Autor Téma: Kniha s podivným titulem Palestine : Peace Not Apartheid  (Přečteno 21597 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

karla

  • Host
Kniha s podivným titulem Palestine : Peace Not Apartheid
« kdy: 21. Červen 2007, 09:23:18 »

Ota Ulč: http://www.otaulc.com/text/1229.htm

DVĚ  NEDECENTNÍ  KNIHY
       Téhož nelichotivého přívlastku ?indecent? se dostalo dvěma nedávno vyšlým opusům. Jeden z nich napsala osoba kdysi hodně mocná, mediálně stále značně viditelná, totiž Jimmy Carter, bývalý prezident USA, 1976 ? 1980, laureát Nobelovy Ceny míru, za svůj výkon dosažení stále nedosaženého míru na Středním východě, adrese nejexplozivnější. Kniha s podivným titulem Palestine : Peace Not Apartheid (Simon & Schuster, s. 264) má ale ještě podivnější obsah - jednostranný, neobjektivní, proti Izraeli natolik zaujatý,  že přiměl k rezignaci bývalého ředitele Carterova institutu v Atlantě, a Alan Dershowitz, významný profesor na právnické fakultě Harvardovy univerzity, použil onoho přísného adjektiva indecent - výsledek že neslušný, nemravný, motivovaný zlou vůlí.

       Carter prezentoval Jásira Arafata jako osobu mírumilovnou, s teroristem se už dávno rozloučivší. Hafeze al-Assada, bývalého, hodně krutého diktátora Sýrie a  skálopevného nepřítele Izraele, Carter cituje velmi obšírně, aniž by vyjádřil  pochybu o kterémukoliv jeho, jakkoliv nehorázném, tvrzení. V Carterově interpretaci, důvodem výstavby zdi, oddělující Izrael od palestinských území, byla lakota nakrást si víc nemovitostí a nikoliv snaha ? ta jediná k dispozici ? jak zabraňovat pronikání sebevražedných teroristů. Však zásluhou zdi došlo k podstatnému poklesu krveprolití.

       Autor se nezmiňuje o nukleárních ambicích Iránu, o opakovaném přesvědčení jejího prezidenta, že Izrael musí být zničen, vymýcen, v knize se ani jednou neobjeví slovo al-Kájda.  Pominuta je skutečnost, že po evakuaci izraelských okupačních jednotek z území Gazy, v naději, že se tak otevírá cesta k rozumné koexistenci, vůbec nic takového se nestalo. Vstřícné gesto bylo přijato jako důkaz slabosti, pobídka ke zmnožení raketových útoků na izraelské území.

       Jednoznačné narážky, že nejen Bílý dům, ale i americký Kongres podléhají tlakům různých izraelských lobby. A použití jedovatého, zatracujícího slova ?apartheid? v titulu knihy ? což samo o sobě je pak porovnatelné s prokurátorskou obžalobou. Co vlastně motivovalo Cartera pustit se do takové inciativy? Nabízí se analogie s přirovnáním ke způsobu myšlení a počínání starých generálů, snažících se zkušenosti z dřívější války aplikovat v podstatně jiných podmínkách. Podle názoru nejednoho komentátora, Carterovi se čas zastavil v sedmdesátých letech minulého století, když se tehdy v přírodě prezidentského Camp  David ve státě Marylandu snažil docílit (dodnes nedosažený) izraelsko-palestinský mír, s uznáním vlastních zásluh v celičkém světě. Tehdy došel k přesvědčení, že premiér Menachem Begin nedodržel slib zastavit výstavbu dalších sídlišť na palestinském území. Pomíjena tak ale je skutečnost, že primárním bodem sporu přece nebyla velikost beztoho titěrného státu Izraele tam v obrovském rozsahu arabské, pramálo přetvářené pouště, nýbrž cíl zničení židovského státu, který přece v uvažování většiny Arabů nemá právo existovat a je považován za urážku, potupu arabské důstojnosti, že se tak dosud nepodařilo uskutečnit.

