Autor Téma: Sabatai ben Meir HaCohen.  (Přečteno 13523 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

kjan

  • Host
Sabatai ben Meir HaCohen.
« kdy: 14. Červen 2009, 19:42:34 »
Navštívil jsem židovský hřbitov v Holešově, jen tak, bez průvodce.  Je tam i hrob židovského myslitele Sabatai ben Meir HaCohena. Na jeho náhrobku jsou otištěny ruce k modlitbě.  Přiložíte-li na ně svoje ruce a soustředíte se, dočkáte se uzdravovacího účinku a vaše neduhy zmizí.  Ověřil jsem na sobě, moje docela vážné problémy s kolenem zmizely do druhého dne.  Ale více k věci, kde se dá najít více informací o životě a díle tohoto myslitele ?

Offline Vader

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 1 624
  • Pohlaví: Mužské
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #1 kdy: 14. Červen 2009, 21:11:26 »
To mi, pri vsi ucte, zavani tak trochu modlarinou  :(

Offline Tamar

  • Nestor
  • *****
  • Příspěvků: 687
  • skype: mar.se22
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #2 kdy: 14. Červen 2009, 23:32:47 »
Navštívil jsem židovský hřbitov v Holešově, jen tak, bez průvodce.  Je tam i hrob židovského myslitele Sabatai ben Meir HaCohena. Na jeho náhrobku jsou otištěny ruce k modlitbě.  Přiložíte-li na ně svoje ruce a soustředíte se, dočkáte se uzdravovacího účinku a vaše neduhy zmizí.  Ověřil jsem na sobě, moje docela vážné problémy s kolenem zmizely do druhého dne.  Ale více k věci, kde se dá najít více informací o životě a díle tohoto myslitele ?
Obraťte se na Jiřího Richtera olam@olam.cz, dostane se vám vyčerpávajících informací..

Offline menagen

  • Globální Moderátor
  • *****
  • Příspěvků: 115
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #3 kdy: 15. Červen 2009, 08:03:55 »
Navštívil jsem židovský hřbitov v Holešově, jen tak, bez průvodce.  Je tam i hrob židovského myslitele Sabatai ben Meir HaCohena. Na jeho náhrobku jsou otištěny ruce k modlitbě.  Přiložíte-li na ně svoje ruce a soustředíte se, dočkáte se uzdravovacího účinku a vaše neduhy zmizí.  Ověřil jsem na sobě, moje docela vážné problémy s kolenem zmizely do druhého dne.  Ale více k věci, kde se dá najít více informací o životě a díle tohoto myslitele ?

http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0abtaj_ha-Kohen
http://www.jewishencyclopedia.com/view.jsp?artid=525&letter=S

Elazar

  • Host
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #4 kdy: 15. Červen 2009, 08:45:29 »
To mi, pri vsi ucte, zavani tak trochu modlarinou  :(

Já bych to nazval jinak...  :)

Offline Vader

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 1 624
  • Pohlaví: Mužské
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #5 kdy: 15. Červen 2009, 08:52:05 »
To mi, pri vsi ucte, zavani tak trochu modlarinou  :(

Já bych to nazval jinak...  :)

Jakpak ?  :o

martindeporres

  • Host
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #6 kdy: 15. Červen 2009, 09:56:13 »
To mi, pri vsi ucte, zavani tak trochu modlarinou  :(
Proč?  Za živa byl rabbi  tím, kdo svou moudrostí spojoval lidi se Stvořitelem. Vidíte nějaký důvod, proč by to nemohl dělat i po smrti? Máte plno poutních míst kde skutečně k uzdravení došlo. Kdo z nás může vědět, co a jak se odehrává mezi nebem a zemí. I kdyby jediné uzdravení na rabbiho hrobě přivedlo člověka k obrácení k Nejvyššímu, má to svůj  obrovský význam.

Offline menagen

  • Globální Moderátor
  • *****
  • Příspěvků: 115
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #7 kdy: 15. Červen 2009, 10:29:19 »
To mi, pri vsi ucte, zavani tak trochu modlarinou  :(
Proč?  Za živa byl rabbi  tím, kdo svou moudrostí spojoval lidi se Stvořitelem. Vidíte nějaký důvod, proč by to nemohl dělat i po smrti? Máte plno poutních míst kde skutečně k uzdravení došlo. Kdo z nás může vědět, co a jak se odehrává mezi nebem a zemí. I kdyby jediné uzdravení na rabbiho hrobě přivedlo člověka k obrácení k Nejvyššímu, má to svůj  obrovský význam.

