Autor Téma: Zneužití zákona  (Přečteno 10369 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Vodník

  • Host
Zneužití zákona
« kdy: 24. Leden 2009, 01:41:13 »
Dnešní článek Maxe Blausteina mi připomněl debatu v minulosti, kdy jsme se Scoooliem nesdíleli Vaderovo přesvědčení, že lidé shledají počínání ŽU (=ohlášení pochodu na každý den v roce a tím blokování veřejného prostoru pro demonstarci ostatních skupin) "vtipným". Zdá se, že tyto pochyby s námi sdílí i Max Blaustein a že způsob, jakým chce ŽU zamezit demonstracím jí nikoli přátelsky nakloněných sdružení, má do vtipnosti daleko a spíš vyvolává určité obavy.

Yan

  • Host
Re: Zneužití zákona
« Odpověď #1 kdy: 24. Leden 2009, 12:29:13 »
Taky se mi nelíbí tenhle způsob blokace všech míst. Tak mě napadlo, kdyby tam někdo přišel demonstrovat a tvrdil že jde na tu ohlášenou demonstraci (těch co si to zablokovali).... neplynuli by po ně z toho nějaký pořadatelský povinnosti?

achab

  • Host
Re: Zneužití zákona
« Odpověď #2 kdy: 24. Leden 2009, 18:47:55 »
B*H

Především šavua tov - gut woch.
Nesnáším fundamentalismus. Fakt jo. Jen v jedné věci si přepych fundamentu popřávám měrou nadstandardní. Jsem přesvědčen, že demokracie má stát na morálce, nikoli morálka na demokracii. Vše, co se v posledních dnech dálo je pro mne signálem, že se možná nepletu.  Když se válčí, nelze dělat public relation, když se náckové nemají shromažďovat (protože by vůbec neměli moc vyskakovat, ale budiž), nelze se otírat jen o to, co je a není demogratické.
  Blokace není úplně košer, ale je to řešení. (Pravda maličko macchiavelistické) - ale to by právě byla prča, kdyby nejdůznější spolky od holubářů až po cyklisty zablokovaly půl republiky. Třeba by se konečně změnil ne-dobrý zákon. Dát plzenské radnici "záminku", aby mohla nakonec "nějak" uplatnit nedobrý zákon k dobrému, je daleko lepší, než brát si Vznešeného jako rukojmí (tj. demonstrovat o šábesech);
    Vždyť proč študujem tóru? Abychom mohli volit mezi dobrým a zlým a konat dobré skutečnosti. Nenacházím v tom, že se v tomto případě jedná tak  trochu o  "výdrb zprava" porušení jediné z micwot. Vy snad ano ? Je to jen šikovně občůrané pravidlo dina malkuta dina ... (tj. snaha respektovt i zákony panující v našem okolí, pokud neodporují nebesům).
Ale možná má každý jiné priority.

« Poslední změna: 24. Leden 2009, 18:54:04 od achab »

Vodník

  • Host
Re: Zneužití zákona
« Odpověď #3 kdy: 24. Leden 2009, 19:13:28 »
Jsem přesvědčen, že demokracie má stát na morálce, nikoli morálka na demokracii.
Myslím, že se mýlíte. První otázka by zněla: "Na jaké morálce?" Jak mají k sobě blízko židé, křesťané a muslimové a přesto se jejich jednotlivá morálka liší. Ona se liší i ta protestantská od římskokatholické (o pravoslavné nemluvě). Tak na jaké morálce byste to stavěl? Na nějaké vágně "všelidské"? Ehm, ehm... ::) Demokracie (resp. to zřízení, ve kterém žijeme) je bytostně pluralitní proto IMHO musí být - theoreticky - morálně indifferentní. Jelikož tomu tak (nikde) není, máme co do činění s mravně motivovaným selektivním omezováním morálně indifferentní demokracie, svobody slova, názoru a shromažďování. Na tom by samo o sobě nemuselo být nic až tak špatného, ale je třeba 1) určit, podle kterého klíče se ta selekce bude provádět (a kdo to určí) 2) selekce musí být podle platných zákonů, nikoli na základě zneužití děr a nedostatků v existujících (pitomých) zákonech.

