to zoom. Vracím se, a omlouvám se. Je to velmi dobré. V první části, kde se srovnává Korán a různorodá Bible je skutečně podstatné, že Muhammad slyšel něco o tóře, něco o učení Kristově a v záchvatovitých stavech to amalgamoval do 114 veršů, které jsou alfou a omegou pro každého muslima. Přidáme-li hadísy,(třeba Bucharího) jsou to tvrzení o skutcích. Slyšel a řekl. Opravdu, pro Angličana snůška "hearsay". Ostatně, máme-li všichni Hrbkův překlad Koránu, a víme-li, jakými peripetii tento arabista prošel, klidně můžeme konstatovat,že Korán vydaný v carském Rusku (Jekatěrinburg, 19. století) je "poněkud bojovnější" než soft verze překladu Hrbkova. Nejbližší souvěrec mi tuto cennou knihu možná půjčí, abych to mohl s čistým svědomím dokladovat. (Dělí nás dva rybníky, les, pole...a zkušenost). Ke dvojce bych poznamenal, že novinkou je, že místo dár al harb a dár al kitab, čili území válečných-nepřátelských a území lidu knihy (nás a křesťanů) bylo ono naše území- vypuštěno. Islám se sem k nám vloudil jezinkovskými prstíky afrického a arabského socialismu, baasistického nacionalismu Michela Aflaqa, starého fašisty, láskou našich dívek k Násirovi a jeho studentům i studiem kaddáfíovské Zelené knihy I-III. To, co vypadalo jako začátek politických teorií v arabských zemích (a sami si jistě na některé další vzpomenete), bylo předstupněm onoho tmářství, které požírá- Karkulky. Ano, válka je mír,mír je válka..neznal ten Orwell nikoli technikou budoucnost, ale vždyislámskou současnost ...bod třetí. Vrátím se ke Koránu. Zlo je nutno přesně pojmenovat. A nepochybně s ním i bojovat (byť z laických pozic).