Judaismus > Obecná náboženská debata

Klerofašismus

<< < (4/31) > >>

Míla:
Vážení pánové Petahyahe a Eleazare, domnívám se, že o této době jsem toho přečetla hodně a domnívám, se, že na naších stránkách takováto obvinění, které může napsat kdekdo (nechci být vulgární) prostě bez důkazů nepatří. Promiňte, ale zcela jednoznačně se stavím za názor Scooolieho. A já za sebe bych to vyloučila. Příště si rozmyslete, co píšete. Zdraví Míla

eleazar:
ad kazneni moji osoby:
Napsal jsem, ze Teitelbaum rozhojnil svou popularitu, kterou by jako predstaveny sedmihradske chasidske pospolitosti v Szetmernemeth asi nikdy nemel, kdyby:
1-spousta chsidskych dynastii nebyla vymrena <- soa
2-si nepretahl stoupence vymrelych dynastii
3-nehlasal primitivne utopicky antisionismus
4-nezastresil svou osobou vetsinu americkych zidu, keri po 2WW postradali duchovni oporu
5-zustal v Szetmernemeth a nedelal karieru v Brooklynu

Jezekiel 33,2-6:
Lidský synu, mluv k synům svého lidu a řekni jim: Uvedu-li na některou zemi meč, lid země si vybere ze sebe jednoho muže a ustanoví jej strážcem. Když spatří, že na zemi přichází meč, zaduje na polnici a bude varovat lid. Uslyší-li kdo hlas polnice, ale nedá se varovat a meče přijde a zachvátí jej, jeho krev padne na jeho hlavu. Slyšel hlas polnice, ale nedal se varovat, proto jeho krev padne na něj; kdyby se byl dal varovat, byl by se zachránil. Jestliže však strážce uvidí meč přicházet, ale nezaduje na polnici a lid nebude varován a meč přijde a zachvátí někoho z nich, ten bude pro svou nepravost zachvácen, ale strážného budu volat za jeho krev k odpovědnosti.!

Jak jiste Scooolie vi, tak jsem zasadne proti souzeni a posuzovani lidi ad hoc. Proto pripominam, ze netvrdim, ze Teitelbaum je odpovedny za smrt sedmihradskych zidu, ale nekdo mohl ci mel vedet, ze ten mec, co prisel na polske a sovetske zidy je madarskym zidum az moc blizko, a pouze tvrdim, ze nemuzeme vyloucit, ze touto osobou byl prave Teitelbaum a neni nase vec toto rozsuzovat. Ten, kdo bude volat pripadnou osobu k odpovednosti je podle slov proroka Nekdo jiny.

Stejne tak neminim soudit Teitelbauma, jestli byl ci nebyl tim nehodnym pastyrem, kdo ma zajem, necht si precte nasledujici kapitolu Ez 34, tak je vse vypsane dopodrobna.

Samuel:
Já bych na dva výše zmiňované pány nebyl tak přísný a rozhodně bych neřekl, že je zde absolutní nedostatek důkazů o jisté formě viny.
Doporučuji pozornosti závěry soudu v Israeli z roku 1955 ze sporu proti Malkíeli Gruenwaldovi, který byl zažalován právě za pomluvu Rudolfa Kastnera ("Kastnerův vlak").
Bylo mimo jiné vysloveno soudcem Halevi, že "prodával duši ďáblu", bylo řečeno, že záchranou Židů ve vlaku nejsou li současně varováni ostatní, že se nejedná o "přesídlení", ale deportaci do Osvětimi, obětoval Kastner většinu za vybranou menšinu. Bylo řečeno, že "Kastnerův vlak" byl v podstatě dar (i když bohatě zaplacený zlatem, penězi a diamanty). Hlavním cílem kromě hmotného prospěchu zainteresovaných nacistů byla spolupráce s Židy ve výsadním postavení, kteří mohli svým vystupováním zabránit panice a konstatovalo se, že takové jednání se rovná spolupráci v nejúplnějším slova smyslu.
Nejvyšší soud sice v roce 1958 výrok tohoto soudu zrušil, ale toto se stalo až po Kastnerově smrti po atentáty v roce 1957 a otázkou je, nakolik bylo rozhodnutí tohoto soudu ovlivněno atentátem na Kastnera.
Představa, že Rabbi Teitelbaum v roce 1944 neměl tušení, co se skrývá za deportacemi Židů, je opravdu dost iluzorní. Především pak s poukazem na onu finanční a hmotnou odměnu nacistům za vypravení "Kastnerova vlaku". Ty prostředky do toho nedal Kastner ze svého, to je jistě každému jasné.
Možná, že nexistuje přímý důkaz o Teitelbaumově vině, ale těch nepřímých by se myslím dalo najít dost na to, aby to zpochybnilo jeho morální kredit.

petahyah:
Naopak důkazů přímích i nepřímých je dost. Jsou známa jména polských Židů, kteří uprchli z vyhlazovacích táborů do Maďarska a informovali Teitelbauma (a nejen jeho). Tajemstvím nejsou ani jednání s Eichmannem. Teitelbaum nenáviděl sionisty, kteří vyzývali Židy ze Satmáru (Satu Mare) a z žup Bihar a Arad k odchodu do Palestiny. Sionisté, které Teitelbaum vnímal jako konkurenty, předkládali důkazy o tom co se děje na východě, ale alija byla proti tomu co Teitelbaum hlásal. Teitelbaum využil veškerý svůj vliv, aby zabránil co nejvíce lidem odejít do vlasti předků a tím většině z nich podepsal ruzsudek smrti. Ještě by se dalo chápat, proč by chtěl Teitelbaum posílat do plynu své nepřátele sionisty, ale on do táborů smrti poslal i své stoupence a žáky, zatímco se s Eichmanemm dohodl na své záchraně. Teitelbaum věděl, že když svým Chasidům řekne - jedete do pracovních táborů, bude to podobná služba jako u (židovských a cikánských) pracovních jednotek v Maďarsku, nic se vám nestane - ze jej poslechnou a že půjdou na jistou smrt. Teitelbaum obětoval tisíce svých stoupenců - žaků, žen, starců, dětí,...aby si zachránil svůj život. >:( Jako chucpe mi přijdou informace na stránkách spojených s jeho ideologií - tam se tvrdí, že byl do Švýcarska PROPAŠOVÁN!!!! Teitelbaum se nestiděl v roce 1946 dejít do Palestiny. >:(

petahyah:
Teitelbaum měl k dispozici MIMO JINÉ i zprávu Vrby a Wetzlera! Přestože věděl co se s maďarskými Židy stane, tvrdil jim, že je to sionistická propaganda a že jedou do pracovních táborů. Deportace zastavil až admirál Miklós Horthy, který byl k tomu dotlačen papežem, Rooseveltem a švédským králem.

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 
Navštívit plnou verzi