Citovat
když se náckové nemají shromažďovat (protože by vůbec neměli moc vyskakovat, ale budiž), nelze se otírat jen o to, co je a není demogratické.
Jednak nevím, proč by se neměli shromažďovat, pokud k tomu mají nějaký zákonný důvod (protest proti válce v Iráku, proti umístění radaru, proti gruzínské nebo ruské invasi do Osetie apod.), za druhé nevím, jak byste chtěl kontrolovat, zda shromažďující se občané jsou a nebo nejsou náckové? Podle účesu nebo oblečení? Come on! Nebo prostřednictvím ankety? Anebo přijde k duhu stará dobrá kontrola občanských průkazů, vylepšená technicky kontrolou database? Nenapadá mě nic, nad čím by mi nevstávaly vlasy na hlavě... :(

Citovat
Blokace není úplně košer, ale je to řešení.
Tahle věta je Váš největší omyl: opak je pravdou! Náckové nepřestanou existovat ani zákazem demonstrací, natož nějakými nekošer macchiavellistickými způsoby obcházení zákonů, které pouze nahrnou vodu na mlýn antisemitů, skutečných i domnělých, resp. potenciálních, a z nácků se stanou hrdinští dissidenti (v Janově se to v posledních měsících v tomto duchu začíná vybarvovat)

Citovat
Třeba by se konečně změnil ne-dobrý zákon.
To se mělo stát v okamžiku, kdy ŽLU se svým zablokováním přišla.

daniel lehotsky

  • Host
Re: Zneužití zákona
« Odpověď #4 kdy: 24. Leden 2009, 21:08:29 »
K otazke moralky,mal by sa asi ,,obnovit"mravny zakon v nas a bezoblacne nebo nad nami. ;).Taka,pouzijem prikladPlatona,,moralna geometria"ktora by mala,alebo mohla byt nemenna.Z druhej strany odkaz Sinaja(nemyslim Sabat 89,a a b ;)).Ale to by sa musela odstranit priepast medzi co je a co by malo byt.Cize sparafrazujem Buonarrotiho,,..oslobodit idealnu formu,ktora je ukryta v...vyberme si ???.

Vodník

  • Host
Re: Zneužití zákona
« Odpověď #5 kdy: 24. Leden 2009, 21:22:39 »
K otazke moralky,mal by sa asi ,,obnovit"mravny zakon v nas a bezoblacne nebo nad nami. ;)...
To je tá všadeprítomná dichotómia mezi tým ako to "je" a ako by to "malo byť"...

daniel lehotsky

  • Host
Re: Zneužití zákona
« Odpověď #6 kdy: 24. Leden 2009, 21:39:49 »
ved presne o to ide.Liekom na dualitu je mono.,,ja a Otec sme Jedno" ;)

Vodník

  • Host
Re: Zneužití zákona
« Odpověď #7 kdy: 24. Leden 2009, 21:42:45 »
ved presne o to ide.Liekom na dualitu je mono.,,ja a Otec sme Jedno" ;)
:) To ste ale na celkom inej rovine. Tuná sa zhovárame o demokracii, politicko-spoločenskom usporiadaniu, a tam sa toto nikdy nezrealizuje...

daniel lehotsky

  • Host
Re: Zneužití zákona
« Odpověď #8 kdy: 24. Leden 2009, 21:58:51 »
Ved prave,tieto roviny su taktiez v nas a nie nikde inde aco brani nam ich spojit? : ;).demos,politeia,spolocnost vsade citim clovecinu. :)

Vodník

  • Host
Re: Zneužití zákona
« Odpověď #9 kdy: 24. Leden 2009, 22:02:18 »
Neviem, čo nám bráni, ale pozrite sa na celú historiu: je to historia toho "bránenia"...

daniel lehotsky

  • Host
Re: Zneužití zákona
« Odpověď #10 kdy: 24. Leden 2009, 22:13:10 »
Ze by ten Zly,alebo staci Conradovske,,Nie je treba verit v nadprirodzeny povod  zla,ludia sami su uplne schopni kazdej spatnosti".???

achab

  • Host
Re: Zneužití zákona
« Odpověď #11 kdy: 24. Leden 2009, 22:44:13 »
B*H

Ad Vodník (jeho reakce) : Navzdory všem čtyřem glosám se domnívám, že v tom podstatném se shodneme. Špatná není ani blokace, ani existence nácků, ale sama „naše“ demokracie. Tj. špatná ve smyslu nedokonalá.  Odtud – bránění něčeho nedokonalého, je rovněž ne-dobré. Je nutno to nedokonalé zdokonalovat. To ovšem nedokážeme tím, že budeme v otázce blokace anebo lítého olova zdůrazňovat kvazi demokratické ideály (naše představy o nich).

