Autor Téma: Židovství a křesťanství - body styčné a body rozdělující  (Přečteno 122651 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

sad

  • Host
Re: Židovství a křesťanství - body styčné a body rozdělující
« Odpověď #175 kdy: 11. Listopadu 2008, 21:07:02 »
Vazeny pane Lehotsky,
pomijim nyni uvodni vety Vaseho prispevku... a nebo chcete-li: neskadliva a nema rado...
Inu hezky jste to napsal, ale zarazi me jedna vec: Domnivate se, ze ve sluzbe B-hu jde o jakousi "naladu" ci "pocit"?
« Poslední změna: 11. Listopadu 2008, 21:11:06 od sad »

daniel lehotsky

  • Host
Re: Židovství a křesťanství - body styčné a body rozdělující
« Odpověď #176 kdy: 11. Listopadu 2008, 22:00:31 »
V.P.sad dufam,ze tam bol jasny smailik,takze neteba pomijet.Musime sa najprv urcit,alebo aspon priblizne urcit co rozumieme ..sluzba B-hu.samozrejme inak ju vnimal kriziak(pravy johanita zas uplne inak)inak Otcovia s puste,inak atd.Ale ak sa priblizime k danemu Ja som atd(ale v mojom vyklade :-*)tak sa da povedat,nalada a ci pocit to moze byt v pociatkoch,ale potom by mal asi nastat stav(lebo nalady a ci pocity prichadzaju a odchadzaju a menia sa apod)Nieco stale.Ako napr. vJanovom Evanjeliu do urcitej kapitly sa hovori jezis bol tam atam a urobil to ato.A zrazu sa objavuje Ja som cesta,Ja som vinic,ja vam poslem obhajcu a atd.zaujimave,nie?

dudusko

  • Host
Re: Židovství a křesťanství - body styčné a body rozdělující
« Odpověď #177 kdy: 11. Listopadu 2008, 22:27:56 »
...

Samuel: Ti, kdo žili před Kristem, nebo jej nepřijali jako mesiáše z jakéhokoliv jiného důvodu, budou souzeni před Soudem za své skutky. Problémem je, že podle Ježíšových slov není nikdo, kdo by před takovým soudem dokázal obstát - nikdo není takový, aby svými proviněními proti Zákonu, nepropadl trestu...
...
Takže pokud tomu rozumím dobře, ti co žili před Kristem a neměli tedy, i kdyby ho hypoteticky chtěli přijmout, k tomu šanci, jsou vlastně z křesťanského hlediska slovy Ježíše odsouzeni k trestu. Promiňte Scooolie, o Ježíšovi křesťané hovoří jako o milosrdném, ale toto mi opravdu moc milosrdné nepřijde. A pokud nic jiného, tak se mi to zdá krajně nespravedlivé.
Oni nejsou odsouzeni k smrti slovy Ježíše, ale svými skutky. To, co dělali, to bude u soudu posuzováno.
Milost, tedy smazání přestoupení zákona z "trestního spisu", je nesporně milosrdenstvím vůči přestupci. A zda je to spravedlivé? No jistě, že ne! Žádná milost přece není spravedlivá! Co je spravedlivého na tom, že nebude souzen ten, kdo porušoval Zákon? Že dostanou-li milost maličký hříšník a obrovský hříšník, pak oba budou stejně nevinní, přestože ten velký hříšník páchal strašné věci?
Milost udělená přestupci zákona je samozřejmě hrubě nespravedlivá věc. Křesťanství ale není o spravedlnosti a souzení dle Zákona, ale právě o té nespravedlivé milosti.
Scooolie, nechci rozpoutávat žádný "flame" a o křesťanství toho vím proti Vám žalostně málo, takže mě berte, prosím, s reservou.
Nechci to teď hledat a vkládat sem Vaši přesnou citaci, ale napsal jste cosi v tom smyslu (volně mými slovy), že křesťan vlastně nemusí vůbec na sobě nijak pracovat, je v podstatě jedno, jak se chová, stačí, když věří a přijme Ježíše i krátce před smrtí a má vlastně své jisté. Prostě i kdyby to byl sebevětší gauner a bude věřit v Ježíše, ten mu podle Vás resp. křesťanství zajistí milost.
Víte, pak jsem vcelku rád, že věřím trochu jinak a věřím i v jistou vyšší spravedlnost, než je ta zde na zemi. Jen jako příklad uvedu, že bych se docela nerad někdy setkával s celou řadou ..... (dosaďte co nejméně lichotivé označení), bývalých i současných námi i Vámi nenáviděných nacistických i komunistických zločinců. Přitom podle Vás by jim stačilo tak málo, že ?