Jen je škoda, že o těch uzdravovacích schopnostech nevěděl Šabtaj ben Meir ha-Kohen osobně; mohl přiložit vlastní ruce, uzdravit se a nemusel umřít tak mladý. Myslím, že knihy, které by napsal, by pomohli lidem mnohem víc než několik zázračných uzdravení...

kjan

  • Host
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #8 kdy: 15. Červen 2009, 12:10:50 »
Já jsem jenom napsal, co se stalo. Nemusí se to stát každému a vždy, může to být náhoda, nebo příčina někde jinde, ale když se to už tak stane, nenechá vás to bez zamyšlení. Fakt je, že budu-li v Holešově, nebo poblíž, určitě tam zajdu. A popovídáme si.
Šalom
Kjan

martindeporres

  • Host
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #9 kdy: 15. Červen 2009, 12:54:46 »
To mi, pri vsi ucte, zavani tak trochu modlarinou  :(
Proč?  Za živa byl rabbi  tím, kdo svou moudrostí spojoval lidi se Stvořitelem. Vidíte nějaký důvod, proč by to nemohl dělat i po smrti? Máte plno poutních míst kde skutečně k uzdravení došlo. Kdo z nás může vědět, co a jak se odehrává mezi nebem a zemí. I kdyby jediné uzdravení na rabbiho hrobě přivedlo člověka k obrácení k Nejvyššímu, má to svůj  obrovský význam.

Jen je škoda, že o těch uzdravovacích schopnostech nevěděl Šabtaj ben Meir ha-Kohen osobně; mohl přiložit vlastní ruce, uzdravit se a nemusel umřít tak mladý. Myslím, že knihy, které by napsal, by pomohli lidem mnohem víc než několik zázračných uzdravení...
Souhlasím. Ovšem kdo z nás vidí do plánů Nejvyššího?  Dosáhne-li duše stavu, kdy se k Němu může odebrat, nezáleží, kdo v jakém věku umře. A nám tady zbude jen lítost při pomyšlení na velké dílo, které mohlo být.

achab

  • Host
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #10 kdy: 15. Červen 2009, 13:45:22 »
Obraťte se na Jiřího Richtera olam@olam.cz, dostane se vám vyčerpávajících informací..

Vyčerpávajících rozhodně, otázkou maličko zůstává, zda budou relevantní. Jste ale svobodná bytost a každé lidské bytosti  je nejen povoleno, ale dokonce uloženo (krom šabatu) třídit....
Tak radost z poznávání  :o))
-acb-

Offline Vader

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 1 624
  • Pohlaví: Mužské
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #11 kdy: 15. Červen 2009, 15:46:02 »
To mi, pri vsi ucte, zavani tak trochu modlarinou  :(
Proč?  Za živa byl rabbi  tím, kdo svou moudrostí spojoval lidi se Stvořitelem. Vidíte nějaký důvod, proč by to nemohl dělat i po smrti?

IMHO je ve stavu, o kterem (v parafrazi ovsem) Kohelet rika mrtvy prd vi. A V Zalmech mame plno mist, kde se rika, ze kdyz je nekdo fakt mrtvy, tak nezmuze nic. Ani volat k Sefovi. Proste NIC.
Nebo se zacnem klanet socham a obrazum ?
« Poslední změna: 15. Červen 2009, 15:48:16 od Vader »

martindeporres

  • Host
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #12 kdy: 15. Červen 2009, 16:41:20 »
To mi, pri vsi ucte, zavani tak trochu modlarinou  :(
Proč?  Za živa byl rabbi  tím, kdo svou moudrostí spojoval lidi se Stvořitelem. Vidíte nějaký důvod, proč by to nemohl dělat i po smrti?