Ohledně morálky – omlouvám se, asi jsem nepoužil to správné slovo (mj. taky proto, že si nejsem jistý, zda ten termín všichni ovládáme, ale to pochopitelně nijak nepomohlo !!)  Morálkou rozumím „musar“.  „Musar“ je mravní tresť, která stříká tóře ušima a každým pórem.  Je-li katolická a  ortodoxní, židovská a muslimská morálka jiná, budiž – ale není to *musar.  Je-li jeden Vznešený a jedno Zjevení, pak je i jeden *musar. (Netvrdím, že ausgerechnet židovský !!)

A z pohledu *musaru i z pohledu Nebes se vždycky  mají posuzovat pohnutky. Což žádný demokrat nedokáže, a tak si vymezuje jakési zákony, které se stejně o *musar opírají, ale všelijak si ho přizpůsobují, protože pohnutka se jen těžko dokazuje…

A protože neznám přesné pohnutky, jež vedou konkrétní nácíčky ke konrétní demonstraci v Plzni (A jsou-li čisté, však ony se prosadí!), ale dovedu odhadnout pohnutky, proč se protistrana zachovala, tak jak se zachovala (a jsou-li nečisté, však ono se to projeví), vidím v tom – i se všemi nebezpečenstvími, na které je naráženo a z nichž Vodníkovi vstávají vlasy – výsledek velice pozitivní –  nemohou a nebudou (na čas) demonstrovat  tj. předvádět sebe samy. Pozitivní třebas i bez ohledu na demokracii - či spíše kvazi-demoracii, protože  je tu stále ona otázka: Kterou že z micwot dotyčný postup porušuje ? :o)

Max

  • Host
Re: Zneužití zákona
« Odpověď #12 kdy: 25. Leden 2009, 02:23:54 »
B*H

Ad Vodník (jeho reakce) : Navzdory všem čtyřem glosám se domnívám, že v tom podstatném se shodneme. Špatná není ani blokace, ani existence nácků, ale sama „naše“ demokracie. Tj. špatná ve smyslu nedokonalá.  Odtud – bránění něčeho nedokonalého, je rovněž ne-dobré. Je nutno to nedokonalé zdokonalovat. To ovšem nedokážeme tím, že budeme v otázce blokace anebo lítého olova zdůrazňovat kvazi demokratické ideály (naše představy o nich).


Omyl. Demokracie je nedokonalá, protože je lidská. Vše, co je lidské je nedokonalé. A demokracie byla, je a vždy bude nedokonalá. Protože takoví jsou lidé.

To ale rozhodně není důvod k závěru, že bránit demokracii je  ne-dobré. Co byste radši? Diktaturu, teokracii, aristokracii, oligarchii?

Dodržování pravidel, i když se nám to nehodí, je naopak základní zásadou právního státu. Je-li zákon nedokonalý a my víme, jak jej změnit k lepšímu, tak jej pojďme v souladu s pravidly změnit. Ale do doby, než bude změněn, je nutné se jím řídit. Jinak nastane anarchie, v níž si bude každý dělat do chce, protože každý si najde nějaká pravidla, která mu nevyhovují a je proto dobré na ně kašlat. Mě se třeba nelíbí daňové zákony :)))

leho

  • Host
Re: Zneužití zákona
« Odpověď #13 kdy: 25. Leden 2009, 03:36:53 »
Jsem přesvědčen, že demokracie má stát na morálce, nikoli morálka na demokracii.
Myslím, že se mýlíte. První otázka by zněla: "Na jaké morálce?" ...

Odpověď je velmi jednoduchá: Na té naší, židokřesťanské, jinak řečeno "západní". Když člověk čte bývalého sovětského disidenta a izraelského politika Šaranského tak se dozví, že v sovětských gulazích tehdejší zavření filozofové a disidenti křesťanských a i židovských filozofií přišli na to, že lze se dohodnout na morálních hodnotách, které jsou společné pro všechny společnosti, rasy, atd, tj. pro člověka jako takového nezávisle z jaké kultury a prostředí pochází. Ve svém základě se křesťanská morálka od židovské v podstatě neliší, ale liší se zcela zásadně od morálky muslimské a všech podobných hnutí jako nacistů a komunistů. Už jsem se mnohokrát zmiňoval, že islám, nacismus, komunismus a i jiné ideologie mají mnoho společného, tj. usilují o útisk a persekuci běžných občanů, kteří se odmítají podřídit. Z tohoto pohledu je dovolovat nacistům, komunistům, muslimům, atd., se podílet na veřejné debatě krajně nemravné včetně dovolování nacistům demonstrovat v Plzni či kdekoliv jinde. Demokracii tedy je nutno stavět na morálních a mravních zásadách společnosti a neznamená to, že musí zaručovat svobodu pro ty, kteří ji chtějí zničit. Naopak, demokracie pokud chce přežít a dožít se dlouhého věku si musí najít cestu, jak s těmito charaktery naložit a vyloučit je z jakéhokoliv podílu na veřejném životě...