Ne, ne, ptáte se správně. Já jsem řekl, že ospravedlnění je dle mého názoru z víry samé, bez nutnosti skutků (Vodník jistě nebude souhlasit, ten má to skutkaření jako pravoslavný v popisu práce). Ovšem skutečné obrácení z celého srdce přivodí vnitřní proměnu - NZ o tom hovoří jako "novém narození". Člověk, který projde takovou proměnou pohlíží zásadně jinak (kriticky) na svůj předchozí život.

Milost není důsledkem "přijetí křesťanství", ale důsledkem uvěření v B*ha a v to, že Ježíš svojí smrtí vzal na sebe hříchy světa, včetně mých, které mi budou odpuštěny, pokud o to s hlubokou a upřímnou lítostí nad jejich spácháním poprosím.

B*h dobře zná každou myšlenku každého člověka. Dobře ví s jakou motivací k jakému skutku dochází, dokáže odlišit falešnou zbožnost či obrácení se na víru "naoko", od skutečné proměny srdce. Ošálit B*ha je nemožné. On je vševědoucí, s ním si nelze hrát. A pokud B*h shledá, že se někdo skutečně obrátil, hluboce a upřímně lituje a prosí o milost, skrze Ježíšovu smrt, pak mu odpustí.
Jak už jsem říkal - křesťanství není skutkaření, není to vedení si evidence o tom "co dobrého jsem udělal" a nárokování si na základě toho B*ží přízně. Křesťanství je hluboký pocit vlastní ničemnosti a současně radost, že Pán dal milost a zachránil mě.

Pěkně to vystihují podobenství o celníkovi a farizeovi (Lukáš 10:9-14), o ztracené ovci (Lukáš 11:1-7) a o marnotratném synovi (Lukáš 11:11-31).

Možná to bude znít troufale, opravte mne v mé neznalosti. Přijde mi celá diskuse o jednom. Křesťané mají "universálního spasitele" "všestranného snímatele hříchu". Tento, ať je jakkoli "modloslužebný" dokáže uspokojit průměrného věřícího člověka (Křesťana,buďme přesnější). Doplníme-li tuto metodu "delegováním B-žích zástupců na Zemi" máme tu zcela JINOU strukturu vztahů mezi B-hem a člověkem. Přijde mi to, že křesťan má, ať chce nebo ne, "nachystanou cestu",jak dojít k spasení a B-ží milosti. A z toho konsekventně vyvozuji -podpořen svou většivou neznalostí, to nepopírám- že "cesta víry" je Křesťanům značne zjednodušena....
A proto,možná neuvážněně, usuzuji, že průměrný věřící Žid, NEMA takto umetenou cestičku...musí se daleko více snažit o svůj niterní kontakt s B-hem. OK, povězme,že má možnost korelace a podpory Rabína své komunity.Ale nic víc.
Teď mne rozkousejte na drobno,pokud nutno...zkusil jsem to  ;)

Offline Scooolie

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 2 206
  • Pohlaví: Mužské
    • Eretz.cz
Re: Židovství a křesťanství - body styčné a body rozdělující
« Odpověď #178 kdy: 11. Listopadu 2008, 22:50:24 »
Přátelé k té debatě o existenci či neexistenci křesťanské Tradice - nemyslím, že by odmítnutí Tradice mělo být urážkou někoho jiného (zvlášť když je to debata "uvnitř" jednoho náboženství). Na druhou stranu mám zase pochybnost o tom, zda lze Tradici odmítnout tak šmahem, jak to učinil eleazar. Tradice vzniká působením Ducha svatého a těžko  najít argument pro názor, že Duch svatý prostě přestal působit před tisíci lety. Na druhou stranu asi těžko tvrdit, že každý církevní koncil či sněm byl pod vlivem Ducha svatého. To je Vodníkovský extrém, byť jej vztahuje jen na pravoslavné. Ve skutečnosti  je obrovsky obtížné zjistit, co je autentickou Tradicí a co hromadou veteší, které jen svádějí na špatnou cestu. Nicméně vodítko je - může snad být Tradice v kontradikci s Ježíšovými slovy?

