Judaismus > Obecná náboženská debata

Počítání Omeru

(1/10) > >>

Tamar:
první čtyři dny jsem prošvihla, dám jen odkazy, ale dál to třeba už budu stíhat..:-)))

https://web.me.com/rebbi/omer/the-blog/omer-1-the-hesed-in-hesed.html
 
 


https://www.meaningfullife.com/torah/holidays/8b/Your_Guide_to_Personal_Freedom_-_Week_1.php


Day 1 - Chesed of Chesed 

Day 2 - Gevurah of Chesed 


Day 3 - Tiferet of Chesed   

  Day 4 - Netzach of Chesed



Tamar:

5. den Omeru: Hod v Chesed





היום חמישה ימים לעומר
Hajom chamiša jamim la-Omer
"Dnes je pátý den omeru“

Hod je záludné slovo. Může znamenat "krása" nebo "sláva". A rabbi Haber zdůrazňuje, že je příbuzné se slovem „toda“, což znamená „poděkování“ nebo „přijetí“. Takže jeden způsob, jak chápat Hod v Chesed, je rozměr milosrdenství, které je vděčné za to, co dostáváme z lásky. To nás může naladit k vděčnosti za to, co dostáváme, aniž bychom si to zasloužili, aniž bychom pro to cokoli udělali.

Tato myšlenka je krásně zachycena v modlitbě, která již tradičně zahrnuje první slova, která říkáme, když ráno otevřeme oči:
Mode ani l'fanecha, Melech chai v'kajom, še-he-chezarta bi nišmati b'chemla, rabba emunatecha.
Děkuji ti, Králi živý a věčný, žes mi vrátil mou duši ve Své milosti, tvá věrnost je neskonalá.

Otázka: Za co jste nejvíce vděčný? Za co ve svém životě byste mohli z celého srdce říct nadužívanou frázi: "Díky Bohu", tak, že byste to mysleli smrtelně vážně?

Akce: Poděkujte dnes nějaké osobě, se kterou běžně komunikujete – pokladní v samoobsluze, nebo poslíčkovi, který vám nosí noviny.
Podívejte se tomu člověku do očí a myslím to opravdu vážně.
Naši rabíni radí, abychom pěstovali povědomí o vděčnosti tím, že řekneme nejméně 100 požehnání denně. Zkuste dnes říci nějaké děkovné požehnání nahlas. Pokud neznáte odpovídající požehnání hebrejsky, improvizujte v jazyce, který znáte.
 



podle Rabbi Steve Folberga
https://web.me.com/rebbi/omer/the-blog/omer-5-the-hod-in-hesed.html

Tamar:
6. den Omeru: Jesod v Chesed

היום שישה ימים לעומר



Trvalá láska potřebuje vytvoření pouta. Pocit sounáležitosti, který oživuje lásku ve společném úsilí. Důvěrné spojení, spříznění a náklonnost, ze které mají oba prospěch. Tato vazba nese ovoce, plody se zrodily ze zdravého spojení.
Cvičení pro den: začněte budovat něco konstruktivního společně s milovanou osobou

podle rabbiho Simona Jacobsona

Tamar:
 dnes – v pátek večer..


7. den Omeru: Malchut v  Chesed

היום שבעה ימים לעומר


 Zralá láska přichází skrze osobní důstojnost. Intimní pocit ušlechtilosti a vznešenosti. Poznání svého jedinečného místa a přínosu tomuto světu.. Každý vztah, která je vysilující a narušuje lidský duch nemá s láskou nic společného.. Aby láska byla kompletní, musí mít rozměr osobní suverenity..
 Cvičení pro den: Vyberte ten aspekt ve své lásce, který posiluje vašeho ducha a obohacuje váš život – a oslavte ho.
 

Tamar:
  Druhý týden - GvuraJe-li Chesed podstatou lidského vyjádření, je Gvura způsob jakým vyjadřujeme lásku. To dává našemu životu a lásce směr a zaměření. Vemte si laserový paprsek: Jeho účinnost spočívá v soustředění a koncentraci světla jedním směrem. Gvura - disciplína a míra – soustřeďuje a řídí naše úsilí, naši lásku ve správném směru. Dalším aspektem je Gvura - respekt a úcta. Zdravá láska vyžaduje respekt k tomu, koho milujete.


8. den Omeru: Chesed ve Gvura
Základním motivem v ukázněnosti je láska. Proč kontrolujeme naše chování, proč jsme si určili normy a očekáváme, že je lidé přijmou? - jen kvůli lásce. Dokonce i rozsudek „vinen“ je projevem lásky. Jinými slovy, trest není pomsta, je to jen další způsob, jak vyjádřit lásku „ošetřením“ něčeho neetického v životě. Tolerance osobnosti člověka by nikdy neměla být zaměňována s tolerancí jeho chování. Naopak: láska k člověku zahrnuje chtít pro něj to nejlepší a tedy pomoci mu vyvarovat se jakékoliv nedokonalosti.

 
Chesed ve Gvura je sebekontrola v lásce, uvědomování si vnitřní podstaty lásky. Je to rozpoznání vaší osobní osobní kázně a sebekontrola, kterou očekáváte od ostatních, je jen vyjádřením lásky. A ta přichází skrze cvičení. Je to pochopení, že nemáme právo soudit ostatní, máme pouze právo milovat je a to zahrnuje chtít vše, co je pro ně nejlepší.

 
Zeptejte se sami sebe: když někoho soudím a kritizuji, je to vždycky proto, že mě to rozčiluje? Není v tom skrytá určitá spokojenost z jeho selhání? Je tím důvodem skutečně láska?

 
Cvičení pro den: Před tím, než někoho zkritzujete, rozmyslete si dvakrát, jestli to skutečně chcete udělat jen z důvodu péče a lásky.

 
podle rabbiho Simona Jacobsona

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 
Navštívit plnou verzi