Pepino65

  • Host
Re: Zneužití zákona
« Odpověď #14 kdy: 25. Leden 2009, 09:49:38 »
Skvěle formulované leho, to jste snad musel od někoho opsat.  ;)

Vodník

  • Host
Re: Zneužití zákona
« Odpověď #15 kdy: 25. Leden 2009, 15:21:36 »
Ad achab: nevím, zda Vašemu pojmu *musar správně rozumím. Zní mi to trochu jako platonská idea, která pak má v těch různých inkarnacích - křesťanské, židovské aj. - vždy poněkud odlišnou podobu. Je to zřejmě to, co měl na mysli Daniel Lehotský, je to tak, Danieli? Soudím tedy, že tato "ideální morálka" existuje jen v té rovině ideí (ať už si pod tím představuje kdo chce co chce), zatímco v tomto nedokonalém materiálním světě může existovat právě jen v té více nebo méně omezené/"zmrzačené" a tedy i odlišné podobě. A může ta nebo ona tradice tu svou morálku prohlašovat za nejlepší, nebo dokonce "universální", faktem zůstává, že ji Hospodin naservíroval každému koutku světa v jiném kabátku... :)

vidím v tom – i se všemi nebezpečenstvími, na které je naráženo a z nichž Vodníkovi vstávají vlasy – výsledek velice pozitivní –  nemohou a nebudou (na čas) demonstrovat  tj. předvádět sebe samy.
V tomto bodě se neshodneme. Osobně si myslím, že negativa tohoto "řešení" převažují. Už teď, natož "v dlouhodobém horizontu" (pitomostí této floskule jsem vpravdě okouzlen! ;) )

Citovat
Kterou že z micwot dotyčný postup porušuje ? :o)
Víte, já tuhle debatu považuju za zajímavou & přínosnou hlavně proto, že tady tuším příčinu (resp. jednu z příčin) těch třenic a nevlídných vztahů mezi Ž/židy a goyim (že by to souviselo s odlišností židovské a křesťanské morálky? ;) ) Vaderovi to řešení připadá vtipné, Scooolie (kterého, předpokládám, nikdo za antisemitu nebude považovat, navrch je to Vaderův přítel) je tím irritován. Vy se na prvním místě ptáte, kterou micwot ten postup porušuje, já v tom na prvním místě vidím omezení svobody ostatních. A jedna z věcí, na které se zřejmě shodneme všichni, je ta, že ve společnosti, ve které žijeme (ať už ji nazýváme třeba "demokracie") svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého. Pokud blbé zákony umožnily ŽLU postup, jímž omezila svobodu ostatních (nejen nácků, ale i kommunistů, anarchistů, zahrádkářů, chovatelů holubů atd.), tak se ŽLU 1) nemá právo na tyto blbé zákony vymlouvat 2) nemůže divit, když sympathie k Ž/židům ve většinové populaci ubývají. Vzhledem k bodu 2 proto považuji to "řešení" za na prvním místě nešťastné.
« Poslední změna: 25. Leden 2009, 15:50:50 od Vodník »

Vodník

  • Host
Re: Zneužití zákona
« Odpověď #16 kdy: 25. Leden 2009, 15:49:40 »
Ad leho: nepřestávám se podivovat nad tím, jak je pro Vás všechno jednoduché - vztah Islám vs. Západ, morálka vs. demokracie a pro ty, kteří s Vámi nesouhlasí, máte vždy po ruce dvě nálepky: "nacista" a/nebo "kommunista".

