Autor Téma: Amira Hass novinářka nebo zrádkyně  (Přečteno 8140 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Offline cogavec

  • Plný člen
  • ***
  • Příspěvků: 140
Amira Hass novinářka nebo zrádkyně
« kdy: 5. Dubna 2013, 00:12:12 »
Házení kamenů je životu nebezpečné.Ještě nebezpečnější je použití vrhacího praku,v rukou odborníka by se to dalo přirovnat k pistoli.Mám menší krátkou zkušenost se střelbou prakem.Použil jsem prak vyrobený ze syntetické tkaniny zvané dederon.Výrobní cena asi 10 Kč.Délka času výroby 5 minut.Vystřihl jsem pás nůžkami dlouhý 130 cm,široký asi 15 cm.Jeden konec jsem dvakrát omotal kolem ukazováčku,druhý konec jsem přiložil k ukazováčku a sevřel palcem.Díky praku se ruka jakoby prodloužila o 60 cm.Použil jsem techniku na jeden švih,či-li žádné točení,pustil palec,a střela o váze 260 gramů letěla do vzdálenosti 105 dlouhých kroků(přibližně 105 m),to byl amatérský hod.Hodil jsem dvakrát dále než obvykle.Kámen štípal dřevo suchého stromu,který sloužil jako terč,na ten jsem střílel z větší blízkosti.S delší verzí praku doletěla střela na vzdálenost 115 dlouhých kroků(přibližně 115 m).To byl nejdelší hod.Ke střelbě vrhacím prakem se používají kameny o váze 50-500 g,dají se s ním střílet i šipky,a jednoduchou úpravou je možno tím samým prakem střílet jak kameny,tak šipky.Rychlost střely závisí od schopnosti střelce,délky praku,a váhy projektilu.Rychlost střely se pohybuje 20-80 m/s,záleží,kdo střílí.Největší problém představuje přesnost střelby.Ta se dá nacvičit,jak dokazují baleárští prakostřelci.Když se měřila energie střel,které vypustili z praku zruční střelci,tak tam byly hodnoty přesahující 400 J.Pro srovnání uvedu některé pistole:Pistole Glock 28 má úsťovou rychlost střely 275 m/s,úsťovou energii 235 J,pistole Glock 34 má úsťovou rychlost střely 370 m/s,úsťová energie střely 550 J.Samozřejmě záleží,jaký typ střeliva se používá.Uvedu některé pozoruhodné výkony prakostřelců:Vernon Morton odeslal těžkou střelu o váze 283,5 g do vzdálenosti