Judaismus > Obecná náboženská debata

Mesiáni

<< < (26/47) > >>

eleazar:
Děkuji sade za citáty.
Nejproblematičtejší mně přijde Iz 11,6-9 (to se skutečně neděje). Ezechiele nechávám stranou, apokalyptika je věcí složitou, některé věci sedí +- na makkabejce, jiné na ně nesedí vůbec.

Bůh je jen Jeden, a to i podle Nového Zákona. Jk 2,19; 1K 8,4; Ga 3,20

Jana jsme tu již řešili, a sama víte, jak obtížné jsou emotivně vypjaté texty, že se dají přeložit (poskládat tak i onak) a v kitejském světě převládla interpretace k avoda zara svádějící.

Já věřím, ne jenom Bůh může odpustit hříchy, viz Mk 2. Tam si to mysleli a ukázalo se, že to umí i místní tesařský mistr a rabín v jedné osobně. Holt paradox je nejlépe potvrzen svojí existencí.

Vadí-li Vám, že Ježíš nechal lidi, aby se mu klaněli, tak jednak by nebyl v Jišajově potomstvu první :P a druhak to nikomu ani Jeho odpůrcům (!!!) sic to pohošující nepřišlo.

Argumentuje-te li mi 1J 5,7, tak se prosím podívejte na verzi, jelikož tento verš obsahuje latinský protrojční dodatek, který řečtina neobdsahuje (Jan jej tam nedal, ale nějaký přehorlivý trinitář), nevím, možná to někdo přeložil i s tím.

a děkuji za inspiraci

sad:
Mily eleazare,
krestanstvi neni duchovnim ditetem pouze zidovskeho myslenkoveho sveta – je potomkem take (a predevsim) reckeho, ba helenistickeho myslenkoveho diskurzu. Cehoz jste ostatne dukazem, pokud zvladate rectinu a latinu, ale hebrejstinu a aramejstinu nikoliv.

Ne, dekuji, nepodivam. Vskutku, jak jsem stastna, ze B-h, ke kteremu se utikam je B-hem Jedinecnym (ne toliko Jednim) a hlavne netelesnym.

Inspiraci? Vzdyt Vy ani neznate texty, ktere povazujete za svate...
  

chawwa:
pro Sad, nevím, který příspěvek máte na mysli a o úpravě se nepamatuji ???. A zajímavé je i to, co nadhazujete např. smírčí oběť,narození z panny apod. Podle mně, by si každý mesián měl položit otázku,jestli potřebuje mít tu "nálepku" nebo ten "štít"... V globálu-čekají všichni,akorát každý po svém.Jedni na příchod, druzí na návrat a další na... Šlo mi o to, že nedochází k porušování smlouvy s Bohem a tudíž vyloučit je z pospolitosti Izraele mi příjde trošku mimo mísu.Ale vím,že judaismus to takhle má-myslíš si, že je mesiáš ...tak šup s Tebou ven.Ikdyž nevím,co je na tom špatného, když ho někteří měli za svého učitele či proroka.Mohlo by se říct, že byl určený k tomu, aby lidi vrátil k Tóře, bez nějakých dodatků. Chápu, že právě určité skupině lidí se tím mohl pěkně dostat pod kůži a začal být politicky docela nevhodný.Nebo další mohli využít duchovní i politické krize k tomu,aby toho Ješuu použili pro své plány. Ale to jsou jen mé úvahy. Pro život s Bohem a praxi není důležité, jestli veřím v ha-mašiach. A pokuď příjde, tak to bude jen samé plus..
pro Elazara-možná se špatně vyjadřuji nebo je zakopaný pes někde jinde. A co vy a ten kompot? Kdyby jste třeba někdy přišel, jestli jednodruhové nebo můžem míchat, či jak sad -za syrova  :D :Djupí jou.. a šavua tov

eleazar:

--- Citace: sad kdy 18. Prosince 2008, 22:59:07 ---Inspiraci? Vzdyt Vy ani neznate texty, ktere povazujete za svate...

--- Ukončit citaci ---
Je mi to opravdu líto, ale veškeré jevy, popsané na +-1000 stranách Tenachu si opravdu vysvětlit neumím. :-[
Pomoc se vždy hodí :-*

sad:
Dobry vecer, eleazare,
NZ se pro Vas rovna TaNaCH?...

S pranim hezkeho vecera jakoz i celeho nadchazejiciho tydne vsem
sad

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 
Navštívit plnou verzi