Co se týče křesťanských filosofů, resp. filosofů o křesťanství (Barth,  Bonhoeffer) pak si z jejich úsudků dělám pramálo. Takových plácnutí bylo, je a bude. A zda je Písmo "papírový papež"? Má-li to být myšleno tak, že Písmo pokládají protestanti za nejvyšší a neomylnou autoritu, pak ANO! Třikrát ANO!

K Církvi dle Mt 16,18 - pravdu má dle mého skromného názoru eleazar. A to naprosto. Pýcha s jakou se některé na světě existující denominace (pravoslavní, katolíci, někteří protestanti - kdysi třeba kalvinisté) označují za tu jedinou pravou církev, je tak děsivá, až je směšná. O tom, kdo je v Církvi rozhoduje B*h a ne nějací lidé. Církev je společenstvím všech, křesťanů, v jehož čele stojí Ježíš. Pokud Ježíš shledá, že křesťanem je evangelík, pak ten je v Církvi. Shledá-li to u katolíka, pak je tam katolík. Shledá-li u pravoslavného, pak pravoslavný. Zda je členem nějaké světské formální organizační složky Církve (tj. církevní denominace) a jaké je naprosto podružné.

Vodníkova věta z 18:43:50 Vaše právo to samozřejmě je. Jestli je svaté, to nevím. A že své přesvědčení opíráte o citáty z Písma? To dělali vždycky všichni bludaři... mě pak skutečně pobavila. Upřímně pobavila, nic ve zlém. Jako bych slyšel ty chlapíka na koncilu v Kostnici - cože Huse, že se opíráš o Písmo, ale to dělají všichni bludaři!  ;D Skutečnost je ovšem taková, že my se skutečně opíráme o Písmo, jako dokonalé a bezchybné Slovo B*ží. A Vám to vadí. Proč? Že byste se o Písmo Vodníku neopírali?  ;) :D

Offline Scooolie

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 2 206
  • Pohlaví: Mužské
    • Eretz.cz
Re: Židovství a křesťanství - body styčné a body rozdělující
« Odpověď #179 kdy: 11. Listopadu 2008, 22:52:04 »
Možná to bude znít troufale, opravte mne v mé neznalosti. Přijde mi celá diskuse o jednom. Křesťané mají "universálního spasitele" "všestranného snímatele hříchu". Tento, ať je jakkoli "modloslužebný" dokáže uspokojit průměrného věřícího člověka (Křesťana,buďme přesnější). Doplníme-li tuto metodu "delegováním B-žích zástupců na Zemi" máme tu zcela JINOU strukturu vztahů mezi B-hem a člověkem. Přijde mi to, že křesťan má, ať chce nebo ne, "nachystanou cestu",jak dojít k spasení a B-ží milosti. A z toho konsekventně vyvozuji -podpořen svou většivou neznalostí, to nepopírám- že "cesta víry" je Křesťanům značne zjednodušena....
A proto,možná neuvážněně, usuzuji, že průměrný věřící Žid, NEMA takto umetenou cestičku...musí se daleko více snažit o svůj niterní kontakt s B-hem. OK, povězme,že má možnost korelace a podpory Rabína své komunity.Ale nic víc.
Teď mne rozkousejte na drobno,pokud nutno...zkusil jsem to  ;)

Proč sekat na kousíčky? To je docela pěkná analýza  :) Nicméně zásadní otázkou není, kdo má cestu snazší, ale která je správná, resp. zda mohou vedle sebe obstát jako správné obě  ;)

Vodník

  • Host
Re: Židovství a křesťanství - body styčné a body rozdělující
« Odpověď #180 kdy: 12. Listopadu 2008, 00:37:54 »
... asi těžko tvrdit, že každý církevní koncil či sněm byl pod vlivem Ducha svatého.
Koncily samy ne (tam se děly věci!), ale jejich závěry, přijatá dogmata.

Citovat
může snad být Tradice v kontradikci s Ježíšovými slovy?
To záleží na tom, jak ta která slova chápete.

