Všeobecná kategorie > Historie Izraele
Chazarska teoria
Elazar:
--- Citace: eleazar kdy 8. Července 2008, 16:08:03 ---
--- Citace: Elazar kdy 8. Července 2008, 08:39:10 ---Podle halachy se levitství dědí po otci. Levitka, co se někde s někým zapoměla tudíž nemůže být matkou levity....
--- Ukončit citaci ---
A jak si vysvetlis, ze synove Davida byli knezimi? (2S 8,18)
--- Ukončit citaci ---
Slovo כהנים může mít různé významy (stejně jako אלהים, které má někdy význam "soudci" a někdy "bohové"). Targum ho překládá jako רברבין, tj. knížata, princové, vyšší (kasta), v.i.p..
Radak tento pojem vykládá jako významnější i co se bohatství týče, neboť byli bohatší než všichni ostatní. V kronikách (1 Paralipomenon 18:17) se píše v takřka identickém verši, že byli první vedle krále (tj. jeho následníci, pobočníci, zástupci) a naši učeni říkali, že byli jako talmidej chachamim. A proč byli nazýváni kohanim? Protože co dělá kohen gadol? Bere si díl (z obětiny) jako první (Lv 2,3), tak i talmid chacham si bere svůj díl jako první.
Elazar:
--- Citace: petahyah kdy 8. Července 2008, 17:15:15 ---Podle mě je rozdíl mezi funkcí kněze a dědičností kněžství. Pozice kněží vykonávali někdy lidé nekněžského, nelevitského nebo dokonce neizraelitského původu.
--- Ukončit citaci ---
Ne, není. Na takto. Samozřejmě, člověk který je původem kohen, nemusí být kohen jako kněz v Chrámu, ale kněz v chrámu musí být kohen rodem. Pokud je to jinak, pak je to špatně. V Bibli je jen jeden případ a to s oním יחנן בו גרשם בן מנשה, co sloužil jako kněz danovcům (ale to byl přeci jen aspoň levita).
petahyah:
Kněz v Chrámu musí být kohen rodem, naprostý souhlas. Pokud vím, tak v severním Izraeli plnili funkci kněží i ne-izraelité a to z důvodu nedostatku kohenů, kteří byli v té době ve vyhnanství. Také Samaritáni, museli improvizovat po smrti posledního kněze z linie Eleazar a mají své Velekněze z vedlejší větve Itamar.
Navigace
[0] Index zpráv
[*] Předchozí strana
Navštívit plnou verzi