Na webu, který asi nečtete, jsme několikrát debatovali o smysluplnosti nebo nesmyslnosti pojmu "židokřesťanská civilisace". U morálky je to ještě spornější. Já s Vámi paradoxně souhlasím s termínem "západní morálka": v té totiž žijeme, je založená na židovské i křesťanské, ale není ani jednou z nich! Tato civilisace a její morálka jsou postkřesťanské, evt. postkřesťanskožidovské. Skuteční křesťané a věřící židé se s touto morálkou dostávají opakovaně do konfliktů, byť (zatím) nikterak závažných.

Že si nějací intelektuálové v SSSR vykonstruovali "universální morálku" je sice fajn, ale myslím, že ve většině světa by jim ji hodili na hlavu, tak jako se tam neuchytil vývozní artikl zvaný "demokracie". Smiřte se s tím, že Bůh je chytřejší než Vy a veděl, co dělá, když dal různým lidem v různých dobách různou morálku. Ohledně universální morálky viz achabův pojem *musar - můj názor je, že taková Morálka je pro Člověka; lidi mají morálky rozličné.

Zásadně nesouhlasím s Vaším názorem, že Islám má blíž k nacismu nebo kommunismu nežli k židovství nebo křesťanství. Vy stále presentujete Islám jen v jeho extremistické a, nepopírám, odpudivé variantě; možná je to proto, že jste se s jinými muslimy, než bojovnými na válečném poli, nesetkal. Ale to je jako kdybyste coby typické křesťany uváděl křižáky nebo středověkou inkvisici (a i to by snad bylo pravdě blíž) nebo jako typické židy kahanisty. Kommunismus nebo nacismus nemá ve své podstatě nic positivního (akcidentalia nebo side-effects netvoří jejich podstatu).

achab

  • Host
Re: Zneužití zákona
« Odpověď #17 kdy: 25. Leden 2009, 15:52:02 »
B*H

 Já už skončím, protože vše důležité bylo řešeno. Viz super definice od leho.
Nicméně, ani v starších dobách se nikdo nepozastavoval nad tím, že obětovat vlastní děti Molochovi si "omezení svobody obětníků" rozhodně zaslouží. A to je tu ještě to veliké tajemství s Amalekem.
A máme skutečně jistotu, že se ŽLU vymlouvá ?  Třeba se nevymlouvá, a prostě jen bez komentářů "zneužila" nabídku díry ve kvazi demokracii  :o))

daniel lehotsky

  • Host
Re: Zneužití zákona
« Odpověď #18 kdy: 25. Leden 2009, 15:55:52 »
to vodnik)pokecame troskaj ;).presne tak,Achab spomenol dane,,ideje"formou musaru,coz je ,,take eticke ucenie ako preniest nabozenstvo do moralky a cielom by malo byt zdokonalenie cloveka v jeho konani a predtym mysleni"(nepliest s mumarom :)).Pisete,ze ,idealna moralka" existuje len v rovine ideii,ale v tomto Nedokonalom materialnom svete....Ale to mi nejde dohromady s vyrokmi ,,..a Hospodin videl,ze je to dobre."Takze mame dve moznostiAd1)On sa mylil(co je asi nepravdepodobne) a Ad2)mozeme pouzit ten Conradovsky nazor :).A Aj ked je naservirovana v kazdom kutku sveta(,,dokanca univerzalna" moralka) v inom kabatku...tak hovori v podstate o rovnakom,len ide o to do akej miery sa dodrziava.No aciim menej sa nam chce ju dodrziavat,tym spletitejsie zakony(a tym padom volnejsie)si zadavame. :).A ptom nam padnu na uzitok ja macchiavelisticke pohnutky a ci Churchilovske,,,demokracia nieje najdokonalejsia,ale zatim nic lepsie ludstvo nevymyslelo."A pritom mame v zaludkoch perly. :).No a je jasne,ze vykony ZLU sa mozu zdat niekomu vtipne,niekoho mozu iritovat,vsakze?V behu na kratku trat(dva mesiace bude klidek)to moze byt vitazstvo,ale aby nebolo Pyrhovym,z toho mam tak trosku obavu(nie Obamu :)).

Vodník

  • Host
Re: Zneužití zákona
« Odpověď #19 kdy: 25. Leden 2009, 16:19:21 »
Ad achab: jen posledních pár poznámek.

To tajemství s Amalekem neznám.

S lehem nesouhlasím.

