fórum komunity Eretz

Judaismus => Rabín odpovídá na Vaše dotazy => Téma založeno: Geršom kdy 12. Srpna 2010, 14:14:35

Název: Zločin a trest
Přispěvatel: Geršom kdy 12. Srpna 2010, 14:14:35
Dobrý den,

měl bych jeden dotaz.

Při čtení (slovo studium je v mém případě asi silný termín) 3 Knihy Mojžíšovi, jsem narazil na jednu věc která mi není jasná. Na jednu stranu jsou tam jasně vyjmenovány způsoby očišťování od hříchu při překročení Zákona, a to jak vědomého tak nevědomého.

Na druhou stranu jsou tam ale vyjmenovány okolnosti (hříchy) za kterých má být hříšník potrestán rovnou smrtí (kamenování, upálení).

Jak tomu správně rozumět - jsou tedy některé hříchy natolik závažné, že nespadají pod očišťování skrze oběti, a musí být očištěny až smrtí vyníka?

Nebo má každý hříštník možnost očištění skrze oběti a kněze, a to za jakkýkoliv hřích?

A ještě jeden terminus technikus - Nečištý až do večera. Co pod tuto skutečnost spadalo? Snažil jsem se najít definici co takový člověk mohl a  nemohl dělat a nikde jsem to v Toře nenašel (přesto věřím že to tam někde je).

díky moc za vysvětlení

Geršom
Název: Re: Zločin a trest
Přispěvatel: Dan kdy 13. Srpna 2010, 12:12:02


Na druhou stranu jsou tam ale vyjmenovány okolnosti (hříchy) za kterých má být hříšník potrestán rovnou smrtí (kamenování, upálení).

Jak tomu správně rozumět - jsou tedy některé hříchy natolik závažné, že nespadají pod očišťování skrze oběti, a musí být očištěny až smrtí vyníka?



Přesně tak!