Citovat
K Církvi dle Mt 16,18 - pravdu má dle mého skromného názoru eleazar. A to naprosto. Pýcha s jakou se některé na světě existující denominace (pravoslavní, katolíci, někteří protestanti - kdysi třeba kalvinisté) označují za tu jedinou pravou církev, je tak děsivá, až je směšná. O tom, kdo je v Církvi rozhoduje B*h a ne nějací lidé. Církev je společenstvím všech, křesťanů, v jehož čele stojí Ježíš. Pokud Ježíš shledá, že křesťanem je evangelík, pak ten je v Církvi. Shledá-li to u katolíka, pak je tam katolík. Shledá-li u pravoslavného, pak pravoslavný. Zda je členem nějaké světské formální organizační složky Církve (tj. církevní denominace) a jaké je naprosto podružné.
Vaši osobní "theologii církve" respektuji, ale se skutečností nemá nic společného, je mi líto. Bůh rozhoduje o tom, kdo bude nebo nebude spasen, ne o tom, kdo je nebo není v Církvi. Ve Vašem výkladu "být v Církvi" = "být křesťanem" = "být spasen". Jedná se ale o 3 rozdílné věci, z nichž jedna v žádném případě nepodmiňuje druhou.

Citovat
nic ve zlém.
Samozřejmě, že ne. Já si Vás pro Vaše názory vážím a jsem přesvědčen, že žijete lépe než já (z křesťanského, i pravoslavného hlediska), ale věříte bludům a to je mi líto.

Citovat
Skutečnost je ovšem taková, že my se skutečně opíráme o Písmo, jako dokonalé a bezchybné Slovo B*ží. A Vám to vadí. Proč? Že byste se o Písmo Vodníku neopírali?  ;) :D
Nevadí, i my se opíráme o Písmo. To se ale opírají i Svědci Jehovovi a podívejte se, jakým věří oni bludům! Bez porozumění Písmu v Duchu svatém, tj. v rámci pravoslavné tradice, je to jako byste se opírali o suchý strom...

Vodník

  • Host
Re: Židovství a křesťanství - body styčné a body rozdělující
« Odpověď #181 kdy: 12. Listopadu 2008, 00:38:59 »
Nicméně zásadní otázkou není, kdo má cestu snazší, ale která je správná, resp. zda mohou vedle sebe obstát jako správné obě  ;)
S tímhle souhlasím.

eleazar

  • Host
Re: Židovství a křesťanství - body styčné a body rozdělující
« Odpověď #182 kdy: 12. Listopadu 2008, 07:42:46 »
... asi těžko tvrdit, že každý církevní koncil či sněm byl pod vlivem Ducha svatého.
Koncily samy ne (tam se děly věci!), ale jejich závěry, přijatá dogmata.
Dokažte to. :P

"být v Církvi" = "být křesťanem" = "být spasen". Jedná se ale o 3 rozdílné věci, z nichž jedna v žádném případě nepodmiňuje druhou.
Nerozumím, ztrácím se.

daniel lehotsky

  • Host
Re: Židovství a křesťanství - body styčné a body rozdělující
« Odpověď #183 kdy: 12. Listopadu 2008, 09:17:50 »
existuje moja,tvoja,jeho,ich pravda a Pravda.Tak isto pravost cesty by som nechal az na ciel,lebo az tam sa ,,verifikuje".Podstatnejsie bude asi to kracanie vedla seba.Lebo aj strastiplna a dlha tura zo slusnymi spoluturistami prejde lahsie ako len kratka prechadzka s nejakym ...ps.kazda trasa,ci je viac uhladena a ci menej ma svoje stupania,klesania aj pady,neda sa zovseobecnit takymto sposobom.A koncily,ze by ekvivalenty rabinskych rozhodnuti?A co ,,chudaci"karaiti? :)

daniel lehotsky

  • Host
Re: Židovství a křesťanství - body styčné a body rozdělující
« Odpověď #184 kdy: 13. Listopadu 2008, 09:13:13 »
je pravdou,ze meno Alexander je jedine cudzie meno synagogalne odobrene na pouzivanie?(na pomenovanie zidovskych deti).

eleazar

  • Host
Re: Židovství a křesťanství - body styčné a body rozdělující
« Odpověď #185 kdy: 13. Listopadu 2008, 10:10:53 »
je pravdou,ze meno Alexander je jedine cudzie meno synagogalne odobrene na pouzivanie?(na pomenovanie zidovskych deti).
Záleží, jestli považujete aramejské zkomoleniny babylonských a řeckých jmen za cizí jména.

