Judaismus > Obecná náboženská debata

Židovství a křesťanství - body styčné a body rozdělující

<< < (31/41) > >>

Samuel:

--- Citace: Scooolie kdy 10. Listopadu 2008, 12:43:33 ---...


--- Citace: Samuel kdy 10. Listopadu 2008, 11:12:51 ---
--- Citace: Scooolie kdy 10. Listopadu 2008, 10:16:46 ---Samuel: Ti, kdo žili před Kristem, nebo jej nepřijali jako mesiáše z jakéhokoliv jiného důvodu, budou souzeni před Soudem za své skutky. Problémem je, že podle Ježíšových slov není nikdo, kdo by před takovým soudem dokázal obstát - nikdo není takový, aby svými proviněními proti Zákonu, nepropadl trestu...
...

--- Ukončit citaci ---
Takže pokud tomu rozumím dobře, ti co žili před Kristem a neměli tedy, i kdyby ho hypoteticky chtěli přijmout, k tomu šanci, jsou vlastně z křesťanského hlediska slovy Ježíše odsouzeni k trestu. Promiňte Scooolie, o Ježíšovi křesťané hovoří jako o milosrdném, ale toto mi opravdu moc milosrdné nepřijde. A pokud nic jiného, tak se mi to zdá krajně nespravedlivé.

--- Ukončit citaci ---
Oni nejsou odsouzeni k smrti slovy Ježíše, ale svými skutky. To, co dělali, to bude u soudu posuzováno.
Milost, tedy smazání přestoupení zákona z "trestního spisu", je nesporně milosrdenstvím vůči přestupci. A zda je to spravedlivé? No jistě, že ne! Žádná milost přece není spravedlivá! Co je spravedlivého na tom, že nebude souzen ten, kdo porušoval Zákon? Že dostanou-li milost maličký hříšník a obrovský hříšník, pak oba budou stejně nevinní, přestože ten velký hříšník páchal strašné věci?
Milost udělená přestupci zákona je samozřejmě hrubě nespravedlivá věc. Křesťanství ale není o spravedlnosti a souzení dle Zákona, ale právě o té nespravedlivé milosti.

--- Ukončit citaci ---
Scooolie, nechci rozpoutávat žádný "flame" a o křesťanství toho vím proti Vám žalostně málo, takže mě berte, prosím, s reservou.
Nechci to teď hledat a vkládat sem Vaši přesnou citaci, ale napsal jste cosi v tom smyslu (volně mými slovy), že křesťan vlastně nemusí vůbec na sobě nijak pracovat, je v podstatě jedno, jak se chová, stačí, když věří a přijme Ježíše i krátce před smrtí a má vlastně své jisté. Prostě i kdyby to byl sebevětší gauner a bude věřit v Ježíše, ten mu podle Vás resp. křesťanství zajistí milost.
Víte, pak jsem vcelku rád, že věřím trochu jinak a věřím i v jistou vyšší spravedlnost, než je ta zde na zemi. Jen jako příklad uvedu, že bych se docela nerad někdy setkával s celou řadou ..... (dosaďte co nejméně lichotivé označení), bývalých i současných námi i Vámi nenáviděných nacistických i komunistických zločinců. Přitom podle Vás by jim stačilo tak málo, že ?

daniel lehotsky:
paldi tu dve mena Arkadij srebnik,to som rad ze mal tak sirokocitatelnu tvar.K otazke zachranovania Zidov krestanmi sa vratim k dodrziavaniu micvot a prikazani.Vdaka tomu ludia ziskali dostatok zaujimania moralneho stanoviska.Cital som ze pokial sa pozrieme na ludi,ktori za nacistov poskytovali ukryt Zidom,zistili u nich niekolko spolocnych rysov.Jednym z nich je,ze mali inu vychovu ako priemerny clovek-boli vychovavany neautoritarsky,vychovavany,aby malli sucit s inymi a aby o veciach skor diskutovali a neroboli hned to,co sa im povie.takto sa znizovala ich nachylnost k falosnym ideologiam.Vacsie nebezpecenstvo predstavuje spolocnost nemysliacich ovci(nic proti oveckam)ako spolocnost nezavisle mysliacich ludi.No a Arkadij Gajdam,pribeh dravca ako z kazdej splocnosti.To bol jedinec,ale je horsie ked aj dobrej veci podlahnu tie ovecky.citujem otca Hlinku,,ja som slovensky Hitler,ja tu spravim taky poriadok ako Hitler v nemecku.Pojdeme v jednom tabore hoc aj s Hitlerom alebo s Hortym."Dalej netreba rozvadzat,len tam sa jedna o nepochopenie aj slov Jana.Cize ludia ktory nedosiahli to misto,kde plati Nikto nemoze prist.. a ti co pomahlai tam boli.(Vtom mieste).Na nikoho neutocim,nikomu nechcem vziat jeho nazor,len predkladam nieco na rozmysel.

