Judaismus > Rabín odpovídá na Vaše dotazy

Proselyté jsou pro Izrael obtížní jako boláky. (Jevamot 47b)

<< < (2/2)

Dan:

--- Citace: Jeitteles kdy  9. Května 2016, 16:56:47 ---Vycházel bych z celého komplexu. Jsou to zkušenosti. Je potřeba z nich vycházet s rozumem, citem, s vědomím kontextu, ne fundamentalisticky, ne doslovně, nevytrhávat z kontextu. Prvním konvertitou byl přece Abraham. Přečtěte si Lech Lecha, to je cesta konvertity. Upřímní konvertité nemohou být pro Izrael obtížní jako boláky.

--- Ukončit citaci ---

Abraham přece nekonvertoval k judaismu ani se nepřidal k ňákej existující náboženskej skupině, ale dobrovolně přijal a začal vyznávat monoteismus. Protože rabín Chelbo žil ve třetim století, podobně jako autoři dalších protikonvertitskejch výroků, vodhaduju že to byla ňáká frustrace z úspěšný křesťanský misie, protože elastičtější, nenáročnější a otevřenější křesťanství přetáhlo velkou část židovskejch konvertitů a nežidovskejch lidí přidruženejch k židovskejm komunitám vo kterejch se zmiňujou římský a řecký zdroje. Křesťani se židovskejm misionářum vysmívali: Běda vám, zákoníci a farizeové, pokrytci! Obcházíte moře i zemi, abyste získali jednoho novověrce ...... (Matouš 23:15) Vtipný je, že mnoho z těch co byli a sou protikonvertitský můžou bejt sami potomci konvertitů, nedonutil snad Jochanan Hyrkanos přijmout judaismus Idumejce, nedonutil snad Jehuda Aristobulos galilejský Iturejce a nedonutil snad Saša Janaj přijmout část helenizovanejch levantinců z pobřežních měst (část jich přijala judaismus dobrovolně)?! A co konvertiti Babylónu, Persie a Egypta (o kterejch píše Filón nebo JF)? A mnozí z národů země se připojovali k židům, neboť na ně padl strach ze židů. (Ester 8:17)  >:D

zoom:
Pro hlubší pohled do problematiky doporučuji knihu Daniela Mayera - Konverze k judaismu https://www.antikvariat-judaica.cz/content/konverze-k-judaismu-v-zrcadle-%C5%BEidovsk%C3%A9-%C3%BAstn%C3%AD-tradice-historie

Jeitteles:

--- Citace: Dan kdy 10. Května 2016, 09:22:13 ---Abraham přece nekonvertoval k judaismu ani se nepřidal k ňákej existující náboženskej skupině, ale dobrovolně přijal a začal vyznávat monoteismus. Protože rabín Chelbo žil ve třetim století, podobně jako autoři dalších protikonvertitskejch výroků, vodhaduju že to byla ňáká frustrace z úspěšný křesťanský misie, protože elastičtější, nenáročnější a otevřenější křesťanství přetáhlo velkou část židovskejch konvertitů a nežidovskejch lidí přidruženejch k židovskejm komunitám vo kterejch se zmiňujou římský a řecký zdroje. Křesťani se židovskejm misionářum vysmívali: Běda vám, zákoníci a farizeové, pokrytci! Obcházíte moře i zemi, abyste získali jednoho novověrce ...... (Matouš 23:15) Vtipný je, že mnoho z těch co byli a sou protikonvertitský můžou bejt sami potomci konvertitů, nedonutil snad Jochanan Hyrkanos přijmout judaismus Idumejce, nedonutil snad Jehuda Aristobulos galilejský Iturejce a nedonutil snad Saša Janaj přijmout část helenizovanejch levantinců z pobřežních měst (část jich přijala judaismus dobrovolně)?! A co konvertiti Babylónu, Persie a Egypta (o kterejch píše Filón nebo JF)? A mnozí z národů země se připojovali k židům, neboť na ně padl strach ze židů. (Ester 8:17)  >:D

--- Ukončit citaci ---

Jak jsem psal, většina výroků je historicky podmíněna.

Pokud jde o Abrahama, berte to jako určité přirovnání. Fakticky se jednalo o "konverzi" . Známá slova - "Odejdi ze své země, ze svého rodiště a svého otcovského domu a jdi do země, kterou ti ukážu!" - chápeme skutečně, ale zároveň jsou velice obrazná a je za nimi strašně mnoho, přitom to je přece i cesta konvertity.

Kniha Daniela Mayera, kterou doporučil zoom, je uvozena výrokem - "Milujte tedy příchozího, neboť jste byli příchozími v egyptské zemi." (Deuteronomium 10,19). Jestliže se chcete o problematiku konverzí a proselytů více zajímat, taktéž tuto knihu doporučuji.

Navigace

[0] Index zpráv

[*] Předchozí strana

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 
Navštívit plnou verzi