Judaismus > Obecná náboženská debata
Mesiáni
sad:
Dobry den, eleazare,
takze svetu se prezentuji pouze mesiani "tridy Josef z Arimatie" ?... a procpak je tedy nepocitate?
Nejde o to, co kdo pozrel nebo nepozrel, ale jak se kdo choval ve vztahu k zidum a jinym minoritam...
Btw: To jsem netusila, ze mezi mesiany zuri takovy tridni boj...
daniel lehotsky:
to)Eleazar-,,..tym bol pre nas Jesu a nikto iny.(rabim)-Ale spominany Claude na zaklade svedectva efezskeho biskupa Polykratesa,ze Jan,bol nielen kohenom ale aj didaskalos co znaci rabi.A dokonca,ze tento jochanan nebol brato Jakubovim ani synom Zebedeovym.Lebo Jan Zebedeov bol popraveny s bratom roku 44 ol.Takze dvijity podnet. ;).AD2) a Luther nech bol aky bol,dost pomohol(slobodomilovnejsim)jedincom. ;).
chawwa:
--- Citace: sad kdy 23. Prosince 2008, 18:29:40 ---Mila Chawwo,
dobre vite, ze v NZ "pohled Jakuba" je, a totiz list Jakubuv.
Nebo snad mate na mysli Jakubovo proto-evangelium (to by ovsem znacilo, ze se Jakub spolupodilel na vytvareni Vami zmineneho mytu)?
--- Ukončit citaci ---
Vím,ale ve srovnání s Pavlem docela málo a to byl Jakub pokračovatelem.
eleazar:
--- Citace: sad kdy 24. Prosince 2008, 09:03:31 ---takze svetu se prezentuji pouze mesiani "tridy Josef z Arimatie" ?... a procpak je tedy nepocitate?
--- Ukončit citaci ---
1-Většina obviňování naší sekty z modlářství je kvůli lidem tohoto tipu.
2-Nemám rád Talmud - snaží-li se někdo směšovat Talmud a křesťanství (a ještě takhle prapodivně), tak jej logicky též nemusím.
--- Citace: daniel lehotsky kdy 24. Prosince 2008, 09:08:46 ---Ale spominany Claude na zaklade svedectva efezskeho biskupa Polykratesa,ze Jan,bol nielen kohenom ale aj didaskalos co znaci rabi.A dokonca,ze tento jochanan nebol brato Jakubovim ani synom Zebedeovym.Lebo Jan Zebedeov bol popraveny s bratom roku 44 ol.Takze dvijity podnet. ;).
--- Ukončit citaci ---
Zajímavé je, že Jan po Jakubově popravě justiční vraždě mizí z dějin. (Zmínka v Gal by teoreticky mohla být ještě za života jeho bratra, ale vypadá to, že spíš ne). V Efezu, kde by měl žít, se nijak dějinně neprojevuje.
Kohen nejspíš nebyl, jelikož jeho tatínek měl arabské jméno.(Zabadaiovci byl arabský kmen, se kterým ještě hrdina dnešních dnů, Juda Makkabejský, válčil).
Didaskolos neznačí rabbi, jelikož tento aramejský výraz se v řeckém přepisu objevuje v spouvislosti pouze s Ježíšem.
daniel lehotsky:
to Eleazar,len som citoval Tresmontantov vyklad,tak neviem :).Ale v pripade,ze Jan Zebedeov nieje totozny S Janom Ap.tam ziadny problem v otazke kohena nieje. ;).Somenme na s totoznenie s Lazarom. ;).Lebo Tresy nenasiel jedinu zmienku ze Tento Jan(ap)bol Zebedeovec.A okrem toho,zopakujem opat Jan Z.mal byt popraveny spolu s bratom.Ak je to pravda,tak nemizne,ale odchadza z dejin.
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana
Navštívit plnou verzi