       Ethan Bonner, zástupce editora zahraniční rubriky The New York Times, v obsáhlé recenzi (NYT Book Review, 7.1.2007), vyjadřuje názor, že Carter ? onen ?znovuzrozený křesťan? (a born-again Christian) ? zatrpkl vůči Izraeli, poněvadž jeho příliš světsky orientovaní předáci se odvrátili od Boha. Když tuto svou starost v roce 1973 přednesl tehdejší ministerské předsedkyni (Golda Meir), ta jen pokrčila rameny. Carterovi jakoby unikalo, že hlavní překážkou k ukončení okupace západní části palestinského území (West Bank) přece není současná vláda, ale předáci náboženských stran, druhu domácích fundamentalistů, porovnatelných k zatvrzelým dogmatikům v opačném arabském táboře.

-   -   -

       Carterův pobyt v Bílém domě končil v roce 1980 potupnou volební porážkou, o níž se zasloužil nejen jeho republikánský rival Ronald Reagan, ale ? a to značnou měrou - iránský ajatoláh Chomejni, v jehož jménu rozvášnění nestudující studenti přepadli americké velvyslanectví, zmocnili se diplomatů, v zajetí je drželi 444 dní a Carter, prezident potupené země, se na nic kloudného nezmohl.

       Nyní, s odstupem let, tří desetiletí, tohoto Cartera obviňuje Dinesh D?Souza (Townhall.com, 29.1.2007) z odpovědnosti za umožnění tomuto Chomejnimu získat moc v Iránu, uspět s revolucí a tak prosadit první islámskou teokracii v naší moderní době. Jeho stát se pak stal modelem, inspirací pro ostatní radikální muslimský svět. Carter pod vlivem svých levicových poradců, se zdůvodněním priority lidských práv hodil šáha Pahleviho přes palubu a vládu jednoho nedemokrata umožnil tak nahradit daleko důkladnější tyranií, v čele s Chomejnim, zatracujícím Ameriku jako ?Velkého Satana?. Americký velvyslanec William Sullivan přirovnával Chomejniho k Mahatmu Gandhimu a Andrew Young, Carterův reprezentant v OSN, tohoto ajatoláha se středověkým způsobem uvažování charakterizoval jako ?světce dvacátého století.?

       Islámský radikalismus se začal objevovat ve dvacátých letech dvacátého století, ale byl marginální, nevýznamný, jeho teoretici jako Sayyid Qutb vegetovali na periferii zájmu a pozornosti kohokoliv. Teprve zásluhou pokrokových, zájem o blaho lidstva zdůrazňujících levicových kruhů, se podařilo uskutečnit první velké islámské vítězství v našem moderním věku.

       Toto a ještě mnoho víc tvrdí D?Souza, narozený v Indii, v křesťanské rodině, uprostřed převážně hinduistické a též muslimské většiny. Vystudoval na prestižní americké Darmouth College, stal se pracovníkem Hooverova Institutu v kalifornském Stanfordu, a jeho četné publikace už řadu let sleduji s velkým zájmem. Tento muž velmi tmavé pleti jako jeden ze zcela prvních si totiž v knihách jako Illiberal Education (1991) či The End of Racism (1995) troufl napadnout politickou korektnost, pozitivní diskriminaci, preference pro příslušníky zejména černošské menšiny ? taková posvátná témata pokrokových prosazovatelů. D?Souza si tak vysloužil mnoho jejich nelibosti. Získával ale na popularitě a řada publikací jako například Newsweek ho charakterizuje jako jednoho z nejvlivnějších konzervativních myslitelů Ameriky.

       A tento enfant terrible teď znovu značně rozvířil pozornost knihou s provokativním titulem The Enemy at Home: The Cultural Left and Its Responsibility for 9/11 (Doubleday, s.333) ? že nepřítele máme doma, je jím kulturní levice, odpovědná za katastrofu 11.září 2001. Na první pohled tvrzení tak nehorázné, porovnatelné s nesmysly, obviňujícími Bushe, CIA či Izrael z téhož činu/zločinu. Autorovi se rovněž dostalo zabijáckých recenzi, téhož ztracujícího označení ?indecent?. (Recenzent Alan Wolfe v NYT Book Review, 21.1.2007, vyjádřivší též názor, že kniha je national disgrace národní hanba, ostuda).

       Dřív vídán na televizních obrazovkách, D?Souza z nich zmizel, stal se z něho prašivec. Prozatím jsem ho zahlédl jen jednou (Fox, 27.1.2007), kde se snažil vysvětlit ono  obtížně vysvětlitelné ? proč že postavy jako Noam Chomsky či Michael Moore, politici jako Ted Kennedy či Hillary Clinton, organizace jako ACLU (American Civil Liberties Union) či NOW (National Organization for Women) mají svůj podíl na islámské fundamentalistické ofenzívě.