achab

  • Host
Re: Židovství a křesťanství - body styčné a body rozdělující
« Odpověď #186 kdy: 13. Listopadu 2008, 12:45:58 »
bs*d
  Židům se zdálo, že Alexander Makedonský toho pro ně udělal poměrně dost. takovej "osvícenec" na tehdejší dobu. A vzhedem k tomu, že tehdy se fakt  často jmenovali poměrně dost gojiš, dávali dětem i jméno Alexander, (a jiné patvary, jak se domnívá eleazar -  vy byste dali jako rodiče svýmu klukovi, o kterém víte, že bude volán k tóře namísto jména patvar ???). Časem, jak se jazyk vyvíjí a leniví - Jaakov - Jaakovele - Kovel - Kopl , == vzniká i krásné Alexander - Sender. 
ergo: Ano, Danny - je to pravda (s dalšími polo-výjimkami, ale to by bylo off topic - písni když tak privat, ať nemusíme otevírat extra vlákno)
« Poslední změna: 14. Listopadu 2008, 01:08:20 od achab »

daniel lehotsky

  • Host
Re: Židovství a křesťanství - body styčné a body rozdělující
« Odpověď #187 kdy: 13. Listopadu 2008, 16:47:27 »
a este par vyrazov,cisu teda domace a ci patvary teba-schrana,qinnim-komorky,kofer-smola,a dalo by sa ozrejmitn co Presne oznacuje mabbul?dik.a k versu ,,Ja som cesta..."nedalo by sa to miesto prikazu chapat ako credo?A vpripade prikazu,ked sa nikto pred mimi nedostane k otcovi,tak co s tymi co su uz tam?(podla zaslubeni Zidia napr.)
« Poslední změna: 13. Listopadu 2008, 21:35:16 od daniel lehotsky »

daniel lehotsky

  • Host
Re: Židovství a křesťanství - body styčné a body rozdělující
« Odpověď #188 kdy: 14. Listopadu 2008, 09:01:10 »
chcel som vlastne zareagovat na tie dve cesty a naslednu spolocnost na nej.Lebo ked Alexander ovladol uzemie Palestiny,asi si spomenul na svojho ucitela Aristotela(je jeden Boh,stale cinny princip sveta.JEDEN.Nieje potrebne rozoberat dalej.)A tak velky polyteista nechal Zidov na pokoji.(je to len hypoteza,samozrejme,ale mne sa docela paci :).A Zidia si ho mozno takto poctili.Cize taka mala moznost toho akoby to slo.A co nam moze povedat nasledna etymolgia danych slov?Vyraz pre archu(teba),ak je egyptskeho povodu(Moseho osatka)vobec nas nemusi zavadzat do systemu prepravy mrtvych na onen svet a ak babylonskeho povodu tak nemusi na naznacovat prebratie babylonskeho mytu.Tak isto qinnim(komorka nemusi byt odkazom na stare rituali pochovavania zasvatencov do ,,hrobu"ako iniciacny proces.Co by sa mohlo poukazat napr.na Lazara,ktory bol ,,mrtvy" a vysiel z hrobu a tu je to zaujimave,lebo dovtedy ,,najmilsi "ucenik nebol na scene,ale az po iniciacii sa s Lazara stal Jan.Takze pri takej vzajomnej ucte a bez sprtania sa da celkom pekne vyzit.Mozeme samozrejme sa pytat,ale nech je to len tuzba po vedeni(poznani).Lebo aby Zidia zili zatial pomaly len preto,ze Augustin vytvorenim mytu o vecnom Zidovi zaviedol isty stupen tolerancie.Ze Zidia sice zabili Krista,bolo im vsak dovolene prezit,aby tak dosvedcili pravdu krestanstvu,ako dosledky odmietnutia a nasledny bozi hnev a  ze nesu znamenie Kaina,tak to je presne to co by sa nemalo.A takisto Ta Lutherova obmedzena tolerancia.Lebo po 48,zalozenim Izraela,sa cirkev vzdala ucenia tohoto.A mohla zaujat davno alexandrovsky postoj.
« Poslední změna: 14. Listopadu 2008, 12:10:28 od daniel lehotsky »