Scooolie:

--- Citace: Samuel kdy 10. Listopadu 2008, 18:12:55 ---
--- Citace: Scooolie kdy 10. Listopadu 2008, 12:43:33 ---...


--- Citace: Samuel kdy 10. Listopadu 2008, 11:12:51 ---
--- Citace: Scooolie kdy 10. Listopadu 2008, 10:16:46 ---Samuel: Ti, kdo žili před Kristem, nebo jej nepřijali jako mesiáše z jakéhokoliv jiného důvodu, budou souzeni před Soudem za své skutky. Problémem je, že podle Ježíšových slov není nikdo, kdo by před takovým soudem dokázal obstát - nikdo není takový, aby svými proviněními proti Zákonu, nepropadl trestu...
...

--- Ukončit citaci ---
Takže pokud tomu rozumím dobře, ti co žili před Kristem a neměli tedy, i kdyby ho hypoteticky chtěli přijmout, k tomu šanci, jsou vlastně z křesťanského hlediska slovy Ježíše odsouzeni k trestu. Promiňte Scooolie, o Ježíšovi křesťané hovoří jako o milosrdném, ale toto mi opravdu moc milosrdné nepřijde. A pokud nic jiného, tak se mi to zdá krajně nespravedlivé.

--- Ukončit citaci ---
Oni nejsou odsouzeni k smrti slovy Ježíše, ale svými skutky. To, co dělali, to bude u soudu posuzováno.
Milost, tedy smazání přestoupení zákona z "trestního spisu", je nesporně milosrdenstvím vůči přestupci. A zda je to spravedlivé? No jistě, že ne! Žádná milost přece není spravedlivá! Co je spravedlivého na tom, že nebude souzen ten, kdo porušoval Zákon? Že dostanou-li milost maličký hříšník a obrovský hříšník, pak oba budou stejně nevinní, přestože ten velký hříšník páchal strašné věci?
Milost udělená přestupci zákona je samozřejmě hrubě nespravedlivá věc. Křesťanství ale není o spravedlnosti a souzení dle Zákona, ale právě o té nespravedlivé milosti.

--- Ukončit citaci ---
Scooolie, nechci rozpoutávat žádný "flame" a o křesťanství toho vím proti Vám žalostně málo, takže mě berte, prosím, s reservou.
Nechci to teď hledat a vkládat sem Vaši přesnou citaci, ale napsal jste cosi v tom smyslu (volně mými slovy), že křesťan vlastně nemusí vůbec na sobě nijak pracovat, je v podstatě jedno, jak se chová, stačí, když věří a přijme Ježíše i krátce před smrtí a má vlastně své jisté. Prostě i kdyby to byl sebevětší gauner a bude věřit v Ježíše, ten mu podle Vás resp. křesťanství zajistí milost.
Víte, pak jsem vcelku rád, že věřím trochu jinak a věřím i v jistou vyšší spravedlnost, než je ta zde na zemi. Jen jako příklad uvedu, že bych se docela nerad někdy setkával s celou řadou ..... (dosaďte co nejméně lichotivé označení), bývalých i současných námi i Vámi nenáviděných nacistických i komunistických zločinců. Přitom podle Vás by jim stačilo tak málo, že ?

--- Ukončit citaci ---

Ne, ne, ptáte se správně. Já jsem řekl, že ospravedlnění je dle mého názoru z víry samé, bez nutnosti skutků (Vodník jistě nebude souhlasit, ten má to skutkaření jako pravoslavný v popisu práce). Ovšem skutečné obrácení z celého srdce přivodí vnitřní proměnu - NZ o tom hovoří jako "novém narození". Člověk, který projde takovou proměnou pohlíží zásadně jinak (kriticky) na svůj předchozí život.