IMHO je ve stavu, o kterem (v parafrazi ovsem) Kohelet rika mrtvy prd vi. A V Zalmech mame plno mist, kde se rika, ze kdyz je nekdo fakt mrtvy, tak nezmuze nic. Ani volat k Sefovi. Proste NIC.
Nebo se zacnem klanet socham a obrazum ?
Duše je věčná.  A o jaké smrti to píší žalmy? Jedná se o smrt fyzickou, nebo smrt duchovní ve smyslu věčného zavržení? V tomto stavu se fakt nedá už nic. A docela by mě zajímal výklad na toto téma. Co se soch a obrazů týče, má to svoji logiku se jim neklanět. A současně má i svoji logiku se jim klanět. Osobně jsem přesvědčen, že když vidím, jak lidi někde v kostele klečí před nějakou sochou svatého, kdyby ta socha mohla mluvit, tak by jim možná pověděla něco ve smyslu: "Co to tu melete, co tady klečíte, támhle je oltář a tam si povídejte  s Hospodinem, toho máte uctívat, já jsem jen člověk." Leč je to otázka typu spirituality  nekdo to prostě v určité fázi potřebuje.  Prostě se snaží jak umí nebo jak ho to někdo naučil. Kojenci taky nikdo nedá  ogrilovaný steak  a pivo. Všechno chce svůj čas. A ani není tak důležité kde se modlím, ale jak se modlím. Jestli do toho dám všechno, co jsem schopný dát.
« Poslední změna: 15. Červen 2009, 17:01:35 od martindeporres »

Elazar

  • Host
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #13 kdy: 15. Červen 2009, 16:55:18 »
To mi, pri vsi ucte, zavani tak trochu modlarinou  :(

Já bych to nazval jinak...  :)

Jakpak ?  :o

Chtěj mi snad dát ban za vnesení trejfe hovězího do diskuze, Vader?  ;)

Elazar

  • Host
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #14 kdy: 15. Červen 2009, 17:06:24 »
To mi, pri vsi ucte, zavani tak trochu modlarinou  :(
Proč?  Za živa byl rabbi  tím, kdo svou moudrostí spojoval lidi se Stvořitelem. Vidíte nějaký důvod, proč by to nemohl dělat i po smrti? Máte plno poutních míst kde skutečně k uzdravení došlo. Kdo z nás může vědět, co a jak se odehrává mezi nebem a zemí. I kdyby jediné uzdravení na rabbiho hrobě přivedlo člověka k obrácení k Nejvyššímu, má to svůj  obrovský význam.

Obávám se, že tu jde o něco jiného. Ty ruce jsou na Šachově náhrobku proto, že byl kohen. Pokud někdo věří, že když na ně položí ruce, uzdraví se, je to stejná pověra, jako když někdo věří, že se uzdraví políbením ostatku svatého.

Obraťte se na Jiřího Richtera olam@olam.cz, dostane se vám vyčerpávajících informací..
Vyčerpávajících rozhodně, otázkou maličko zůstává, zda budou relevantní.

Co máte na mysli konkrétně, milý achabe?  :)

martindeporres

  • Host
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #15 kdy: 15. Červen 2009, 17:17:53 »
Elazar: přesto takové případy jsou. Viz Lurdy, Medugorje...  A tam jsou i lékařsky zdokumentované a dokumenty veřejnosti přístupné. Znovu opakuji, nevidíme do mnoha věcí, které se odehrávají nad námi. Už třeba jen to, co spouštíme pouhou modlitbou, si můžeme všelijak vysvětlovat, dohadovat se co se děje, ale nikdo do toho pořádně nevidí. Těžko něco posuzovat nebo odsuzovat, když vidíme jen promile toho, co doopravdy je.

Elazar

  • Host
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #16 kdy: 15. Červen 2009, 17:26:38 »
Elazar: přesto takové případy jsou. Viz Lurdy, Medugorje...  A tam jsou i lékařsky zdokumentované a dokumenty veřejnosti přístupné. Znovu opakuji, nevidíme do mnoha věcí, které se odehrávají nad námi. Už třeba jen to, co spouštíme pouhou modlitbou, si můžeme všelijak vysvětlovat, dohadovat se co se děje, ale nikdo do toho pořádně nevidí. Těžko něco posuzovat nebo odsuzovat, když vidíme jen promile toho, co doopravdy je.