Offline petahyah

  • Nestor
  • *****
  • Příspěvků: 618
Nepřipomíná vám to někoho?
« Odpověď #189 kdy: 28. Listopadu 2008, 11:26:46 »
Horovo oko, Hor (či Hór), latinsky Horus, byl staroegyptský bůh nebes slunce a světla, božský vládce Egypta. Slunce a Měsíc byly považovány za jeho oči. Jeho otcem byl Usir a matkou Eset. Byl zobrazován jako muž se sokolí hlavou nebo jako sokol., Hor se narodil v místě zvaném Annú (v překladu „místo, kde je chléb“), jeho dětství zvěstovala hvězda. Písemné prameny se o Hórovi zmiňují mj. ve věku 12 a 30 let, kdy byl pokřtěn Anupem Křtitelem a vykonal několik zázraků., Po zavraždění jeho otce Usírea bohem chaosu Sutechem, bojoval Hor se Sutechem o trůn Egypta. V této bitvě (na vrcholu blíže neurčené hory) ztratil jedno oko, které se poté stalo symbolem ochrany celého Egypta a jedním z nejdůležitějších symbolů moci – tzv. Horovo oko. Po bitvě se stal prvním faraonem starověkého Egypta („Sjednotitel Dvou zemí“) a všichni ostatní faraoni byli považováni za jeho převtělení. Sám měl čtyří syny: Duametefa, Hapiho, Imseta a Kibehsenefa., Hór měl ještě za jeho života 12 následovatelů, tzv. Har-Khuttí. Bylo mu zasvěceno mnoho chrámů, nejznámější z nich byly chrám v Edfu a chrám v Kom-Ombu. Jeho uctívači se nazývali šemsu hor. První zmínky o jeho kultu pocházejí z konce 4. tisíciletí př. n. l. a byl to první bůh, který byl takto uctíván po celé zemi (tj. v Horním i Dolním Egyptě)., Jedno z nejstarších a nejvýznamnějších božstev, uctívané ve více podobách (od místního kultu k bohu říše) v průběhu celých dějin Egypta. Od počátku zbožštěný sokol splývající se sluneční září (Hór jako slunce a jeho bůh). Jako bůh putujícího slunce byl nazýván též Harachtej (jedna z forem boha Ré, jeho syn, posléze jediný bůh Ré-Harachtej), jako zosobnění vycházejícího slunce Haremachet. Jiná zosobnění zahrnují jitřní hvězdu, syna božího, život věčný, beránka a dobrého pastýře s „ohbím na ramenou“. Vedle funkce boha slunce též bůh egyptského krále, a to nejen ve smyslu náboženském (král jako převtělení boha), ale i politickém (náboženské zdůvodnění teokratické despocie). Ve funkci boha nebe bývá Hór nazýván Harver. Jako manžel bohyně Hathóry (tzv. Hór z Behdetu) figuroval jako ústřední postava komplikovaných a nepřehledných legend a mýtů., Egypťané rozlišovali trojího Hora: Hora Vzdáleného, jehož očima je slunce a měsíc, Hora, který se vtěluje do každého faraona a chrání království v jeho duchovní podobě; Hora, Isidina syna a nástupce Osirida, zavražděného Séthem. V Řecku byl Hór ztotožňován s Apollónem (bůh slunce a světla), Áreem (bůh války) a Hórem (egyptský Hór ve své komplexnosti). Kult boha Hóra je připomínán mnoha architektonickými a výtvarnými památkami (chrám v Edfú, v Behdetu, v řecké Apollónii na místě mytického vítězství Hóra nad Sutechem atd.).
יואל טייטלבוים

chawwa

  • Host
Re: Židovství a křesťanství - body styčné a body rozdělující
« Odpověď #190 kdy: 24. Prosince 2008, 14:17:48 »
No mně jo,ale abych nedostala od nějakého křesťana kamenem po hlavě... ;)

daniel lehotsky

  • Host
Re: Židovství a křesťanství - body styčné a body rozdělující
« Odpověď #191 kdy: 24. Prosince 2008, 14:56:17 »
skor od kovaneho mithraistu???Krestania su Laska.

Offline Vader

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 1 626
  • Pohlaví: Mužské
Re: Židovství a křesťanství - body styčné a body rozdělující
« Odpověď #192 kdy: 24. Prosince 2008, 16:00:27 »
Tyden stary chleba nebo sutr, to je fuk...