       D?Souza: zatímco v Evropě antiamerikanismus je ztotožňován s Bushem, nebezpečným kovbojem v Bílém domě, jeho konzervatizmem, náboženskými předsudky, pro islámské radikály oním primárním nebezpečím je útok na tradiční společnost, na stabilitu patriarchální rodiny, je to pronikání podvratných dekadentních vlivů jako jsou pornografie, homosexualita, přílišná emancipace žen. To vše postavy jako Osama bin Laden považují za obrovskou hrozbu islámu, kdežto ona záležitost s izraelsko-palestinským problémem se přece u Osamy objevila se značným zpožděním.

       Po útocích na americká velvyslanectví v Nairobi a Dar es Salaamu, po útoku na americkou loď Cole v jemenském přístavu, to vše bez očekávané odezvy od tehdejšího prezidenta Clintona, který rovněž vyklidil pozice ze Somálska po sestřelení jedné helikoptéry, fundamentalisté se utvrdili v přesvědčení, že další, i radikálnější útoky bude možno podniknout bez větší odvety. Však na Západě včetně USA se najde dost apologetů jako například Edward Said, Richard Falk a dříve již zmíněný Noam Chomsky, podpořeni politiky jako Ted Kennedy, všichni tvrdící, že 9/11 byl  důsledek islámské nevole, způsobené americkou zahraniční politikou. A levicová kulturní fronta, vždy ve všem nemilosrdně zatracující jakékoliv počínání vlastní vlády, dodává podpůrné pocity satisfakce, že toto a ještě víc si Velký Satan plně zaslouží.

       Ano, dvě knihy značně nedecentní, ale každá jinak.


Offline Jicchak

  • Globální Moderátor
  • *****
  • Příspěvků: 349
Re: Kniha s podivným titulem Palestine : Peace Not Apartheid
« Odpověď #1 kdy: 22. Červen 2007, 06:32:54 »
Jsou lidé kteří ve své krátkozrakosti a často až směšné neznalosti dělají veliké činy a rozhodují o druhých, je li to americký prezident, často se jedná o nedozírné škody pro lidstvo nejenom pro Jisrael.

Offline fanuel

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 252
  • Zdravím
Re: Kniha s podivným titulem Palestine : Peace Not Apartheid
« Odpověď #2 kdy: 24. Červen 2007, 03:01:10 »
Zdravím
 Takový póvl jak mim říkáme v Bohemii.cz nemá ani smysl číst a zabývat se tím.Ubohost, a malost ,pronásledují dnešní svět ,který stratil poslední kousky sebe morální kontroly.Svět je v posledním tažení a tak kope o kolo sebe ke svý zkáze. Fanuel

levi

  • Host
Re: Kniha s podivným titulem Palestine : Peace Not Apartheid
« Odpověď #3 kdy: 17. Říjen 2007, 11:36:24 »
omyl přátelé,
Je v Izraeli Apartheid, tak jak bychom ho v plném smyslu chápali, kdyby se nás to netýkalo?
Já říkám JE a navíc elitářský, kdo nebyl v armádě je jako bez jedné ruky.
Nicméně stát, který je v nustálém ohrožení se vlastně stará o svou bezpečnost tak jak nejlépe umí.
závěrem se dá říci:  chceš tam bydlet, tak se s tím musíš smířit -
pokud ne nazdar, smůlu má ten kdo nemá kam.

Osobně bych nechtěl být Izraelským arabem ani českým Cikánem.

Offline fanuel

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 252
  • Zdravím
Re: Kniha s podivným titulem Palestine : Peace Not Apartheid
« Odpověď #4 kdy: 18. Říjen 2007, 21:34:15 »
omyl přátelé,
Je v Izraeli Apartheid, tak jak bychom ho v plném smyslu chápali, kdyby se nás to netýkalo?
Já říkám JE a navíc elitářský, kdo nebyl v armádě je jako bez jedné ruky.
Nicméně stát, který je v nustálém ohrožení se vlastně stará o svou bezpečnost tak jak nejlépe umí.
závěrem se dá říci:  chceš tam bydlet, tak se s tím musíš smířit -
pokud ne nazdar, smůlu má ten kdo nemá kam.