To, co spouštíme modlitbou (dobrý výraz) do toho nido nevidí, souhlasím. Modlitbou, ne nějakou pověrou. A k modlitbě za uzdravení nepotřebuji ani Lurdy, ani Šachův z"l náhrobek. Jsem já to ale skeptik. Ale co byste chtěl od někoho jako já... ;)

martindeporres

  • Host
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #17 kdy: 15. Červen 2009, 17:42:37 »
Elazar: přesto takové případy jsou. Viz Lurdy, Medugorje...  A tam jsou i lékařsky zdokumentované a dokumenty veřejnosti přístupné. Znovu opakuji, nevidíme do mnoha věcí, které se odehrávají nad námi. Už třeba jen to, co spouštíme pouhou modlitbou, si můžeme všelijak vysvětlovat, dohadovat se co se děje, ale nikdo do toho pořádně nevidí. Těžko něco posuzovat nebo odsuzovat, když vidíme jen promile toho, co doopravdy je.

To, co spouštíme modlitbou (dobrý výraz) do toho nido nevidí, souhlasím. Modlitbou, ne nějakou pověrou. A k modlitbě za uzdravení nepotřebuji ani Lurdy, ani Šachův z"l náhrobek. Jsem já to ale skeptik. Ale co byste chtěl od někoho jako já... ;)
Já zase souhlasím s vámi, že k modlitbě za uzdravení  a  ani dokonce k uzdravení samotnému ty Lurdy nejsou zas tak nutné. Ale zase jsou lidi, kteří to potřebují a funguje jim to tak, jak uvěřili.

Elazar

  • Host
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #18 kdy: 15. Červen 2009, 17:44:14 »
Svět chce být klamán  ;)

Offline menagen

  • Globální Moderátor
  • *****
  • Příspěvků: 115
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #19 kdy: 15. Červen 2009, 18:52:49 »
... Co se soch a obrazů týče, má to svoji logiku se jim neklanět. A současně má i svoji logiku se jim klanět...

... a proto máme halachu a svatá písma, která svorně a jednomyslně říkají "NEKLANĚT". Logika je dobrý sluha, ale zlý pán.

achab

  • Host
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #20 kdy: 15. Červen 2009, 19:18:16 »

... a proto máme halachu a svatá písma, která svorně a jednomyslně říkají "NEKLANĚT". Logika je dobrý sluha, ale zlý pán.

a proto máme halachu a svatá písma, abychom se naučili, co to vlastně znamená klanět se obrazům a sochám...
a kdo chce pochopit, co to znamená "navštěvovat hroby cadiků" a ke komu se tam vlastně modlíme, ať si, prosím pěkně, přečte například Maane lašon
(kousek je i tady http://www.chewra.com/texty/modlitby_maanelason.asp?navid=3, ale seženete snadno v každé poctivé obci židovské a taky snad na webu) :

daniel lehotsky

  • Host
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #21 kdy: 15. Červen 2009, 21:58:58 »
to kjan)koleno je ,,znakom"pokory,cize navstevou XY,sa clovek v,,duchu"vyrovnal zo svojou(over mind)nepokorou a prestal mat problem s kolenom. ;)Napriklad.

kjan

  • Host
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #22 kdy: 15. Červen 2009, 23:14:25 »
Ano, zvláště mládí mívá málo pokory a život nás někdy sráží do kolen. Promińte prosím, že trochu odbočím. Karel Čapek (skutečně se moc omlouvám, že jsem teď trochu jinde) ve svém cestopise o Itálii píše v tom smyslu, že víra je věc privátní a intimní. Odsuzuje v podstatě ohromující a davy obdivované katedrály, a milejší jsou mu obyčejné a skromné venkovské "kapličky".  Musel jsem s tím souhlasit, prosím subjektivně, nechci nikoho urazit. Myslím rovněž, že nejsou k modlitbě všechna místa stejně vhodná. Málokdo bude asi meditovat ve Vítkovických železárnách za plného provozu. Na druhé straně straně je asi jen málo míst k modlitbě vhodnějších, než je židovský hřbitov protože zde existuje, aspoň doufám, propojení napříč tisíciletími až k Mojžíšovi a Abrahámovi, ke kterým B.h hovořil.  A v tom je velká síla, ačkoliv nepocházím z toho pokolení (alespoň Hitler na to nepřišel). A nejedná se o modloslužbu, není to v tom kameni ani v těch rukou v něm. Děkuji všem, budu číst dál, co čas dovolí
Šalom
Kjan

martindeporres

  • Host
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #23 kdy: 16. Červen 2009, 00:20:09 »
... Co se soch a obrazů týče, má to svoji logiku se jim neklanět. A současně má i svoji logiku se jim klanět...