Offline santos

  • Plný člen
  • ***
  • Příspěvků: 179
Re:Židovství a křesťanství - body styčné a body rozdělující
« Odpověď #193 kdy: 6. Listopadu 2012, 13:37:36 »
Prečo sem dávam príspevok o svätom mužovi kresťanovi kňazovi farárovi Maliarikovi ktorý bol nepochopený v svojej dobe  asi preto lebo jeho zmýšľanie je na jednej úrovni vibrácií ducha ako  boli vibrácie duše Yehuda Lahava a pritom jeden bol veriaci judaista a druhý veriaci kresťan:



Smazáno. J. Maliarik byl bezpochyby postava zajímavá, ale držte se, prosím, následujícího:
  • V tomto vlákně se zaměřte na to, co je popisem - "Židovství a křesťanství -  body styčné a body rozdělující". Ve Vašem příspěvku nebylo nic ze zmíněného.
  • Pokud chcete blíže představit postavu a působení J. Maliarika, můžete tak učinit v jiné sekci fóra.
  • Používejte, prosím, běžné písmo. Obrovským fontem v křiklavých barvách diskutující a čtenáře spolehlivě odradíte.


Smazání NENÍ hodnocením osobnosti J. Maliarika. Je pouze reakcí na off-topic v daném tématu.
« Poslední změna: 6. Listopadu 2012, 14:44:57 od Vader »

Offline cogavec

  • Plný člen
  • ***
  • Příspěvků: 140
Re:Židovství a křesťanství - body styčné a body rozdělující
« Odpověď #194 kdy: 7. Listopadu 2012, 00:22:05 »
Dnes jsem si letmo přeletěl tohle téma,všiml jsem příspěvku petahyaha z 28.11.2008.Jistě mé zkušenosti jsou  menší.Argumenty uvedené v něm používají konspirační teoretici,kteří se snaží vysvětlit vznik křesťanství.Jiní konspirační teoretici se ohánějí např. citáty z Talmudu,který sotva kdy četli,aby dodali váhu svým argumentům o světovém židovském spiknutí.Některé z těchto citátů jsou vymyšlené(teoretiky) či překroucené,těžko budou oni mnozí z těchto teoretiků ovládat jazyky,kterými je např.Babylónský Talmud psán.(Myslím,že v současné době je přeložen do němčiny).   Uvedu i jiné příklady spekulativních teorií,např. původ slova amen.Velká část odborníků na jazyky se domnívá,že toto slovo má hebrejský původ.Nejsem žádný teolog,ale kromě známého využití tohoto slova si někteří lidé myslí,že jeden z významu slova je,že se jedná o jedno z jmen,kterými je nazýván Nejvyšší.U proroka Izajáše se píše:"Kdo si bude v té zemi dávat požehnání,bude si je dávat v B-hu pravém(ELOHÍM AMEN).Kdo bude v té zemi přísahat,bude přísahat při B-hu pravém(ELOHÍM AMEN).Minulá soužení budou zapomenuta,ukryta před mým zrakem." Iz.65,16.       V křesťanském  Novém zákoně v knize Zjevení apoštola Jana se píše:"Andělovi církevní obce v Laodiceji napiš:Toto praví Amen,svědek spolehlivý a věrný,začátek B-žího stvoření."Zj.3,14   Tady je to název pro Ješuu,kterého křesťané považují za Mašijaha.To jsem napsal jako zajímavost,a teď ke spekulacím.   Slyšel jsem,že někteří lidé si myslí,že původ slova amen je staroegyptský,pocházející od staroegyptského boha Amen,Amon,Ammon(Skrytý,Nespatřitelný,Neviditelný,Ten který sebe utajuje,popřípadě bůh vzduchu).V průběhu 12.dynastie byl prohlášen za krále bohů,byl nazýván vezírem chudiny,své prvenství si držel v Egyptě přibližně 500 let.   Na tuto první spekulativní teorii navazuje druhá teorie,která je hodně ujetá.Různí hinduističtí jógini a jejich vyznavači tvrdí,že slovo amen vzniklo z indické mantry Aum,Óm.Některé konspirační teorie jsou značně bizarní,jiné vypadají zdánlivě logicky.   Dále jsem si všiml diskuze,zda podle křesťanů "Nový zakon"ruší "Starý zákon",či ho naplňuje.Na to je jednoznačná odpověď:"Nemyslete,že jsem přišel zrušit Zákon nebo Proroky.Nepřišel jsem je zrušit,ale naplnit.Amen,pravím vám:Dokud nepomine nebe a země,nepomine jediné písmenko ani jediná čárka ze Zákona,dokud se to všecko nestane!!!Kdyby někdo zrušil jedno z těchto přikázání-a třebas i to nejmenší-a tak učil lidi,bude v nebeském království nejmenší.Kdo se však bude jimi řídit a jim učit,bude v nebeském království veliký."Mt 17-19   Přeloženo to znamená,že dokud nepomine nebe a země,nepomine ze Zákona ani to jediné nejmenší písmenko Jod!!!   