Nevím, jestli se ŽLU "vymlouvala"; chtěl jsem tím říct, že - pokud by tak chtěla činit - její jednání neospravedlňuje to, že české zákony stojí za bačkoru. I kdyby to žádnou micwot neporušovalo, většinová populace to nevnímá jako "vtipné", nýbrž právě jako zneužití.

daniel lehotsky

  • Host
Re: Zneužití zákona
« Odpověď #20 kdy: 25. Leden 2009, 16:29:17 »
na odlachcenie,prenesme to to sfery buisinessu a ,,zneuzitie" pretvorme na ,,vyuzitie"dier v zakonoch. ;).To Achab,aby sa s Refidim nestala Chorma.Z toho mam obavu.Lebo lud okolity je nevyspytalny. :).pekny den.

Vodník

  • Host
Re: Zneužití zákona
« Odpověď #21 kdy: 25. Leden 2009, 16:29:56 »
Ad Daniel (česky, s dovolením): Hospodin stvořil svět skutečně dobrý, ale po pádu se přirozenost pokazila a dobrý už - zcela evidentně - není, aspoň ne docela. Tolik pravoslavná theologie. V pravoslavné theologii ovšem "svět idejí" jako u Platona neexistuje (aspoň ne v těch souvislostech), i když tam přes novoplatoniky lecos prosáklo (do toho se tu nechci pouštět, jestli znáte Scotta Eriugenu, možná víte, co mám na mysli).

Můj názor: Adam byl onen Člověk, který měl - patrně zcela samozřejmou a přirozenou - Morálku (*musar?), po pádu a pak po Potopě se lidé rozprášili a odpadali od Hospodina, co jim síly stačily. Hospodin pak ve své nekonečné trpělivosti a dobrotivosti lidi vyhledával a snažil se je přivést k sobě. Pro "tvrdost jejich srdcí" jim pak tu Morálku přizpůsoboval - dané době, danému lidu jeho morálku.

Západní morálka ovšem od Hospodina nepochází, to je člověkem ohoblovaná morálka křesťanská s nějakými těmi židovskými prvky, je nepožehnaná, utilitární a není-li za ní Hospodin, je za ní ten druhý... :'(

daniel lehotsky

  • Host
Re: Zneužití zákona
« Odpověď #22 kdy: 25. Leden 2009, 16:44:50 »
S tym (erigenovskym),co od B-ha(causa primordiales)sa vyronilo(emanovalo),to vlastne odpadlo(ten hriech)nemozem suhlasit,ale definicia Zap.moralky je ako z partessu. :).

Vodník

  • Host
Re: Zneužití zákona
« Odpověď #23 kdy: 25. Leden 2009, 16:57:32 »
Ono tam šlo o to, jestli ty ideje jsou součástí Božího Bytí (jak říkal Eriugena) nebo "první stvořené", jak implikuje pravoslaví (s Platonovým aromatem ;) ). Ale to, že všechno, co emanovalo, se nutně vzdaluje od Boha (ač kdy lze mluvit o "odpadení" by jistě mohlo být předmětem diskusse), to je logický důsledek, bez kterého by nic emanovat nemohlo. Tak píše i René Guénon nebo Frithjoff Schuon.

achab

  • Host
Re: Zneužití zákona
« Odpověď #24 kdy: 25. Leden 2009, 17:18:20 »
pro danny - Rafidim je daleko silněší a taky obecně platné - tam se jedná o Amaleka po všechna pokolení a ve všech pokoleních  - a ještě to tajemné "ruka Vznešeného" a netradiční "kes" namísto "kise" , Horma /Chorma je tehdy žijící Amalek. Navíc se spojení s Kenanejcem, jehož památku "vymazat" nám uloženo nebylo. Ale jinak ti rozumím.
p.s. pro případné zájemce o studium (Ex 17. kpt, Nu 14.kpt)


pro Vodník -  respektuju tvůj pohled. Dovolím si naznačit ten svůj. *Musar je  obsažen v tóře / ve Zjevení, která existovala před Prvním Adamem.  Studium tóry dalo vzniknout halaše. Právě proto, jak to dopadalo s Adamem a s námi, jeho poomky. Nezpochybňuji (stejně jako ty), že *musar  byl tím pádem i v Prvním Adamovi. Jenomže Adam se "pokazit" může, Zjevení nikoli  :o))  Potřebujeme *musar  ne to "záruku" spasení.  Ale tady se to už zašíná konfesně lišit. Setrvejme pouze a jenom u musaru.
p.s.  tajemství Amaleka najdeš v (Ex 17. kpt)

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 
TOPlist