Judaismus > Obecná náboženská debata
Lze pouzit koberecek typu "muslimak" ?
daniel lehotsky:
Mily Vadere,mozete mi povedat,kto sa spolupodiela na ,,vytvoreni,stvoreni"noveho jedinca,cloveka,dietata?podla jidiskajt.
Karels:
Pro odlehčení, snad se to nikoho nedotkne - Pekelný humor Rowana Atkinsona - https://www.youtube.com/watch?v=0-QMzRNdTfY
Vader:
--- Citace: daniel lehotsky kdy 4. Ledna 2009, 18:22:28 ---Mily Vadere,mozete mi povedat,kto sa spolupodiela na ,,vytvoreni,stvoreni"noveho jedinca,cloveka,dietata?podla jidiskajt.
--- Ukončit citaci ---
Proc me chcete vmanipulovat do situace, kdy odpovite "Ha ! Vidis, HaShem je tam taky !" ? To je preci nesmyslna argumentace. Ja jsem se ptal, jak je mozne, ze se B-h potrebuje narodit. Nebo se tu snad bavime o recke mytologii ?
BTW pri novozakonnim "druhem prichodu" Nazaretskeho - proste prijde, nebo se zase bude obtezovat rozenim ? A jestlize jen tak prijde, proc to neudelal i pred 2000 lety ?
Elazar:
--- Citace: Karels kdy 4. Ledna 2009, 18:06:11 ---
--- Citace: sad kdy 4. Ledna 2009, 09:59:22 ---Dobry den, eleazare,
kentauri, avatari, boho-clovek ani syn B-zi proste nepatri z hlediska zidovstvi k tem, jimz by se melo slouzit, a jez je radno poslouchat. Jinak receno: Zase je tu neresitelny rozpor (a spor) o to, co jest sluzba B-hu a co modlosluzba...
--- Ukončit citaci ---
Je mi líto sad, ale mýlíte se: Na naší, tedy křesťanské „straně“ je jedna zásadní námitka vám židům; „A byla mu dána (Synu člověka) vladařská moc, sláva a království, aby ho uctívali všichni lidé různých národností a jazyků. Jeho vladařská moc je věčná, která nepomine, a jeho království nebude zničeno.“ (Daniel 7:14) Aramejský výraz pro termín „uctívání“ v tomto verši je פּלח [PALACH] /aramejský slovesný kořen/. Ve Starém zákonu (v Tanachu), se objevuje 10×, konkrétně 9× v knize Daniele a jednou v knize Ezdráše a vždy jde o bohoslužbu. Ve všech těchto biblických textech jde o uctívání samotného Boha. Syn člověka podle výše uvedeného biblického textu z knihy proroka Daniele přijímá úctu, která přináleží jedině samotnému Bohu. Což „legalizuje“ můj vztah k Ježíši Kristu – modlitby, chvály, tímto se mohu s důvěrou k Ježíši obracet.
Nenutím Vám to, ale jenom bráním mou a potažmo křesťanskou legitimitu v adoraci Ježíše...
--- Ukončit citaci ---
Celý tento argument má jeden drobný háček a to i pokud přijmu tvůj výklad slova pelach jako "služba B-hu" - jak chceš "dokázat", že bar enoš, tedy syn člověka - a žádný bohočlověk nebo syn B-ží - je Ježíš z Nazareta, a aby nedošlo k mýlce, tentýž, o němž se píše v Evangeliích? ;) To nedokážeš, tomu můžeš jedině věřit.
To, co psala sad, je naprosto správně - synu B-žímu ani bohočlověku se neslouží ani mu nenáleží úcta - minimálně podle Tanachu ne. Ta náleží někomu úplně jinému.
sad:
Dobry vecer, Karelsi,
hebrejstina jakoz i aramejstina jsou jazykem vyjimek; navic nektere slovesne koreny maji mnoho vyznamu. Divam-li se do sveho slovniku, vidim u aramejskeho korene פלח jako preklad:
a) pracovat
b) slouzit B-hu, bozstvu ci cloveku
c)nutit
d) sekat; kopat; prorazit atp.
U odvozeneho substantiva pak: kus; cast; fragment atp.
Krestanstvi tradicne vztahuje nektere prorocke vyroky na osobu Jezise, nakolik je tato praxe legitimni nevim; kazdopadne jsem Vam vdecna, ze mi "to" nenutite (zase ten koren פלח)...
Zustavam s pozdravem
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana
Navštívit plnou verzi