Offline santos

  • Plný člen
  • ***
  • Příspěvků: 179
Re:Židovství a křesťanství - body styčné a body rozdělující
« Odpověď #195 kdy: 10. Listopadu 2012, 21:52:45 »
Pán Cogavec je to tak ako píšete.
je to samozrjmé že je to tak lebo Ježiš /Ješua?/ bol normálnym judaistickým rabínom veď ho učeníci volali rabbi no nie?
čiže Ježiš Kristus neprišiel judaizmus zrušiť ale naplniť teda vyplniť.
Čiže riadiť sa bezo zbytku judaizmom. Presne toto povedal pravda , veď je to zachytené v Evanjeliách.
Samozrejme judaizmus sa ďalej triešti na ďaľšie sekty a sektičky a Ješua bol pravdepodobne členom jednej z mnohých judaistických siekt asi patril k nazaránom /volalali ho predsa Ježiš nazarénsky / neskôr to skomolili na Nazaretský  čo je nezmyslom ako takým lebo v v čase Ježiša Nazaret neexistoval/ / alebo k esejcom-esénom.
Veď aj teraz sa judaizmus štiepi na kopu smerov pravda od reformovaných židov cez ortodoxných židov až po mystických chasidov.

No stručne a krátko kresťanstvo založili až neskoro po ježišovej smrti, Ježiš žiadne kresťanstvo nezaLOžIL A jEžIš VôBEC NEBOL KRESťANOM A TOBôž NIE RíMO-KATOLíKOM A ANI ORTODOXNýM PRAVOSLáVNYM KRESťANOM ANI GRéCKO-ORTODOXNýM.

Offline cogavec

  • Plný člen
  • ***
  • Příspěvků: 140
Re:Židovství a křesťanství - body styčné a body rozdělující
« Odpověď #196 kdy: 11. Listopadu 2012, 11:29:58 »
Santos má pravdu v tom,že Ješua byl judaistickým rabínem.Jeho následovnící byli považování za judaistickou odnož,či sektu.Slovo křesťan,kristovec je odvozen od slova Kristus,řecky Christos,to znamená Mesiáš.Poprvé se jim tak začalo říkat v Antiochii:"Když (Barnabáš) našel (Šaula=Pavla z Tarsu),vzal ho sebou do Antiochie.V (této) církevní obci spolu pobyli celý rok a vyučili velké množství lidí,takže se v Antiochii ponejprv začalo učedníkům říkat křesťané".Skutky 11,26

Offline santos

  • Plný člen
  • ***
  • Příspěvků: 179
Re:Židovství a křesťanství - body styčné a body rozdělující
« Odpověď #197 kdy: 11. Listopadu 2012, 16:56:46 »
čiže môžeme povedať že všetky kresťanské cirkvi , sekty sektičky a smery sú len judaistickými sektami? ;)

Offline cogavec

  • Plný člen
  • ***
  • Příspěvků: 140
Re:Židovství a křesťanství - body styčné a body rozdělující
« Odpověď #198 kdy: 11. Listopadu 2012, 22:57:09 »
Je Ješua žid nebo křesťan? :) Za svého ho mohou považovat obojí,ale se neshodnou,zda je či není Mesiáš.Z toho plyne odlišné chápání některých míst Zákona a proroků.

Offline santos

  • Plný člen
  • ***
  • Příspěvků: 179
Re:Židovství a křesťanství - body styčné a body rozdělující
« Odpověď #199 kdy: 12. Listopadu 2012, 13:36:06 »
No dobre a podľa Judaizmu má prísť mesiáš alebo nemá prísť? alebo už prišiel?
Niektorí judaisti majú taký názor že mesiáš vraj ani nemá nikdy prísť je vraj celkovo myslené tým mesiášom len taká mesiánska doba a vraj už založením Izraela už nastal mesiášsky čas. A vraj mesiáš ako taký nie je konkrétny človek ani nikdy nebude. je to len taká doba, moderná doba 20 storočia, Tak neviem.


 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15