Osobně bych nechtěl být Izraelským arabem ani českým Cikánem.
Zdravím,Stát Izrael je kapitalistická demokracie,a jako taková má jistě své chyby,ale přece musí platit když jsi doma tak se chovej slušně nebo jak říká Švejk dostaneš přes drš...To na úvod a pak je jedno jestli je někdo černý bílý růžový,cikán Žid,Arab-žádný palestinec to neexistuje a nikdy neexistovalo hloupí římani.Stanek (Fanuel)

Offline zoom

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 1 129
  • Pohlaví: Ženské
Re: Kniha s podivným titulem Palestine : Peace Not Apartheid
« Odpověď #5 kdy: 19. Říjen 2007, 11:34:35 »
No jen tak ze zivota, na jedne universite tady studovala post doktorat jedna ceska - tedy romskeho puvodu, ktera rekla, ze usiluje o to aby tady (v Izraeli) mohla zustat zit, protoze tady nebude mit ty problemy jake ma v CR. Vdala se za krestanskeho araba a zustala tady. Tak nevim, jiste mi reknete ze to je asi vyjimka, ale precejen ... Ovsem na druhou stranu si musite spocitat, ze takova pani si vsechno velmi dobre uvazila. (tedy pro a proti)  ???

levi

  • Host
Re: Kniha s podivným titulem Palestine : Peace Not Apartheid
« Odpověď #6 kdy: 19. Říjen 2007, 14:58:49 »
jenda pni povidala, navic neco je si dobre rozmyslet a neco jineho je pak mit svou vlastni zkusenost
neco jineho je byt Iz. arab s vysokoskolsym vzdelanim a neco jineho je mit zakladni
navic pritom kdy nerozeznas araba od izraelce budes mit predsudky jen co ho poznas, ala
nema nahodou doma strejdu co tam je ilegalne a nechce se ho ptat jestli nema batoh plny dynamitu.
vpodstate tady vedeme kavarenske reci o nicem.
ja tvrdim, ze v jistem smyslu v Iz. apartheid existuje a existovat bude, dokud okolo bude vedle stredovek s
vyspelym vojenskym arzenalem, dodavanym z celeho sveta.
a pak kolik z vas tady na tom foru cetl zakazanou knihu od Hisrta Puska a olivova ratolest?
Jsem sice sionista, ale pratele, je treba mluvit otevrene a rici > zatim to nijak jinak nejde a basta.
az bude mit Izrael na vsech stranach sve hranice Ameriku, pak mozna. :)

Offline Scooolie

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 2 205
  • Pohlaví: Mužské
    • Eretz.cz
Re: Kniha s podivným titulem Palestine : Peace Not Apartheid
« Odpověď #7 kdy: 19. Říjen 2007, 22:14:41 »
Myslím, že slovo apartheid je nevhodné. Apartheid je termín, kterým se označuje zcela konkrétní systém "odděleného vývoje" v Jižní Africe. Stav, kdy existovaly vedle sebe "bílí", "černí", "Asiaté". Každá tato skupina měla přesně vyčleněný počet poslanců v parlamentu (samozřejmě nepoměrně vyšší pro bílé než pro Asijce a pro černé). Každá skupina měla své školy, své vyčleněné části měst, své místo v autobusech, atd.

Srovnávat tohle s Izraelem je nemístné.

Samozřejmě, že existuje určitá nedůvěra izraelských Židů k Arabům - ať už izraelským nebo nezizraelským. Nicméně ta je rozumně odůvodněna desetiletími zkušeností a hlavně současným stavem. Stavem, kdy podle průzkumů veřejného mínění velká část izraelských občanů arabské národnosti cítí více loajalitu k neizraelským Arabům než ke svému státu, kdy arabští izraelští poslanci jezdí na kávu a rady do nepřátelské země (Sýrie), kdy poslanec Bišara dodával nepříteli v době války vojenské informace.

Situace je velmi podobná tomu, co zažívali Češi ve vztahu k Němcům za I. československé republiky.

Z toho plyne oprávněný pocit nedůvěry, který bohužel dopadá částečně i na ty loajální příslušníky menšiny.

Nicméně situace Izraele je velmi podobná Československu ještě v jedné věci - menšina má zaručená a respektovaná mnohem větší práva v zemi, kde je menšinou, než v sousední(ch) "vlastní" zemi(zemích)....

