Hola lidi, kde dostáváte dobrý nápady vy? Já na dvou totálně nemožnejch místech. Buď na "porcelánu" anebo při venčení čokla. Napadl mne dneska, zatímco on skotačil, jeden suprovej paradox ohledně čárky a pomlčky. Jakej je vlastně rozdíl (podle mne nic moc velkej), když píšem Tatezisn jisovrach s pomlčkou anebo sice plene Velkým písmenem na začátku (Bůh, Otec, Syn človeka, On) ? A vo tom to asi bude. Takže pravdu mají všichni a možnost volby taky. Snad jenom, že psát pánab-oha s pomlčkou jen proto, aby se židi "nezranili" je nedůstojné, i když laskavé. Ale taky nepoučené.
Takže můžeme uzavřít (jen aby to nevypadalo jako jehovistickej katechismus):
1/ Kdo chce Sladkýho nějak uctít - uctí ho i v písemném projevu.
2/ Možností je mnoho
3/ Pomlčka, vynechání písmenka, změna výslovnosti (Kel, Elokim, Hawajah) není přímý halachický diktát (jako ostatně nic v halaše !!) - je to jen nabídka, šance, portál, kterým lze vejít do krásnýho sálu
4/ *mehadrim (ti co micwušky zdoběj) přijali tento úzus, přesně z těch důvodů, který tady zmiňujete, p.s. --- neuvěřitelně respektuju toho, kdo písemnosti se svatým Jménem štosuje a pak pálí, jak se tady vyznal (zahrabat je do prachu - Prach jsi atd.. by bylo ještě cudnější)
5/ Slušnej překladatel myslí
6/ Mám pocit, že jsme téma vyčerpali. (Ale nechci působit jako manipulátor - prostor zůstává otevřený i nadále
7/ Jaké zvolíme téma další (nove) ?
-acb-