu cestu"...

Pletes se, hruzne se pletes, ale presto nevylucujku, ze me, bidneho, Sef odsoudu k smrti a tebe k zivotu, protoze at se ti to libi nebo ne, Sef soudi i dle skutku. A ja nikterak nepopiram, ze jsem bidny cerv a ty muzes byt zprosten viny, protoze jsi v jadru dobry (ty jedno pravicove prasatko).

chaje

  • Host
Re: Tibetský budhismus a jeho přijatelnost
« Odpověď #45 kdy: 23. Říjen 2008, 10:23:56 »


Měl jsem na mysli v duchovní oblasti. Co se Tibetu týče jsem velmi rozpolcen v otázce, zda jeho (znovu) začlenění do Číny lze nazývat okupací.
[/quote]

To snad nemůžete myslet vážně!!!!! Četl jste někdy něco o okupaci Tibetu? Krutost čínských okupantů byla srovnatelná s krutostí nacistů...mučení...vraždění....nucení mnichů a mnišek k veřejným souložím....



pokud jde o to lidové náboženství, ty citáty z Rozehnalové jsou velmi zajímavé a nepochybně pravdivé...západ hodně věcí vnímá zkresleně, a vnímání buddhismu zidealizovaně bych považovala za nejmenší zlo....horší je zkreslené vnímání Arabů....
Je ale potřeba si uvědomit, že lidové náboženství s magickými praktikami je přirozenou součástí každého náboženství, včetně křesťanství (zde ve velmi rozbujelé míře, ve směsi s předchozím pohanstvím) a včetně judaismu....už před dvěma tisíci lety vznikaly četné magické a astrologické texty, a to jak židovské, tak i křesťanské

zde na diskuzi bych si dovolila tvrdit, že jsme samí intelektuálové, takže logicky ten lidový aspekt tu je potlačen...ale v každém náboženství je 90% lidová magická vrstva a 10% intelektuální vrstva, kterou však obvykle vědci (rovněž intelektuálové) považují za hlavní. Když jsem psala včera o buddhismu, také jsem měla na mysli tuto vrstvu...dalajláma je taky intelektuál a ne běžný buddhista z prostého lidu...proto asi odmítá ty démony apod.

ještě bych chtěla podotknout (aniž bych mířila na nějaký konkrétní příspěvěk nějaké konkrétní  osoby), že jsme ve 21. století a odsouzení cizí víry na úrovni středověkého upalování kacířů (byt virtuálního) považuji trošku pod úroveň. Každé náboženství má své nesporné hodnoty, které zase nemá náboženství jiné. Slepě něčemu věřit a na základě toho odsuzovat vše jiné je omezenost. B-h nám ne nadarmo dal vlastní mozek, abychom se mohli samo rozhodnout a sami posoudit.
Dalajláma psal, že každý by s eměl držet nábožeství svých otců, pokud nemá ke změně velmi závažný důvod. Protože každý z nás je disponován ke konkrétnímu náboženství. Podobně William James (psycholog náboženství) tvrdil, že volba náboženství není rozumová záležitost. Velmi s tím souhlasím. Každý z nás je v nitru nastaven na určitý náboženský směr. Kdybych se měla rozhodnout jen rozumem, judaismus by to nebyl (připadá vám někomu, že býti židem je výhodné? jednoduché?). Ale protože moje duše je židovská, jsem doma jenom v judaismu a na tom se nemůže nic změnit.
To ovšem neznamená, že šmahem odsoudím vše dobré, co přinesly jiné směry.

back to Scoolie: s vaší politickou orientací je logické, že k dalajmámovi nemáte blízko

chaje

  • Host
Re: Tibetský budhismus a jeho přijatelnost
« Odpověď #46 kdy: 23. Říjen 2008, 10:28:04 »
ještě srovnání křesťanství X buddhismus


vnitřní jádro: velmi odlišné
vnější vyjádření, "kult": velmi podobný - svaté obrazy, uctívání různých "svatých" a dalších bytostí, kadidlo, atmosféra...

To platí velmi silně pro katolíky i pravoslavné, méně samozřejmě pro protestantské denominace, které svaté neuznávají
nicméně pokud jde o uctívání "zakladatele", křesťanství zašlo ještě trošku dál...v buddshismu se o B-hu jako takovém prakticky nemluví, ne nadarmo je někdy označován za "náboženství bez B-ha"

Offline Vader

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 1 624
  • Pohlaví: Mužské
Re: Tibetský budhismus a jeho přijatelnost
« Odpověď #47 kdy: 23. Říjen 2008, 10:28:33 »
Chaje, z vetsi casti (prispevek pred tim, ktery predchazi memu) s vami nesouhlasim, presto ode me mate za argumentaci a vyjaderni pocitu bod navic

Offline Scooolie

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 2 205
  • Pohlaví: Mužské
    • Eretz.cz
Re: Tibetský budhismus a jeho přijatelnost
« Odpověď #48 kdy: 23. Říjen 2008, 10:30:53 »
Nééé, to je vy Židi  ;D My sice před soud půjdeme také, ale dostali jsme již milost, tak nám jen bude pokynuto "omilostnění, vy lumpové hříšní, měli jste kliku, že jste se káli a přijali Ježíšovu cestu"...

Pletes se, hruzne se pletes, ale presto nevylucujku, ze me, bidneho, Sef odsoudu k smrti a tebe k zivotu, protoze at se ti to libi nebo ne, Sef soudi i dle skutku. A ja nikterak nepopiram, ze jsem bidny cerv a ty muzes byt zprosten viny, protoze jsi v jadru dobry (ty jedno pravicove prasatko).

Co ti na to mám říci Vadere? Snad jen to, že pevně věřím a doufám, že mě Šéf NEBUDE soudit spravedlivě podle mých skutků. Protože kdo obstojí před Jeho soudem? Já těžko...

Offline Vader

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 1 624
  • Pohlaví: Mužské
Re: Tibetský budhismus a jeho přijatelnost
« Odpověď #49 kdy: 23. Říjen 2008, 10:32:46 »
..v buddshismu se o B-hu jako takovém prakticky nemluví, ne nadarmo je někdy označován za "náboženství bez B-ha"

Jestli to nebude tim, ze budhismus je spise filozofie, nez nabozentvi. Siddhartha Buddha urcite nestal o to, aby se nekdo prohlasoval jeho reinkarnaci a chtel by jen, aby lide nasledovali jeho uceni miru.

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14