Offline Scooolie

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 2 205
  • Pohlaví: Mužské
    • Eretz.cz
Re: Kniha s podivným titulem Palestine : Peace Not Apartheid
« Odpověď #8 kdy: 19. Říjen 2007, 22:20:38 »
jenda pni povidala, navic neco je si dobre rozmyslet a neco jineho je pak mit svou vlastni zkusenost
neco jineho je byt Iz. arab s vysokoskolsym vzdelanim a neco jineho je mit zakladni
navic pritom kdy nerozeznas araba od izraelce budes mit predsudky jen co ho poznas, ala
nema nahodou doma strejdu co tam je ilegalne a nechce se ho ptat jestli nema batoh plny dynamitu.
vpodstate tady vedeme kavarenske reci o nicem.
ja tvrdim, ze v jistem smyslu v Iz. apartheid existuje a existovat bude, dokud okolo bude vedle stredovek s
vyspelym vojenskym arzenalem, dodavanym z celeho sveta.
a pak kolik z vas tady na tom foru cetl zakazanou knihu od Hisrta Puska a olivova ratolest?
Jsem sice sionista, ale pratele, je treba mluvit otevrene a rici > zatim to nijak jinak nejde a basta.
az bude mit Izrael na vsech stranach sve hranice Ameriku, pak mozna. :)


Nechci do nikoho příliš rýpat, ale myslím, že Zoom má zkušeností v tomto směru víc než dost  :D

Jinak rozeznávat Araba od Izraelce může být někdy opravdu oříšek, zejména jedná-li se o o izraelského Araba  ;D

A ještě jedna poznámka - od kdy je "Puška a olivová ratolest" zakázaná? :o To myslíte v Sýrii? U nás je normálně prodejná, tedy pokud ji ještě seženete, protože je vyprodaná - http://www.eruditus.cz/knihy/david-hirst/puska-a-olivova-ratolest

Offline Scooolie

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 2 205
  • Pohlaví: Mužské
    • Eretz.cz
Re: Kniha s podivným titulem Palestine : Peace Not Apartheid
« Odpověď #9 kdy: 19. Říjen 2007, 22:22:15 »
Osobně bych nechtěl být Izraelským arabem ...

Muhehehe  ;D ;D ;D Tak to já bych opravdu byl radši izraelským Arabem než třeba syrským  ;)

Offline fanuel

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 252
  • Zdravím
Re: Kniha s podivným titulem Palestine : Peace Not Apartheid
« Odpověď #10 kdy: 20. Říjen 2007, 00:19:24 »
Osobně bych nechtěl být Izraelským arabem ...

Muhehehe  ;D ;D ;D Tak to já bych opravdu byl radši izraelským Arabem než třeba syrským  ;)
Zdravím,v JAR bylo vyvyšování bílých nad černýmy daných ústavou a zákony, tedy rasová segregace.Co se týče poznámek      nechápu smysl apartheid v Stat Izrael.Tam přece nic takového není a nebylo.Běžná bezpečnostní opatření jsou přece v zájmu všech na obranu lidských životů a to je legitimní to musí každý spravedlivý stát.Jinak 60 let válčit se svými sousedy na obranu prostý existence je nepřekonatelný historický jev a to nemluvím o ekonomice ,která je i přes tento hendikep hodnocena známkou dobrá.Otázkou je co dělají takz. vyspělé demokracie na obranu proti antisionismu,antisemitismu, antijudaismu jako jevu podporující rasismus a lidskou nesnášenlivost,přerůstající v aparteid ze strany Iránu ke Státu Izrael viz vyroky Iranského presidenta to méno nebudu vyslovovat nějak mě to nejde.Stanek (Fanuel)

Offline zoom

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 1 129
  • Pohlaví: Ženské
Re: Kniha s podivným titulem Palestine : Peace Not Apartheid
« Odpověď #11 kdy: 20. Říjen 2007, 19:24:52 »
No skutecne zkusenosti mam dost, myslim si, ze pokud clovek zije jako normalni obcan, ktery vice mene dodrzuje zakony, tak to jako Arab v Izraeli ma opravdu lepsi nez v jinych arabskych statech. Kdyz uvadim nejaky priklad, tak to neni ze jpp, ale ze tu situaci znam z osobni zkusennosti. Mam jeste jeden priklad - rozvedena muslimka, uklizecka, obyva 3 pokojovy byt, dostava penzi od statu, protoze pracovala ve statnim podniku a take normalni penzi Bituach leumi, privydelava si varenim arabskych specialit pro ruznou klientelu. Zname se, protoze pracovala ve stejnem miste jako ja, ted je trochu zboznejsi, nosi satek, ale kdyz me (Zidovku) potka na ulici, tak me vzdy polibi na tvar, coz je bezny projev pratelstvi. Takze to jde. Nevim jaka by byla jeji situace v takovem Egypte. Takovych prikladu mohu uvest desitky. Kdyz jsou si obe strany jiste sami sebou tak to de, kdyz se do toho vlozi politika, tak je zpavidla problem   :(

