Nejprve dovolte omluvit absenci článku na hlavní stránce - tento týden je to problém kapacitní na straně redakce, nikoliv snaha vynechat tuto záležitost.
Co se Haarecu týče, tak nutno uznat, že Chaje je vůči levičákům velmi zdvořilá, pokud tento plátek označuje za "poněkud"
A co se věci samé týče, tak je to bohužel obdoba toho, co se děje i v USA a EU. V Británii už křesťanská společenství prohrála soudy o to, když chtěla jako své civilní zaměstnance jen věřící (údajně jde o nedůvodnou diskriminaci, co na tom, že ateista nebo jinověrec prostě má problém chápat význam řady věcí v činnosti společenství). Čekám jen, kdy i v ČR si kdosi vysoudí, že jako ateista nebo mohamedán má právo být třeba kostelníkem nebo ředitelem židovské školy... Je to ona posedlost rovností a nedostatek ochoty respektovat autonomii věřících i nevěřících (stejně tak si umím představit, že ateistická škola odmítne zaměstnávat věřícího učitele). Je to prostě otázka filosofického pohledu na svět. Zda je oprávněné rozlišovat (diskriminovat) podle vůle majitele/zakladatele/členů nějaké komunity či zda rovnost musí být vždy a všude. Není to ovšem otázka s jednoduchou a jednoznačnou odpovědí. Ony v USA soukromé kluby, kam měly "Jews and Negroes" vstup zakázán, také jen respektovaly vůli svých členů....