Milost není důsledkem "přijetí křesťanství", ale důsledkem uvěření v B*ha a v to, že Ježíš svojí smrtí vzal na sebe hříchy světa, včetně mých, které mi budou odpuštěny, pokud o to s hlubokou a upřímnou lítostí nad jejich spácháním poprosím.

B*h dobře zná každou myšlenku každého člověka. Dobře ví s jakou motivací k jakému skutku dochází, dokáže odlišit falešnou zbožnost či obrácení se na víru "naoko", od skutečné proměny srdce. Ošálit B*ha je nemožné. On je vševědoucí, s ním si nelze hrát. A pokud B*h shledá, že se někdo skutečně obrátil, hluboce a upřímně lituje a prosí o milost, skrze Ježíšovu smrt, pak mu odpustí.
Jak už jsem říkal - křesťanství není skutkaření, není to vedení si evidence o tom "co dobrého jsem udělal" a nárokování si na základě toho B*ží přízně. Křesťanství je hluboký pocit vlastní ničemnosti a současně radost, že Pán dal milost a zachránil mě.

Pěkně to vystihují podobenství o celníkovi a farizeovi (Lukáš 10:9-14), o ztracené ovci (Lukáš 11:1-7) a o marnotratném synovi (Lukáš 11:11-31).

Scooolie:

--- Citace: daniel lehotsky kdy 10. Listopadu 2008, 18:57:22 ---paldi tu dve mena Arkadij srebnik,to som rad ze mal tak sirokocitatelnu tvar.K otazke zachranovania Zidov krestanmi sa vratim k dodrziavaniu micvot a prikazani.Vdaka tomu ludia ziskali dostatok zaujimania moralneho stanoviska.Cital som ze pokial sa pozrieme na ludi,ktori za nacistov poskytovali ukryt Zidom,zistili u nich niekolko spolocnych rysov.Jednym z nich je,ze mali inu vychovu ako priemerny clovek-boli vychovavany neautoritarsky,vychovavany,aby malli sucit s inymi a aby o veciach skor diskutovali a neroboli hned to,co sa im povie.takto sa znizovala ich nachylnost k falosnym ideologiam.Vacsie nebezpecenstvo predstavuje spolocnost nemysliacich ovci(nic proti oveckam)ako spolocnost nezavisle mysliacich ludi.No a Arkadij Gajdam,pribeh dravca ako z kazdej splocnosti.To bol jedinec,ale je horsie ked aj dobrej veci podlahnu tie ovecky.citujem otca Hlinku,,ja som slovensky Hitler,ja tu spravim taky poriadok ako Hitler v nemecku.Pojdeme v jednom tabore hoc aj s Hitlerom alebo s Hortym."Dalej netreba rozvadzat,len tam sa jedna o nepochopenie aj slov Jana.Cize ludia ktory nedosiahli to misto,kde plati Nikto nemoze prist.. a ti co pomahlai tam boli.(Vtom mieste).Na nikoho neutocim,nikomu nechcem vziat jeho nazor,len predkladam nieco na rozmysel.

--- Ukončit citaci ---

Váš názor na to, kdo pomáhal je pozoruhodný - a velmi přesný. Pomáhali v drtivé většině lidé s pevným vlastním názorem, nekonformním, často až opozičním. Naopak lidé konformní se rychle přizpůsobili změněným poměrům.

S tím Janem je to hezká hypotéza, nicméně ji vnímám jako snahu změnit jasný význam jasné věty.

daniel lehotsky:
ja by som to nedefinoval ako snahu o nieco.Myslim si ze hovorime o tom istom.citujem,,Ovsem skutocne obratenie z celeho srdca privodi vnutornu premenu-NZ o tom hovori ako o ,,novom narodeni".Ja som hovoril ze prikazmi u Zidov nastava ta zmena(aj ked nemusi alebo len prirodzene pokracuje dany vyvoj jedinca) a u krestanov som nepouzlil,ze hovori o tom NZ komplexne,ale vypichol som konktretum(budte ako deti  a ci kazanie na hore).asi tak.

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 
Navštívit plnou verzi