Offline fanuel

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 252
  • Zdravím
Re: Kniha s podivným titulem Palestine : Peace Not Apartheid
« Odpověď #12 kdy: 20. Říjen 2007, 20:08:12 »
Zdravím, je to všude stejný jestli socialismus Evropský a nebo socialismus blízko-- východní to jest jeden bordel, neboli čekají na pečený holubi do huby, a když nic dlouho neletí tak koukají co by kde ukradli, unesli a pak chtěli výkupné ap. To je morálka toho arcimordyře Arafata agenta socialistického Československa.Vždycky si objel RVHP sebral pár milionů dolarů a to bylo asi tak všechno.To se Stalinistickému rusku hodilo do jejich zločinné politiky.  Stanek (Fanuel)

Offline zoom

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 1 129
  • Pohlaví: Ženské
Re: Kniha s podivným titulem Palestine : Peace Not Apartheid
« Odpověď #13 kdy: 21. Říjen 2007, 08:50:54 »
V soucasnosti dedicove-lumpove objizdeji Evropskou Unii a dalsi naivni anebo chytre staty a zdimaji z nich dalsi penize, na ubohe palestince - ty penize (a jak znamo nemale castky) se k temto ovsem nedostanou, protoze za cast se koupi zbrane a cast se necha zmizet na soukromych kontech. Nic se nezmenilo, jen jmena a nazvy. A svet to nepochopi.Takze nic noveho pod sluncem. 

Hana

  • Host
Re: Kniha s podivným titulem Palestine : Peace Not Apartheid
« Odpověď #14 kdy: 26. Říjen 2007, 13:08:35 »
Kdyz jsem byla v Izraeli par dni jako turistka,tak asi nemohu posoudit situaci.Ale zdalo se mi,ze spolu obycejni lide (Zide i Arabove) vychazeji dobre.Treba v Jeruzaleme jsem objevila obchudek,kde spolu prodavaji ortodoxni Zid a Arab Ali.Veselejsi dvojku byste nenasli.
Take jsem se ptala jednoho arabskeho taxikare (krestana),jak vychazi s Zidy a muslimy.Rekl,ze muslimove jsou dobri lide a s Zidy take nema problemy.

Take mam rada knizku od Jehudy Lahava,jsou tam dojemne pribehy o Zidech a Arabech,kteri si navzajem pomohli.

Je to par let zpatky,co v magazinu (tusim Tyden) vysel clanek o manzelce Jasira Arafata.Jmenovala se Suha a jedine,co delala, bylo,ze cestovala do nejdrazsih hotelu ve Francii a nakupovala nejdrazsi obleceni a auta,kterymi pote pysne projizdela kolem uprchlickych taboru.Hrozna zenska  :(.Takze u tehle lidi konci penize na ubohe Palestince.

Offline fanuel

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 252
  • Zdravím
Re: Kniha s podivným titulem Palestine : Peace Not Apartheid
« Odpověď #15 kdy: 27. Říjen 2007, 17:26:36 »
Kdyz jsem byla v Izraeli par dni jako turistka,tak asi nemohu posoudit situaci.Ale zdalo se mi,ze spolu obycejni lide (Zide i Arabove) vychazeji dobre.Treba v Jeruzaleme jsem objevila obchudek,kde spolu prodavaji ortodoxni Zid a Arab Ali.Veselejsi dvojku byste nenasli.
Take jsem se ptala jednoho arabskeho taxikare (krestana),jak vychazi s Zidy a muslimy.Rekl,ze muslimove jsou dobri lide a s Zidy take nema problemy.

Take mam rada knizku od Jehudy Lahava,jsou tam dojemne pribehy o Zidech a Arabech,kteri si navzajem pomohli.