... a proto máme halachu a svatá písma, která svorně a jednomyslně říkají "NEKLANĚT". Logika je dobrý sluha, ale zlý pán.
O.K. Trochu rozeberu logiku toho  klanění a neklanění, snad na mne nepřilétne moc šutrů.  Každý člověk má nad svou hlavou jakýsi středový kanál. To je cesta, kudy vysíláme své modlitby vzhůru a přijímáme informace shůry.  Je-li člověk obrazem svého Stvořitele, může svou modlitbou tímto dosáhnout skutečně až k Němu, takřka mít příme spojení viz třeba Henoch, o kterém je psáno, že chodil s Hospodinem. Takový člověk opravdu sochy, obrazy nepotřebuje. Leč máme plno lidí, kteří prostě tak vysoko nejsou schopni dosáhnout. Ale  ví, že  někteří před ním, kteří měli podobnou spiritualitu možná k Nejvyššímu dosáhli. Ale jsou třeba schopni ve své modlitbě dosáhnout třeba na úroveň těchto lidí. A tak se modlí k nim, aby alespoň se dostali trochu výš. A ty sochy, obrazy jim slouží de facto jako prostředník v napojení v prostoru na tuto úroveň duchovní vyspělosti, svatosti, nazvěme to jak je libo, aby se mohli pak zase posunout výš, odkud už snad ten přímý spoj v Nejvyšším navážou. Halacha a svatá písma jsou v tomto ""tvrdé""  ( dvojité uvozovky jsou zcela úmyslně). De facto nám říkají. Žádní prostředníci nebudou, koukej se naučit si  sahat  tam, kam opravdu máš, navázat spojení skutečně s Nejvyšším, pracuj na tom, aby jsi skutečně byl Jeho obrazem. Což je cesta podstatně náročnější ale mám za to, že  výsledky jsou mnohem trvalejší. Židovský národ je toho živoucím důkazem. Jinak moc díky za odkaz.
« Poslední změna: 16. Červen 2009, 00:24:06 od martindeporres »

Offline Scooolie

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 2 205
  • Pohlaví: Mužské
    • Eretz.cz
Re: Sabatai ben Meir HaCohen.
« Odpověď #24 kdy: 16. Červen 2009, 01:00:17 »
Martine, nevím, čím je mixnutá Vaše víra, ale cítím tam nějaký budhismus či cosi podobného. Mohu to komentovat jen z křesťanského protestantského pohledu, ale nějaké sebezdokonalování, aby nás Pán "lépe slyšel" pro mě zní komicky. On je Absolutní. Slyší každé šustnutí trávy, zná každou naši myšlenku, i tu která nám proběhla hlavou na vteřinku a kterou si už po minutě ani my sami nevybavíme. Pokud On chce, tak slyší naprosto vše. "Sebezdokonalování" (promiňte, jestli ten váš koncept nějak zjednodušuji, ale na mě to tak působilo) je pojetí lidské, které staví do středu člověka, ne Boha. Říká, že my, vlastní silou se můžeme nějakou prací, cvičením Bohu přiblížit. Jaksi si "vysloužit" blízkost. Pošetilé. Proč to dělat, když stačí jen požádat?

Modlit se k lidem je krajně pochybné. Já naprosto chápu židovské výhrady vůči křesťanství s ohledem na Ježíše. A pokud bych někdy došel k závěru, že Ježíš byl pouhý člověk, pak bych okamžitě svoji víru musel odhodit jako cestu vedoucí zcela špatným směrem.

Víte, nástroji Toho-zlého nejsou jen okázalé kulty, odmítající pravou cestu. Nástroji jsou i zdánlivě drobná odchýlení od víry, která však svádějí mimo cestu. Pokud má auto dojet z Prahy do Brna, je jedno jestli jeden na Frankfurt nebo na Ostravu. A stejně to cítím s modlitbou a uctíváním - pokud nesměřují k Bohu, pak je jedno, zda směřují k nějaké zcela exemplární modle nebo k nějakému židovskému cadikovi či křesťanskému světci...

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 
TOPlist