Od předání Tóry Mošemu rozhodně ne. Výrok je podmíněn zkušeností z doby, kdy se projevili jako zdroj potíží pro obec. Jako reakce na to byli zájemci o konverzi prověřováni s velikou obezřetností a jejich motivace zkoumána do hloubky.
A jsou i jiné pasáže:
Abraham získal proselyty mezi muži a Sára mezi ženami. Každý, kdo přivede pohana blíže (k B-hu) a obrátí jej, jako by jej stvořil. (GnR XXXIX, 14)
Svatý, budiž pochválen, rozprášil Izraelity do exilu jedině proto, aby se k nim připojili proselyté. (Pes. 87b)
A tedy i nežid, který je poslušen Tóry, je roven veleknězi. (Sifra k 18, 5)
(B-h) miluje proselytu. (Dt 10, 18)
Hojnost podobných výroků jenom dokládá, že Izraelita a konvertita byli považováni za zcela rovnocenné.