Je to par let zpatky,co v magazinu (tusim Tyden) vysel clanek o manzelce Jasira Arafata.Jmenovala se Suha a jedine,co delala, bylo,ze cestovala do nejdrazsih hotelu ve Francii a nakupovala nejdrazsi obleceni a auta,kterymi pote pysne projizdela kolem uprchlickych taboru.Hrozna zenska  :(.Takze u tehle lidi konci penize na ubohe Palestince.
Zdravím,za tureckého panství a islamizace ragionu to blízké soužití bylo celkem na úrovni na tehdejší dobu a lidé si vždy potrpí na nějaký ten fór. Ono to tou legrací se jaksi uvolní napětí.  Ale pravdou je že Islám a jeho agresivní odnože nepřejí Židům nic dobrého.Takže otázky víry hrají v příslušném regionu důležitou roli.A dovolím si podotknout že v celém globálním světě.Stanek (Fanuel)

Hana

  • Host
Re: Kniha s podivným titulem Palestine : Peace Not Apartheid
« Odpověď #16 kdy: 27. Říjen 2007, 21:21:59 »
Podle toho,co vidime v televizi, to davaji uprimne najevo.Ale ti to nedelaji kvuli nabozenstvi.Jde jim jen o vlastni moc a penize.I kdyby cely Izrael konvertoval k Islamu (omlouvam se, jestli nekoho desim),byli by s nim Arabove kamaradi? Urcite ne.Nejspis by si vymysleli,ze ten Islam praktikuji spatne a proto by stejne meli byt vyvrazdeni.
Jak znamo,cely sunitsky muslimsky svet (Saudska Arabie atd.) se velmi kamaradi s Amerikou,protoze se jim to naramne hodi.A pro penize jsou ochotni zapomenout na sve nabozenstvi.Naopak siitsky Iran Ameriku rad nema.To je nejspis duvod,proc imamove ze Saudske Arabie sve muslimske studenty uci,ze siitsti muslimove jsou polyteiste,odpadlici od islamu,psi...,a meli by byt pozabijeni.Asi se brzy pozabiji navzajem.Dobre pro Izrael.
Pak je tu krestanska Evropa.Preje Zidum neco dobreho? Kdyz jim zabili ,,B-ziho syna"? Asi jsou k Izraeli jako Saudska Arabie k Americe.
Myslim si,ze Zidum uprimne preji dobro jen sami Zide.

Offline Vader

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 1 624
  • Pohlaví: Mužské
Re: Kniha s podivným titulem Palestine : Peace Not Apartheid
« Odpověď #17 kdy: 28. Říjen 2007, 02:49:12 »
Myslim si,ze Zidum uprimne preji dobro jen sami Zide.

Mam neprijemny pocit, ze ma Hanka velky kus pravdy  :(

Offline fanuel

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 252
  • Zdravím
Re: Kniha s podivným titulem Palestine : Peace Not Apartheid
« Odpověď #18 kdy: 29. Říjen 2007, 22:12:40 »
Myslim si,ze Zidum uprimne preji dobro jen sami Zide.

Mam neprijemny pocit, ze ma Hanka velky kus pravdy  :(

Zdravím, znovu a opakovaně tvrdím že za Tureckého panství se Žídům vedlo na tehdejší dobu celkem pokojně. Po 1. světové to již
byl samý hon na samou podstatu.Co se týče víry tak tam je takový propastný rozdíl, už jen v tom základním parametru a tím je vyznání k světlu a tím k životu pro Izrael.Pro tmu a smrt ve víře posmrtném a zaslíbení 70 panen pro muslimy.Jaksi den a slunce pro Židy a noc i měsíc pro muslimy (Arabi).V historii se opakovaně potvrdilo že spása a záchrana Židů není jen od Židů ale od samého (B)                                     Stanek (Fanuel)

levi

  • Host
Re: Kniha s podivným titulem Palestine : Peace Not Apartheid
« Odpověď #19 kdy: 30. Říjen 2007, 15:38:06 »
toto je namet na diskuzi,
prestoze nekdo rekne, ze je to komous a kdovi co si, nicmene na kazdem sprochu pravdy trochu

nechci se tohoto nazoru zastavat, ale neni cerna nebi bila, jsou jen ruzne sytosti sede

http://www.israelshamir.net/Czech/Czech3.htm

Elazar

  • Host
Re: Kniha s podivným titulem Palestine : Peace Not Apartheid
« Odpověď #20 kdy: 31. Říjen 2007, 09:06:23 »
Neni to komous, je to dusevne nemocny clovek. Pravda je ta, ze ve svych knihach lze (Židovský stát, tvrdí Shamír , nedovolí gójovi, aby bydlel v židovské oblasti etc. ). Pravda je ta, ze se ho zastavaji lide jako je Nidal Saleh (rasisticky silenec) ev. Noam Chomsky (pozer). Pravda je ta, ze je uzasnym produtktem jewish-selfhatingu a stoji za to byt podroben laboratornimu zkoumani. Jeho nazor patri mezi ty radikalni. Osobne se domnivam, ze zatimco Uri Avineri je jen naivni dobrak, ktery si mysli, ze kdyz bude milovat sveho nepritele, bude i on milovat jeho  ;) , Shamirova tvorba se soustreduje na osocovani, prekrucovani faktu a zamlcovani jinych etc. Podobne jako Neturej Karta je i on ukazkovym pripadem toho, ze cim mensi a marginalnejsi skupinka, tim vice rve.
Pokud je pravda, ze na kazdem sprochu pravdy trochu, mozna bychom mohli priste debatovat o Protokolech Sionkych mudrcu nebo Mein Kampf - na kazdem sprochu prece pravdy trochu. Je to jen navrh.

levi

  • Host
Re: Kniha s podivným titulem Palestine : Peace Not Apartheid
« Odpověď #21 kdy: 31. Říjen 2007, 09:33:02 »
viz. nahore > Židovský stát, tvrdí Shamír , nedovolí gójovi, aby bydlel v židovské oblasti etc. )

z hlediska vojenskeho a policejniho zajmu, lze tato tvrzeni brat jako dosti pravdepodobnou vec
a opet se dostavame k tomu, do jake miry muze byt stat, ktery je permanetne ve vojenskem ohrozeni
demokraticky /v nekterych smerech vice a v nekterych oblastech skoro vubec/

je to tak trochu zamotany klubicko :), nemyslite?

uvidime se na shromazdenicku beru kipu, co vy
mozna i paterak :)

Elazar

  • Host
Re: Kniha s podivným titulem Palestine : Peace Not Apartheid
« Odpověď #22 kdy: 31. Říjen 2007, 13:59:39 »
Citovat
z hlediska vojenskeho a policejniho zajmu, lze tato tvrzeni brat jako dosti pravdepodobnou vec

 :D Jako pravdepodobnou vec? Beru to tak, ze to neni Vas nazor, ale ze pouze hazete recnickou otazku. Budto je to pravda, nebo je to lez. Byl jste v Izraeli, zil jste tam, zijete tam? Pak musite vedet, ze to tvrzeni je lzive. Pravdepodobne byt nemuze uz jen z principu.

Citovat
do jake miry muze byt stat, ktery je permanetne ve vojenskem ohrozeni
demokraticky /v nekterych smerech vice a v nekterych oblastech skoro vubec/

Jak by pravil klasik - povezdte mi Kefalin, co je to "demograticky"?  ;)

Demokracie je napriklad to, ze mohu mit kazde 4 roky svobodne volby, v nich mohu zvolit stranu, jakou chci, a mohu i kandidovat. Pak Izrael demokraticky je, nebot toto pravo maji vsichni jeho obcane.
Jestli za ten ci onen cin odsoudim cloveka na pul roku podminene nebo deset let nepodminene, nema s demokracii jakozto se systemem vlady pranic spolecneho. To by pak ani nebyla demokraticka CSR v roce 1938.

levi

  • Host
Re: Kniha s podivným titulem Palestine : Peace Not Apartheid
« Odpověď #23 kdy: 31. Říjen 2007, 14:54:32 »
hipo-teticka otazka>
jsem izrealsky arab a chci bydlet v nove osade na hranicich s Palestinskym uzemim

ty jsi vojensky nebo policejni urad>
bude se ti to libit?


Elazar

  • Host
Re: Kniha s podivným titulem Palestine : Peace Not Apartheid
« Odpověď #24 kdy: 31. Říjen 2007, 15:46:56 »
Cheche, me osobne se nelibi uz jen fakt, ze jsi izrarab  ;D Jenze mily levi, muj (a kohokoli jineho) osobni nazor je v tomto pripade naprosto irelevantni, protoze vojak musi poslouchat rozkazy (a tech se tyto veci stejne dotykaji jen neprimo) a  urednik je vazan predpisy. A to nejen hypoteticky.

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 
TOPlist